Jak zdobywa się prawo jazdy w innych krajach

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

Jak zdobywa się prawo jazdy w innych krajach

Postprzez Włodek » sobota 07 stycznia 2006, 12:44

Chciałbym poruszyć bardzo ważny temat.
Poniżej podaje link do strony , na której jest opisane w jaki sposób zdobywa się prawo jazdy w stanie Ilinois w USA.
http://www.poloniawchicago.com/
Może szanowni uczestnicy forum znajdą przykłady z innych krajów...
Bo w gruncie rzeczy "Polska to dziwny kraj..." :shock:
Spokojny instruktor,
Pozdrawiam wszystkich na forum a zwłaszcza
Zagłębiaków
Avatar użytkownika
Włodek
 
Posty: 390
Dołączył(a): piątek 03 grudnia 2004, 13:41
Lokalizacja: Będzin,Sosnowiec,Czeladź

W innych krajach

Postprzez Włodek » sobota 07 stycznia 2006, 13:20

Spokojny instruktor,
Pozdrawiam wszystkich na forum a zwłaszcza
Zagłębiaków
Avatar użytkownika
Włodek
 
Posty: 390
Dołączył(a): piątek 03 grudnia 2004, 13:41
Lokalizacja: Będzin,Sosnowiec,Czeladź

Postprzez ella » sobota 07 stycznia 2006, 13:22

Anglia – drogo, ale solidnie
W Anglii nie ma wymaganej ilości godzin i nie ma placu na egzaminie. Instruktor ceni, kiedy kandydat może przystąpić do egzaminu. Wtedy zdaje się test pisemny i jazdę, głównie po mieście, włącznie z paroma manewrami (parkowanie, zawracanie, precyzyjne cofanie) na osiedlach (w Anglii pełno jest takich cichych osiedli, gdzie można bezpiecznie to robić), hamowaniem awaryjnym (fajna sprawa), trochę na szybszych drogach, etc. Test trwa około 0 min. i egzaminatorzy są upierdliwi, ale uczciwi (nie ma mowy o łapówce). Największą wagę przywiązują raczej do tego, czy kandydat nie zagraża bezpieczeństwu innych i nie przeszkadza im. Ten drugi punkt znaczy m.in., że kierowca nie może jechać za wolno, wiec jak jest ograniczenie np. do 100 km/h, a jest bezpiecznie, to kierowca powinien tyle jechać. Strasznie sprawdzają np. czy kierowca regularnie, przed każdą zmianą pasy, kierunku, prędkości etc. patrzy w lusterka, wiem z doświadczenia, że bardzo dobrze to potrafią sprawdzić, i jak kierowca raz nie zrobi tego jak należy, to zauważy instruktor czy gzaminator. W Anglii kurs na prawo jazdy jest dość drogi, bo lekcje kosztują coś około 15- 25 funtów za godzine, i egzamin tyle samo mniej więcej. Ale można też podszkolić jazdę z innym erowca za darmo, co jest dozwolone.
P.H. (Londyn)
Hiszpania – jazda bez stresu
W Hiszpanii zdaje się różnie, jak wszędzie. Zależy na kogo się trafi i do jakiej szkoły jdzie – są lepsze i gorsze...Ja zapisałem się do jednej z największych i chyba najlepszych w Madrycie – Auto Escuela CEBRA... Wpisowe wyniosło mnie ok. 100 euro. W tej cenie miałem wliczony podręcznik, książkę z testami, teorię „do bólu” (możesz chodzić na wykłady i 5 razy dziennie), 5 jazd po mieście i 20 półgodzinnych klas na placu manewrowym. Jak ygląda egzamin? Otóż, najpierw zdaje się testy w ośrodku egzaminowania kierowców, który dla prowincji madryckiej i samego Madrytu jest tylko jeden – w Mostoles – kilkanaście km
od Madrytu. W teście na 40 pytań można zrobić 4 błędy. Po zdaniu teorii następuje
nauka jazdy samochodem – – czyli bezstresowo można przygotować się do egzaminu praktycznego – teoretycznie można zapomnieć teorię. Zdaje się go na tym samym
samochodzie, na którym uczyło się jeździć. Egzaminatorzy, jak wszędzie – są
mili i mniej mili – ale nie ma mowy o łapówkach... Sam egzamin trwa ok. 20 minut – jak
się ma szczęście, to po 10 minutach jest już po. A jak się nie ma szczęścia, to i po 2 minutach. Jeździ się trochę po mieście i po sprawie. NIE ZDAJE SIE PLACU!!! Czasem każą
zaparkować – czasem obywa się bez manewrów. Egzaminator siada z tyłu i wydaje olecenia, profesor z tyłu – cały czas milczy. Inaczej niż w Polsce – profesor ma 3 pedały – gazu, sprzęgła i hamulec, które podłączone są do takiego urządzenia, które wydaje dźwięk
wtedy, kiedy naciska je profesor. Jeśli urządzenie wyda dźwięk – znaczy, że już po egzaminie – czyli oblany... Mój Jose Antonio akurat pomagał w ten sposób, że dawał znaki wsuwając nogę pod pedał i podnosząc je – wtedy czuło się, że coś nie tak, ale dźwięku nie
było. Oczywiście, przy poważniejszych uchybieniach, taka „pomoc” była już niemożliwa.
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ella » sobota 28 stycznia 2006, 22:44

JAPONIA
Egzamin teoretyczny i praktyczny przeprowadzany jest tylko 2 razy dziennie i nie można zdawać obu tych egzaminów w tym samym dniu. Test teoretyczny oparty jest na systemie prawda-fałsz, zdający musi zaznaczyć poprawną odpowiedź. Najpierw należy zdać test na tymczasowe pozwolenie prowadzenia pojazdu tzw. temporary driver's license. Aby zaliczyć ten test pozytywnie trzeba odpowiedzieć poprawnie na przynajmniej 45 pytań z 50 możliwych (tj.90%). Po otrzymaniu pozwolenia można prowadzić pojazd w obecności osoby, która posiada ważne prawo jazdy przynajmniej od 3 lat i siedzi na przednim siedzeniu obok kierowcy. Po nauce jazdy można przystąpić do końcowego egzaminu na prawo jazdy. Tym razem test teoretyczny zawiera 100 pytań typu prawda-fałsz i aby go zaliczyć należy odpowiedzieć na przynajmniej 90 z nich. Test jest przeprowadzany przy użyciu komputera i specjalnej klawiatury z dwoma przyciskami. Przy zaznaczeniu opcji prawda- należy przycisnąć guzik zielony, a przy wyborze fałsz- czerwony. Tak więc obsługa jest bardzo prosta i czytelna. Po zakończeniu testu wyniki wyświetlane są na billbordzie, zapalają się numery tych uczestników, którzy zdali egzamin. Minimalny wiek otrzymania prawa jazdy w Japonii wynosi 18 lat. Test teoretyczny może być przeprowadzany w 8 językach.
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Węgrzy: jak szkolą i egzaminują kandydatów na kierowców

Postprzez ella » poniedziałek 30 października 2006, 22:08

Węgrzy: jak szkolą i egzaminują kandydatów na kierowców

Szkolenie na kat. B prawa jazdy na Węgrzech - teoria w wymiarze 30 godz., jazda min. 30 godz. Na Węgrzech podobnie jak w Polsce funkcjonuje bardzo duża liczba OSK i występują podobne problemy z negatywną konkurencją cenową pomiędzy OSK. Dla uzyskania zezwolenia na prowadzenie ośrodka szkolenia trzeba dysponować placem manewrowym odpowiadającym warunkom niezbędnym do przeprowadzania egzaminów państwowych. Jeżeli placówka nie dysponuje takim placem, to musi okazać się umową, z której wynika możliwość korzystania z takiego placu

Egzaminowanie na kat. B prawa jazdy na Węgrzech - Teoria (zdawalność ok. 70%):
1. Egzaminy teoretyczne przeprowadza się w urzędach odpowiadającym w Polsce wydziałom komunikacji, które prowadzą całą "buchalterię" oraz wydają prawa jazdy.
2. Rejestrowanie na egzaminy odbywa się za pośrednictwem ośrodka szkolenia.
3. Egzamin teoretyczny składa się z 50 pytań z odpowiedziami wielokrotnego wyboru i jest przeprowadzany przy pomocy komputera. Pytania są odpowiednio punktowane. Wynik pozytywny egzaminu uzyskują kandydaci, którzy osiągną 60 pkt z 70 możliwych.
4. Egzamin teoretyczny jest ważny przez 6 miesięcy, a jego pozytywny wynik umożliwia przystąpienie do egzaminu praktycznego realizowanego poza urzędem w ośrodku szkolenia. Jazda (zdawalność ok. 30%): Egzaminy przeprowadzane są na pojazdach osk. Podczas egzaminu praktycznego egzaminator zajmuje miejsce z tyłu a instruktor obok osoby egzaminowanej. Egzamin praktyczny składa się z dwóch etapów: 1.Na placu manewrowym (podczas wykonywania zadań instruktor i egzaminator znajdują się w pojeździe) - przygotowanie się do jazdy, - parkowanie prostopadłe przodem (możliwa jedna korekta toru jazdy), pojazd nie może wyjechać poza określony obszar wjazdu, - parkowanie prostopadłe tyłem (możliwa jedna korekta toru jazd), pojazd nie może wyjechać poza określony obszar wjazdu; - rozpędzenie pojazdu do prędkości 40 km/h rozpoczęcie hamowania w określonym miejscu i zatrzymanie pojazdu przed linią zatrzymania. 2.W ruchu drogowym (mim. 30 min.). Osoba egzaminowana losuje nazwę ulicy, obiektu itp. do którego ma dojechać w trakcie egzaminu. Wynik egzaminu egzaminator wpisuje do karty przebiegu szkolenia. Po uzyskaniu wyniku pozytywnego karta ta trafia do urzędu i jest podstawą do wydania prawa jazdy!
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez röslein » środa 01 listopada 2006, 13:23

[u]NIEMCY [/u]

Na egzaminie teoretycznym ubiegający się o prawo jazdy musi udowodnić, że:
- posiada wystarczającą wiedzę do prowadzenia pojazdów silnikowych zgodnie z przepisami prawnymi, a także co do sposobu jazdy "świadomie" tj. zgodnie z ochroną środowiska i oszczędzaniem energii
- zapoznał się z zagrożeniami ruchu drogowego i odpowiednimi sposobami zachowań w celu ich unikania

Pisemny test teoretyczny ma formę "krzyżykową", zdający otrzymuje formularz egzaminacyjny, w którym potem zaznacza swoje odpowiedzi. Test zawiera 30 pytań i trwa 30 minut. Pytania są wielokrotnego wyboru, każde zawiera trzy możliwe odpowiedzi, z których należy zaznaczyć te poprawne. Poszczególne pytanie ma również swoją wartość, wg której ustalana jest liczba punktów błędnych przy złej odpowiedzi. Jako błąd traktowana jest odpowiedź zła lub brak odpowiedzi. Do każdego pytania podawana jest możliwa ilość punktów błędnych i może wynosić 2,3,4 lub 5 punktów. Aby pozytywnie zaliczyć egzamin kategorii B należy uzyskać przynajmniej 101 punktów z 110 możliwych do zdobycia.

W Niemczech można zdobyć prawo jazdy na następujące kategorie:
A - motory o pojemności skokowej większej niż 125 cm3 ( z lub bez przyczepki bocznej)
A1 - motory o pojemności skokowej do 125 cm3 ( z lub bez przyczepki bocznej)
A2 - mało- i trzykołowe pojazdy silnikowe o ciężarze pustym do 550 kg
B - samochody silnikowe i trzykołowe pojazdy silnikowe do 3 500 kg ciężaru całkowitego i max. 8 miejscami siedzącymi bez siedzenia kierowcy ( samochód)
C - samochody silnikowe do przewożenia towarów o ciężarze całkowitym większym niż 3 500 kg ( ciężarówka)
C1 - samochody osobowe, samochody silnikowe straży pożarnej i samochody silnikowe mieszkalne o ciężarze całkowitym większym niż 3 500kg
D - samochody silnikowe do przewozu osób z ponad 8 miejscami siedzącymi bez siedzenia kierowcy
D1 - pojazdy silnikowe ( bez kategorii A,A1) do zarobkowego przewożenia osób do 3 500 kg ciężaru całkowitego. Nieograniczona liczba miejsc (taxi)
D2 - pojazdy silnikowe ( bez kategorii A,A1) do niezarobkowego przewozu osób do 3 500 kg ciężaru całkowitego. Nieograniczona liczba miejsc
E - przyczepy o ciężarze całkowitym ponad 750 kg do samochodów silnikowych kat.
B, C lub D ( przy zdaniu kat. B, kat. E jest w "prezencie") Egzamin na przyczepy dla przyczep ponad 750 kg ciężaru całkowitego należy złożyć tylko do kat.C
F - pojazdy silnikowe o prędkości max. do 45 km/h oprócz zarobkowego transportu osób (od 16 lat)
G - gospodarcze pojazdy silnikowe (traktor)



I moze jeszcze taka znleziona ciekawostka:
prawo :
Polskie Prawo jazdy w Niemczech i niemieckie Prawo jazdy w Polsce

- 269 Odsłon
W przypadku tymczasowego pobytu w Republice Federalnej Niemiec polskie prawo jazdy zachowuje swoją ważność. Posiadacz ważnego prawa jazdy krajowego lub międzynarodowego może prowadzić w Niemczech pojazdy tych klas, na które prawo jazdy zostało wystawione. Polskie prawo jazdy zachowuje również ważność wtedy, gdy dla danej klasy nie został osiągnięty obowiązujący w Niemczech wiek. Należy je zawsze podczas prowadzenia pojazdu mieć przy sobie.




Nie jest wymagane tłumaczenie polskiego prawa jazdy. Polskie prawo jazdy zachowuje również ważność po przeniesieniu miejsca zamieszkania do Niemiec. Natomiast po przeniesieniu miejsca stałego pobytu do Niemiec, należy je w ciągu 185 dni we właściwym urzędzie zarejestrować, jeżeli posiadacz prawa jazdy ma je krócej niż dwa lata, gdyż dla kierowców początkujących, obowiązuje zasada udzielania próbnego prawa jazdy. Oznacza to, że prawo jazdy zachowuje ważność, w przypadku jednak naruszenia przepisów drogowych, jego posiadacz podlega uregulowaniom szczególnym. Obowiązkowi rejestracji podlegają również posiadacze praw jazdy klasy C lub D lub odpowiedniej klasy lub podklasy na przyczepy. Naruszenie obowiązku rejestracji jest karane mandatem i prowadzi do wpisania punktów karnych do Centralnego Rejestru Ruchu Drogowego.

Fakt pobierania nauki na uczelni wyższej lub w szkole nie pociąga za sobą przeniesienia miejsca stałego pobytu. Jednak studenci mogą ubiegać się o wydanie im niemieckiego prawa jazdy, jeśli ich pobyt w Niemczech wynosi min. 6 miesięcy. Takie same przepisy dotyczą studentów niemieckich odbywających część swoich studiów w Polsce.

Uwaga: polskie prawo jazdy nie uprawnia do uczestniczenia w ruchu drogowym i nie może zostać wymienione na niemieckie prawo jazdy, jeśli jego posiadacz w momencie wystawienia prawa jazdy posiadał miejsce stałego pobytu w Niemczech. Z identyczną sytuacją mamy do czynienia wtedy, gdy Polak zrobi Prawo jazdy w Niemczech, a jego miejsce stałego pobytu jest w Polsce. Takie prawo jazdy nie zachowuje ważności w Polsce. Na podstawie ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 14 grudnia 2001 roku, zagraniczne prawo jazdy (a więc w tym przypadku niemieckie) ważne jest w Polsce w okresie 6 miesięcy od rozpoczęcia stałego lub czasowego pobytu. Wtedy, gdy miejscem stałego pobytu w momencie wydania niemieckiego prawa jazdy była Polska (tzn. nie zachodzi przypadek „rozpoczęcia” stałego pobytu w Polsce), niemieckie prawo jazdy traci ważność w Polsce. Na pociechę można dodać, że w praktyce rzadko kiedy polskim policjantom „przeszkadza” niemieckie prawo jazdy rodaka.
prawo jazdy kat.B
->zdane za II podejsciem :D
Obrazek
röslein
 
Posty: 82
Dołączył(a): poniedziałek 18 września 2006, 18:11
Lokalizacja: Berlin

Postprzez roshi » niedziela 12 listopada 2006, 22:31

MOŁDAWIA

Egzamin składa się z części teoretycznej ze znajomości przepisów ruchu drogowego w postaci testu (losowanie spośród 60 testów po 16 pytań) przeprowadzanego na komputerze lub ustnie przed komisją egzaminacyjną oraz praktycznej umiejętności prowadzenia pojazdu.

Ze względu na niewielki ruch na tamtejszych ulicach jego zdanie jest stosunkowo proste.

Po pozytywnym zdaniu egzaminu jego uczestnik otrzymuje od ręki tymczasowe pozwolenie na prowadzenie pojazdów. W ciągu kolejnych 30 dni wydawane jest stałe prawo jazdy uprawniające do prowadzenia pojazdów na terenie całego świata.
AGAINST NOBODY
roshi
 
Posty: 31
Dołączył(a): niedziela 12 listopada 2006, 18:49
Lokalizacja: Koszalin


Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość