stanie na światłach ciężarówką

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

stanie na światłach ciężarówką

Postprzez jan2294 » piątek 23 lipca 2010, 11:04

mam takie pytanie czy jak stoje na światłach i jest czerwone to mam stac na nożnym hamulcu czy włączyć ręczny? oczywiście chodzi o kat C bo w B to sie stoi na hamulcu
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez disaster » piątek 23 lipca 2010, 11:15

A co to jest hamulec nożny?
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Postprzez jan2294 » piątek 23 lipca 2010, 11:20

hamulec nożny to hamulec główny ten 1 pedał po prawej stonie czyli środkowy
podobno w ciężarówce sie go nie trzyma tylko zaciąga ręczny
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez ixi25 » piątek 23 lipca 2010, 13:05

Człowieku! co ty chcesz zrobić cały kurs na tym forum? Podaj lepiej namiary na twój OSK to Ci ktoś tu pomoże.
http://www.youtube.com/watch?v=aYSixusn ... r_embedded

http://etransport.pl/film840.html

Doświadczenie z egzaminem - 5podejść.
Doświadczenie za kierownicą - ponad 500000 km oraz 17 krajów EU.
ixi25
 
Posty: 523
Dołączył(a): wtorek 18 maja 2010, 00:18
Lokalizacja: EU

Postprzez disaster » piątek 23 lipca 2010, 15:42

jan2294 napisał(a):hamulec nożny to hamulec główny ten 1 pedał po prawej stonie czyli środkowy
podobno w ciężarówce sie go nie trzyma tylko zaciąga ręczny


U mnie w aucie jest hamulec zasadniczy :P
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Postprzez Borys_q » piątek 23 lipca 2010, 19:44

W samochodach nie ma ręcznego jest awaryjny, a pozatym tak w ciężarówce się go zaciąga dużo częściej niż w osobówce. Czemu, niewiem ale pewnie ma to dużo wspólnego z tym że układ hamulcowy jest zasadnizo inny niż w osobówkach, ale skoro juz jeździsz to na pewno wiesz czym sie różni.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez qwer0 » piątek 23 lipca 2010, 21:57

oczywiście chodzi o kat C bo w B to sie stoi na hamulcu

A co to, w osobowce nie mozna sobie uzyc hamulca postojowego gdy stoi sie na swiatlach?

Czy to osobowka czy ciezarowka mozesz albo trzymac prawa noge w podlodze, albo zaciagnac reczny. Jak czujesz

U mnie w aucie jest hamulec zasadniczy Razz

Ty sie czepisz, to i ja sie czepie. A co to jest "hamulec zasadniczy"??
Nie ma czegos takiego w obowiazkowym wyposazeniu pojazdu samochodowego, za to jest wymagane takie cos jak hamulec roboczy.

W samochodach nie ma ręcznego jest awaryjny, a pozatym tak w ciężarówce się go zaciąga dużo częściej niż w osobówce. Czemu, niewiem ale pewnie ma to dużo wspólnego z tym że układ hamulcowy jest zasadnizo inny niż w osobówkach, ale skoro juz jeździsz to na pewno wiesz czym sie różni.

Ano sie rozni, ale co to ma do rzeczy?

Uzywa sie czesciej recznego, bo to jedyny* sposob unieruchomiena takiego auta podczas postoju w sposob latwy i z bezproblemowym odwroceniem tego procesu.

*kliny pod kola sie nie licza! :P
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez jan2294 » sobota 24 lipca 2010, 11:30

ja tam w osobówce nigdy nie używałem ręcznego, zawsze zostawialem auto na biegu jak było na pochylni a jak stało na równej drodze to na luzie bez hamulca, przed światłami stałem albo z wcisniętym hamulcem albo poprostu na luzie
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez Pinhead » sobota 24 lipca 2010, 13:08

jan2294 napisał(a):a jak stało na równej drodze to na luzie bez hamulca,


To się nawet nie ma co głupotą chwalić. Auto ma być zabezpieczone przez toczeniem. Mocniejszy wiatr czy nawet lekkie uderzenie innego auta i katastrofa gotowa. Czy to aż tak wielki problem zaciągnąć ręczny lub zostawić na pierwszym biegu ?
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez jan2294 » sobota 24 lipca 2010, 17:14

Pinhead napisał(a):
jan2294 napisał(a):a jak stało na równej drodze to na luzie bez hamulca,


To się nawet nie ma co głupotą chwalić. Auto ma być zabezpieczone przez toczeniem. Mocniejszy wiatr czy nawet lekkie uderzenie innego auta i katastrofa gotowa. Czy to aż tak wielki problem zaciągnąć ręczny lub zostawić na pierwszym biegu ?

gdzie na moim placu, lub garażu? mam płaski plac i garaż a ruchu tam niema, normalnie jak zostawiam auto gdzies na mieście czy gdzies indziej to zawsze zostawiam na 1 biegu ale na ręcznym nigdy
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez ixi25 » sobota 24 lipca 2010, 17:24

jan2294 napisał(a):zawsze zostawiam na 1 biegu ale na ręcznym nigdy

jan2294 napisał(a):a jak stało na równej drodze to na luzie bez hamulca

To zostaw tak jeszcze ciężarówkę z "podwójną" skrzynią. Albo "napakowany" zestaw.
http://www.youtube.com/watch?v=aYSixusn ... r_embedded

http://etransport.pl/film840.html

Doświadczenie z egzaminem - 5podejść.
Doświadczenie za kierownicą - ponad 500000 km oraz 17 krajów EU.
ixi25
 
Posty: 523
Dołączył(a): wtorek 18 maja 2010, 00:18
Lokalizacja: EU

Postprzez jan2294 » sobota 24 lipca 2010, 18:16

odjedzie? nawet jak będzie na jedynce?
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez qwer0 » sobota 24 lipca 2010, 19:48

odjedzie? nawet jak będzie na jedynce?

Problem w tym, ze moze nie odjechac :lol:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Pinhead » sobota 24 lipca 2010, 20:09

jan2294 napisał(a):gdzie na moim placu, lub garażu? mam płaski plac i garaż a ruchu tam niema


Wystarczy mocny wiatr aby ruszyć auto. Bez sensu ryzykować stoczenie skoro można temu zapobieć.

normalnie jak zostawiam auto gdzies na mieście czy gdzies indziej to zawsze zostawiam na 1 biegu ale na ręcznym nigdy


To dlaczego nie zostawiać zawsze na 1 biegu ? Ten hamulec ręczny to w ramach oszczędności unikasz jego używania ? Wiesz że nieużywany organ zanika i to samo tyczy się hamulca ręcznego ? :)
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez jan2294 » niedziela 25 lipca 2010, 12:02

kiedys mi nie chcial odpuścic zimą i to samo zdarzyło sie jak było na dworze ponad 35C
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Następna strona

Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości