pomózcie prosze ... łuk

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

pomózcie prosze ... łuk

Postprzez iza20 » sobota 03 listopada 2007, 11:04

sama nie wiem co sie dzieje... zaraz mnie ochrzanicie ze jezdze schematycznie... mialam 2 instruktorow i azdy inaczej uczyl jak przejechac luk
pierwszy sposob:3/4 obrotu przy 2 pachołku[ gdy on mi sie schowa miedzy oknem pasazera z przodu a z tylu]nie wiem czy zrozumieliscie
drugi -3/4 obroty przy tym samym pacholky gdy bedzie on w trojkatnej szybce z tylu... na egaminie jechalam 2 sposobem i efekt-- wyjechalam z prawej strony luku przewalajac pacholek - dodam ze chodzi pande..pomozcie jak mam teraz jechac?zeby sie udalo?
iza
iza20
 
Posty: 10
Dołączył(a): wtorek 17 lipca 2007, 13:49

Postprzez tom9 » sobota 03 listopada 2007, 11:09

wsiadasz do pandy i krecisz jak ci rozum podpowiada.
zadnych krecen na 3/4 1/7 itp.
pocwiczysz troche i napewno Ci wyjdzie.
[b]Kierowca[/b] z prawem jazdy kategorii "B" i "C" 8)

[i]specyficzne podejście do życia[/i]
Avatar użytkownika
tom9
 
Posty: 1444
Dołączył(a): piątek 27 lipca 2007, 22:24
Lokalizacja: Miasto sypialni

Postprzez iza20 » sobota 03 listopada 2007, 11:12

wiem ze nie powinno sie tak jezdzic ale wiekszosc ludzi na egzaminiema takiego stresa ze lepiej to zrobic schematycznie a nie zastanawiac sie i kombinowac! prosze jednak o odp badziej konkretene
iza
iza20
 
Posty: 10
Dołączył(a): wtorek 17 lipca 2007, 13:49

Postprzez tom9 » sobota 03 listopada 2007, 11:28

nie da sie bardziej konkretnie.
ludzie wlasnie ze stresu zapominaja, zle liczba te pacholki i im nie wychodzi.
mnie uczono w nastepujacy sposob.

1 lekcja na luku
Instruktor: "jedziemy na pol sprzegle, nie wolno nam wyjechac za linie ani stracic pacholka. Jazda ma byc plynna bez zatrzymania sie"
i tyle.. nic wiecej... kazal mi godzine jezdzic tak jak potrafie.
a ze nie znalem zadnych sposobow, obrotow itp to krecilem jak rozum mi podpowiadal i juz za 1 razem wykonalem łuk poprawnie.

2 lekcja na luku
tym razem dal mi wskazowki jak mozna przejechac luk krecac sposobem.
Gdy lusterka sa na wysokosci pacholka ktory oznacza koniec koperty jeden pelen obort kierownica, gdy w prawym lusterku widzimy cala prosta linie obort w druga strone i potem tylko jazda do tylu.

3,4,5......itd lekcja na luku
Uznalem ze faktycznie sposobem jest krecic latwiej, nie nameczy sie tak czlowiek z mysleniem kombinowaniem, ale im dluzej to robilem tym wiecej wychodzilo bledow, minusow z tego sposobu. Doszedlem do wniosku ze bede robil jeden obort kierownica przy wyjedzie z koperty, a potem sam juz korygowal tor jazdy a nie tak jak to robia inni sztywna trzymaja sie swojego schematu mimo to ze wydaje im sie ze jesy cos nie tak.

1 egzamin - łuk
Jazda do przodu - chyba kazdy potrafi.
Jazda do tylu - wyjezdzam z koperty jeden obrot kierownica w czasie jazdy korygowalem tor ruchu caly czas kierownica, nie trzymalem jej sztywno wedlug schematu. Odkrecilem cala kiedy juz moja glowka powiedziala ze moge. No i jazda do tylu (to zawsze robilem bardzo szybko gdyz nie chcialo mi sie godzine cofac) i luk zaliczony pozytywnie.

Nic wiecej od siebie nie moge CI powiedziec jak tylko, wsiadz i ucz sie na wyczucie, nie rob zadnych schematow przestawia ci troche slupki i juz Ci nie wyjdzie. Robienie schematow jest jeszcze o tyle dobre jesli ktos ma troche oleju w glowie i gdy widzi ze jest cos nie tak rezygnuje z niego i probuje robic, ratowac sie samemu. Bo juz widzialem takie przypadki ze koles przejechal caly slupek (był pod autem) a wychodzac mowil ze zle policzyl slupki, no to chyba widzi ze cos sie dzieje nie tak, to mimo wszystko trzyma sie twardo schematu, a tak nie wolno! wiec jak juz to schemat + wlasne umiejetnosci. badz tylko wlasne umiejetnosci.
Pojedz na luk pocwicz zapomnij o jakies tylniej szybie, malutkiej szybie i 3/4 obrotow.

Zycze powodzenia.
[b]Kierowca[/b] z prawem jazdy kategorii "B" i "C" 8)

[i]specyficzne podejście do życia[/i]
Avatar użytkownika
tom9
 
Posty: 1444
Dołączył(a): piątek 27 lipca 2007, 22:24
Lokalizacja: Miasto sypialni

Postprzez assik » sobota 03 listopada 2007, 12:34

tom9 napisał(a): przestawia ci troche slupki i juz Ci nie wyjdzie.

nie maja prawa przestawic ,do tego tez jest schemat ;)




Robienie schematow jest jeszcze o tyle dobre jesli ktos ma troche oleju w glowie i gdy widzi ze jest cos nie tak rezygnuje z niego i probuje robic, ratowac sie samemu.

dobrze,ze to dodales,bo nie ma nic lepszego niz schemat +wlasne korekty jesli cos pojdzie nie tak -ja tak zawsze robilam i bylo ok.Na poczatku sam schemat wystarczyl i bylo idealnie,a potem sie cos popsulo i musialam wiecej sama korygowac ,bo juz mi nie chcial tak ładnie srodkiem wyjeżdżac do tyłu :P
26.06.07 -rozpoczęcie kursu
31.07.07-pierwsze 2h jazd :D :lol:
21.08.07 -pierwsza kolizja za kierownica :shock: "puk" w mój zderzaczek...
27.08.07-egz. wewn.
8.10.07 -egz. panstw. teoria+praktyka - "WYNIK POZYTYWNY" :D :D :D
Avatar użytkownika
assik
 
Posty: 459
Dołączył(a): wtorek 31 lipca 2007, 20:58
Lokalizacja: B-stok

Postprzez tom9 » sobota 03 listopada 2007, 12:50

nie maja prawa przestawic ,do tego tez jest schemat


owszem zgadza sie, ale przejrzyj troche forum i zobaczysz placz ludzi, ze pacholki byly troche inaczej niz w OSK.
[b]Kierowca[/b] z prawem jazdy kategorii "B" i "C" 8)

[i]specyficzne podejście do życia[/i]
Avatar użytkownika
tom9
 
Posty: 1444
Dołączył(a): piątek 27 lipca 2007, 22:24
Lokalizacja: Miasto sypialni

Postprzez Flisak » sobota 03 listopada 2007, 12:57

Mi instruktor kazal ustawic sobie lusterka tak zebym widzial linie i poprostu jechac powoli zeby miec wiecej czasu na ewentualne korekty. Dopiero niedawno na forum przeczytalem ze nie mozna jezdzic na samych lusterkach, trzeba tez patrzec przez tylna szybe wiec musialem sie przestawic. Na poczatku bylo ciezko bo u mnie na placu polowa pacholkow nie ma tych tyczek wiec ciezko jest je zauwazyc nie patrzac w lusterka ale jak sie troche pojezdzi to mozna normalnie wykonywac ten manewr na wyczucie. Aby sobie wszystko ulatwic warto jechac jak najwolniej wtedy ma sie kupe czasu na poprawki toru jazdy i nie ma bata zeby nie wyszlo :). Powodzenia w nauce :)
Avatar użytkownika
Flisak
 
Posty: 158
Dołączył(a): piątek 26 października 2007, 19:42
Lokalizacja: Lublin

Postprzez withme » sobota 03 listopada 2007, 12:58

jedziesz BARDZO powoli do tylu, jezeli drugi pacholek pojawi sie w szybie pasazera robisz dosyc szybko pelny obrot kierownica (nie krecisz maksymalnie a jedynie pelny obrot) potem odwracasz sie i obserwujesz przez tylna szybe jezeli widzisz, ze jestes na prostej... prostujesz kierownice i to wszystko, tym sposobem robilem luk i za kazdym razem zaliczalem plac ;) powodzenia.
Juz kierowca :P
Avatar użytkownika
withme
 
Posty: 113
Dołączył(a): wtorek 13 lutego 2007, 19:07

Postprzez maleństwo89 » sobota 03 listopada 2007, 13:18

metoda withme jest dobra... ale ja kręciłam pół obrotu przy 2 pachołku w tylnej szybie i do całego obrotu przy kolejnym pachołku w tym samym miejscu. A co do robienia łuku na wyczucie-jak czasem się zagapiłam i później zaczęłam kręcić-wteyd trzeba ratować i potrafić robić łuk na wyczucie... Jednak jak ktoś ma oblac na łuku (mnóstwo moich znajomych tak oblało) to chyba lepiej wyuczyć się "regułki"... a w życiu będzie trzeba sobie radzić...
zdane za pierwszym razem:D

Obrazek
maleństwo89
 
Posty: 58
Dołączył(a): czwartek 25 października 2007, 17:37

Postprzez tom9 » sobota 03 listopada 2007, 13:21

Flisak nie wiem czy wiesz, ale w taki sposob nie mozna juz ustawiac lusterek.
Ustawiaj je normalnie jak na miasto.
Nie wiem jak instruktorzy moga jeszcze w ten sposob uczyc :roll:

Do tylu wszyscy karza jechac po woli, a ja bym powiedzial wrecz odwrotnie.
proste kola, auto na srodku, <&%#$@> do tylu - hamluec i jestesmy.
im dluzej bedziemy jechac tym bardziej nam sie moze wydawac a troszke w lewo, a troszke w prawo i pokonujemy prosta zygzakiem.
[b]Kierowca[/b] z prawem jazdy kategorii "B" i "C" 8)

[i]specyficzne podejście do życia[/i]
Avatar użytkownika
tom9
 
Posty: 1444
Dołączył(a): piątek 27 lipca 2007, 22:24
Lokalizacja: Miasto sypialni

Postprzez Driver'ka » sobota 03 listopada 2007, 13:24

Ja pierwszy raz jeżdżąc po łuku robiłam go oczywiście na wyczucie. Też dostałam wskazówki, że mam jechać na półsprzęgle, nie wyjechać za linie, nie potrącić pachołków no i patrzeć przez większość tego manewru w tylną szybę, a nie w lusterka. Skutki były różne, raz mi dobrze wychodził, raz nie. Dopiero później instruktor mi pokazał różne "chwyty" przy wykonywaniu łuku, między innymi ten na jeden pełny obrót kierownicy. Nie mogłam się na początku na niego przestawić, ale później stwierdziłam, że jednak dużo łatwiej robi się łuk "sposobem", a nie na "wyczucie". Robię łuk odwracając się do tyłu, ale kiedy samochód wychodzi już z łuku pomagam sobie lusterkami, żeby stwierdzić jak samochód jest ustawiony wobec linii. I tylko tyle. Wychodzi wtedy idealnie.
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Driver'ka
 
Posty: 950
Dołączył(a): piątek 12 października 2007, 22:29
Lokalizacja: z domu

Postprzez Flisak » sobota 03 listopada 2007, 15:13

tom9 > teraz juz o tym wiem bo przeczytalem na tym forum ale wczesniej bylem swiecie przekonany ze moge bo przeciez instruktor mi tak kazal sie uczyc. A on swoje lata ma i mu w zasadzie wszystko wisi, blisko do emeryturki, czy kursant zda czy nie to mu wisi bo on i tak jezdzi z nim aby pozalatwiac swoje sprawy ewentualnie odbębnić te 30h. Parkowania też niestety ucze sie tylko na placu. Uroki robienia prawka w szkole a nie normalnym OSK :?.

A co do predkosci na luku, to chodzilo mi raczej o sam "luk" a nie o prosta ktora jest po nim bo na niej rzeczywiscie nie ma co sie wlec jesli jestesmy juz na dobrym torze jazdy.
Avatar użytkownika
Flisak
 
Posty: 158
Dołączył(a): piątek 26 października 2007, 19:42
Lokalizacja: Lublin

Postprzez ella » sobota 03 listopada 2007, 15:55

http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... ight=%B3uk
+ jeszcze kilka po wrzuceniu ŁUK w szukajkę
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości