Kat. B+E a kat. T

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez szofer80 » piątek 15 lipca 2011, 21:07

to jak w takim razie pogodzić ustęp 2 z tym:

c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 4.250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2,
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez Borys_q » piątek 15 lipca 2011, 21:37

Bo to jest ten ust.2 z zastrzeżeniem którego masz czytać punkt 6 litera c.

Czyli możesz prowadzić 4250, o ile masz potwierdzenie zdania czegoś tam w prawo jazdy. Dotyczy prowadzenia od 3501 do 4250 jeśli targasz przyczepę inną niż lekką.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez szofer80 » piątek 15 lipca 2011, 22:36

hehe ten tajemniczy "wpis" w prawie jazdy o którym mowa w ustępie 2 to po prostu kategoria E (BE), może jest to mętnie napisane ale tak właśnie jest a z regułki którą ja podałem wynika coś zupełnie innego. Po co dalej mącić? jak masz BE masz max 3500kg+3500kg masz samo B po zmianie przepisów będzie max 2125kg+2125kg (=4250kg) a ustep 2 stoi tu w sprzeczności po ewentualnej zmianie przepisów bo ustep 2 będzie stanowił po staremu max 1750kg+1750kg
Ostatnio zmieniony piątek 15 lipca 2011, 22:54 przez szofer80, łącznie zmieniany 4 razy
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez Borys_q » piątek 15 lipca 2011, 22:44

Jeśli ja dobrze zrozumiałem chociaż ustawy o kierujących jeszcze od góry do dołu nie studiowałem, to wygląda to tak: zakres 3501 do 4250 jest rodzajem kategorii E1, że zdajesz sam egzamin praktyczny i uzyskujesz odpowiedni wpis, a pełne B+E to kurs i egzamin.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez szofer80 » piątek 15 lipca 2011, 22:46

to bardzo źle rozumiesz ,czytaj wyżej
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez megamind » piątek 15 lipca 2011, 23:26

A mnie się zdaje, że dobrze rozumuje.
Ostatnio zmieniony piątek 15 lipca 2011, 23:33 przez megamind, łącznie zmieniany 2 razy
megamind
 
Posty: 246
Dołączył(a): piątek 17 października 2008, 13:33

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez Borys_q » piątek 15 lipca 2011, 23:30

Będzie co będzie wejdzie w życie będziemy się głowić, wejdą rozporządzenia będziemy się dalej głowić ja tam E mam mi bez różnicy:)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez szofer80 » sobota 16 lipca 2011, 08:46

zrozum że osoba która ukończyła tylko część praktyczną egzaminu i posiada wpis w prawie jazdy to osoba która ma kategorię BE dalej nie kumasz jakie są przyczepki na B i BE
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez dylek » sobota 16 lipca 2011, 09:28

Wpis, który was tak zaintrygował to nic innego jak realizacja dyrektyw międzynarodowych.
Do tej pory mieliśmy w PL 3,5t + 750kg lekkiej -> czyli max 4250kg na B kategorii.
Są przyczepy kempingowe, które mają ponad 750kg - i to one mają być przepisami potraktowane jak przyczepa lekka pomimo przekroczenia wagi.
Stąd zapis o przyczepie innej niż lekka ;)
Dołożono możliwość pociągnięcia tego kempingu na kat. B - zostawiając ograniczenie całości do 4250kg.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez szofer80 » niedziela 17 lipca 2011, 09:32

nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi "lekko ciężkimi" kempingami, czemu ciężkie miałyby być lekkie i czemu kempingi miałyby w ogóle być jakoś faworyzowane skoro od zawsze nie ma problemu z tym żeby podpiąć do osobówki kemping powyżej 0,75t i wyrobić się takim zestawem w 3,5t.

Skoro można było do tej pory na B prowadzić zestaw 4250kg z przyczepą lekką to czemu i nie z ciężką (która ma hamulec), legislator poszedł bardzo na rękę laweciarzom którzy nie wyrabiali się w 3,5t, tak to rozumiem a skoro tak będzie to różnica między tym co można ciągnąć na B i BE się zmniejszy i wszystko byłoby ok żeby nie ten ustęp 2 który nie został zmieniony, mnie nie trzeba tłumaczyć przepisów w tej materii tylko konkretnie się pytam o co chodzi z tym ustępem 2
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez megamind » niedziela 17 lipca 2011, 22:23

szofer80 napisał(a):zrozum że osoba która ukończyła tylko część praktyczną egzaminu i posiada wpis w prawie jazdy to osoba która ma kategorię BE dalej nie kumasz jakie są przyczepki na B i BE

Bzdura.
Żeby jeździć na kat. B zestawem o DMC do 4250 z przyczepą inna niż lekka będzie trzeba zdać cześć praktyczna egzaminu /o którym to jest mowa we wspominanym ust. 2/
Natomiast by zdobyć kat. B+E trzeba będzie ukończyć kurs, a potem zdać egzamin.
Różnica raczej znacząca.
szofer80 napisał(a): legislator poszedł bardzo na rękę laweciarzom którzy nie wyrabiali się w 3,5t,

Widać, że nigdy z lawetą nie jeździłeś. W 4250 też się nie wyrobią. Większość busów ma praktycznie DMC 3500, a większość lawet 2000. Sharan/Alhambra/Galaxy bardzo popularne wśród laweciarzy mają DMC 2800. Razem zawsze wyjdzie powyżej 4250.

szofer80 napisał(a): wszystko byłoby ok żeby nie ten ustęp 2 który nie został zmieniony

Został przecież dopiero co utworzony.

szofer80 napisał(a): mnie nie trzeba tłumaczyć przepisów w tej materii tylko konkretnie się pytam o co chodzi z tym ustępem 2

Mimo wszystko spróbowałem.
megamind
 
Posty: 246
Dołączył(a): piątek 17 października 2008, 13:33

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez szofer80 » niedziela 17 lipca 2011, 23:23

Ad.1 4250kg dla zestawów z przyczepą ciężką to zmiana która dopiero wejdzie w życie
Ad.2 Masa ma się zgadzać a nie to czym się ciągnie przyczepkę (busem czy osobówką) a jak ta zmiana wejdzie to przyczepka będzie mogła mieć około 2100kg więc się już można wyrobić z lawetą
Ad.3 Ustęp 2 opisuje stan obecny a nie po wprowadzeniu zmian i tu jest sedno sprawy
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez megamind » poniedziałek 18 lipca 2011, 17:30

szofer80 napisał(a):Ad.2 Masa ma się zgadzać a nie to czym się ciągnie przyczepkę (busem czy osobówką) a jak ta zmiana wejdzie to przyczepka będzie mogła mieć około 2100kg więc się już można wyrobić z lawetą

Człowieku weź się porządnie za analizę przepisów, a szczególnie za pojecie dopuszczalna masa całkowita i maksymalna masa całkowita przyczepy/podpowiem - pozycja O1 w dowodzie rejestracyjnym/


szofer80 napisał(a):Ad.3 Ustęp 2 opisuje stan obecny a nie po wprowadzeniu zmian i tu jest sedno sprawy

To Ustawa o kierujących pojazdami już obowiązuje?
Bo ja myślałem, ze od przyszłego roku wchodzi w życie.
megamind
 
Posty: 246
Dołączył(a): piątek 17 października 2008, 13:33

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez szofer80 » poniedziałek 18 lipca 2011, 18:02

moja znajomość przepisów (na każdym kroku podważana) nie przeszkadza mi jeździć bezkolizyjnie przez cały czas posiadania prawa jazdy (14lat) ok nie ma co gdybać wejdą nowe przepisy to się zobaczy a tak na marginesie to chyba już za bardzo zeszliśmy z tematu postu
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez Borys_q » niedziela 28 sierpnia 2011, 21:40

Podnoszę bo mi się takie pytanie urodziło.

B+E zastępuje T tylko na terenie RP w unii to tak nie działa.

Jak jest z C+E a uprawnieniami na traktor poza Polską???
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości