Kat. B+E a kat. T

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez szofer80 » niedziela 28 sierpnia 2011, 21:58

tak samo jest z CE jak z BE, żeby mieć T poza polską trzeba zrobić tą kategorię,

A tak wogóle sprawa przydzielania obligatoryjnie kategorii z przyczepami jest ułomna z której strony by nie spojrzeć bo jak ktoś ma kat BE to może prowadzić ciągnik z aż dwiema przyczepami bez ograniczeń masy co jest dla mnie porównywalne z "ostrą jazdą bez trzymanki", a jak ktoś ma C i T ma papiery na naprawde ciężkie maszyny solo albo nawet z dwiema przyczepami a małego zestawu jak BE już nie może jest to sztuczne ograniczenie niczemu nie służące
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez cman » niedziela 28 sierpnia 2011, 22:05

PRD napisał(a):Art. 93. 1. Prawo jazdy, z wyjątkiem prawa jazdy kategorii T, uprawnia do kierowania określonym w nim pojazdem w ruchu międzynarodowym, chyba że władze danego państwa wymagają, aby kierowca posiadał międzynarodowe prawo jazdy.
:!:
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez Borys_q » poniedziałek 29 sierpnia 2011, 10:34

No ja to rozumiem tak jak mam T i chcę po unii jeździć, to wyrabiam międzynarodowe i jest cacy, jak mam C+E nawet międzynarodowe to po unii nie pojeżdżę??
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez szofer80 » poniedziałek 29 sierpnia 2011, 11:47

wszystko co jest w polskim prawku (wbite) jest ważne także na terytorium całej unii, przecież na prawku masz flage unii a nie polski, jesteśmy stanami zjednoczonymi europy, częścią superpaństwa choć dla poprawności politycznej jeszcze się nie używa tego określenia żeby nie drażnić nacjonalistów w poszczególnych krajach, międzynarodowe prawko to tylko jak za ocean się wybierasz albo na wschód ogólnie poza unię, prawko T przyznawane na postawie BE,CE to jest wewnętrzna decyzja polski na jej terytorium, taka umowna kategoria na terytorium najjaśniejszej, głównie dla ułatwienia rolnikom wozić słome itp, do pracy na roli i tak się nikt nie garnie. jak nie masz wbitego T w prawko to nigdzie poza polską nie masz tej kategorii, może są jakieś wyjątki ale trudno to zweryfikować.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez Borys_q » poniedziałek 29 sierpnia 2011, 12:07

4) kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E - uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami).



Mi się jednak wydaje że tego stwierdzenia nie należy traktować tak samo jak np: kierowca posiadający w/w uprawnienia otrzymuje kategorię T prawa jazdy.


wszystko co jest w polskim prawku (wbite) jest ważne także na terytorium całej unii,


Tu się nie znasz posiadający C+E uzyskuje w prawie jazdy wpis B+E, ale wpisu T już nie otrzymuje
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez szofer80 » poniedziałek 29 sierpnia 2011, 12:11

cytat:
"4) kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E - uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami). "

A przeczytaj co tam masz wyżej napisane. NA TERYTORIUM RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ

cytat:
"Tu się nie znasz posiadający C+E uzyskuje w prawie jazdy wpis B+E, ale wpisu T już nie otrzymuje"

Czytaj ze zrozumieniem bo powtarzasz tylko to co ja napisałem parodiując w dodatku że się nie znam. Nie ważne co masz czy samo BE czy CE i BE ,prawko T w obu przypadkach poza granicami rzeczypospolitej nie masz
Ostatnio zmieniony poniedziałek 29 sierpnia 2011, 12:22 przez szofer80, łącznie zmieniany 1 raz
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez cman » poniedziałek 29 sierpnia 2011, 12:21

Borys_q napisał(a):No ja to rozumiem tak jak mam T i chcę po unii jeździć, to wyrabiam międzynarodowe i jest cacy, jak mam C+E nawet międzynarodowe to po unii nie pojeżdżę??

Przepis mówi o typowych uprawnieniach w ruchu międzynarodowym i zaznacza wyjątek, że to nie działa, jeżeli w danym kraju wymagane jest międzynarodowe prawo jazdy. I nie chodzi tu o poszczególne kategorie, tylko o prawo jazdy jako całość. Jeżeli tak, to trochę dziwne byłoby to, że w danym kraju, w którym nie potrzeba międzynarodowego prawa jazdy, wszystkie kategorie działają normalnie, tylko z wyjątkiem kat. T. Ale już wyrobienie międzynarodowego prawa jazdy w takiej sytuacji załatwiłyby sprawę kat. T. Czyli normalnie dany kraj nie wymaga międzynarodowego prawa jazdy, chyba że chodzi o kat. T, to wtedy dla tej tylko kategorii wymaga - no jaki miałoby to sens?
Bardziej sensowne wydaje się raczej przyjęcie, że kat. T w żadnym przypadku nie jest honorowana poza Polską i przypuszczam, że jest to wynikiem pewnej szczególności tej kategorii - bo na przykład u nas jest to kategoria prawa jazdy, natomiast na przykład we Francji może to być jakieś pozwolenie, tak jak u nas na tramwaj.

A jeżeli chodzi o międzynarodowe prawo jazdy, to zarówno kat. T, jak i jakiekolwiek uprawnienia z niej wynikające, nie są w ogóle przewidziane do wprowadzenia w nim: http://www.abc.com.pl/serwis/gfx/318778800_2.gif

Mówiąc krótko, ani kat. C+E, ani kat. T nie dają uprawnień wynikających z kat. T poza granicami kraju.



szofer80 napisał(a):wszystko co jest w polskim prawku (wbite) jest ważne także na terytorium całej unii (...) jak nie masz wbitego T w prawko to nigdzie poza polską nie masz tej kategorii (...)

Czy Ty rozumiesz przepis, który zacytowałem?
Nawet wbita kategoria T nie jest ważna nigdzie poza Polską!
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez szofer80 » poniedziałek 29 sierpnia 2011, 12:31

to dziwne bo myślałem że chociaż w unii jest ustandaryzowane, jeśli więc kat T jest ważna tylko w kraju jak i BE,CE prowadzące do T też jest ważne tylko w kraju to dlaczego tylko w pierwszym przypadku wbija się tą kategorię w PJ ? Pewnie ma to jakiś sens ale mętne jest
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez cman » poniedziałek 29 sierpnia 2011, 12:40

Jest ustandaryzowane, ale tylko w zakresie od A do D+E: http://en.wikipedia.org/wiki/European_driving_licence - reszta to już są indywidualne sprawy poszczególnych krajów, na przykład niemieckie kategorie: M, L i T.
A co do tego wbijania, to nie rozumiem o co pytasz.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez szofer80 » poniedziałek 29 sierpnia 2011, 12:50

czyli kat T podlega podobnym regulacjom jak kolejka górska albo tramwaj? bardziej są to pozwolenia wydawane na różnych zasadach w zalezności od kraju?
Ostatnio zmieniony poniedziałek 29 sierpnia 2011, 13:05 przez szofer80, łącznie zmieniany 1 raz
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez cman » poniedziałek 29 sierpnia 2011, 12:57

Mniej więcej. W Polsce akurat jest dość ściśle związana z prawem jazdy, w niektórych innych krajach (może nawet w większości) podobnie, ale generalnie nie jest tak jednoznaczna i ściśle uregulowana jak pozostałe kategorie.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez rafal999222 » sobota 03 marca 2012, 23:19

Mam kategorje T . Czy mogę ciągnąć ciągnikiem rolniczym 20 tonową przyczepę ?
rafal999222
 
Posty: 2
Dołączył(a): sobota 03 marca 2012, 23:04

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez Radhezz » poniedziałek 05 marca 2012, 17:35

rafal999222 napisał(a):Mam kategorje T . Czy mogę ciągnąć ciągnikiem rolniczym 20 tonową przyczepę ?

art. 62, pkt. 1 KRD mówi że Rzeczywista Masa Całkowita przyczepy nie może być nigdy większa od Rzeczywistej Masy pojazdu. Ale w przypadku ciągników rolniczych czy to ma zastosowanie to trudno powiedzieć, bo to by trochę było bez sensu, zwłaszcza że ciągnik rolniczy może ciągnąć nawet dwie przyczepy (chyba) jako jedyny pojazd.

Gdzieś też mi się obiło o uszy, że pojazdy terenowe z napędem 4x4 mogą ciągnąć większą przyczepę od swojej DMC, ale przyczepa sama musi mieć DMC do 3,5t.

Zwróć tylko przy tym uwagę że ciągnąc 20-tonową przyczepę (przypuszczam że mowa o dwuosiowej; pomijając że nie jestem pewny czy coś takiego w ogóle nasze prawo dopuszcza) nie możesz jechać po każdej drodze, bo będziesz przekraczał dozwolone naciski osi (z reguły 8t; 10t {i 11,5 na oś napędową} masz tylko na drogach krajowych i wojewódzkich wymienionych w rozporządzeniu)
[A][B][BE][C][CE][D][DE]
Pojazdy uprzywilejowane ABCD
Jeśli nie przeklinasz w trakcie prowadzenia samochodu, to znaczy, że prawdopodobnie należysz do tej grupy kierowców, na których my wszyscy przeklinamy.
Avatar użytkownika
Radhezz
 
Posty: 756
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2012, 15:30
Lokalizacja: Opole

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez szofer80 » wtorek 06 marca 2012, 20:33

Kat T nie reguluje art 62 bo żadnych regulacji dotyczacych masy tego zestawu nie ma, art 88 ustęp 2 punkt 9 który mówi że kategoria T to ciągnik rolniczy z przyczepami albo pojazd wolnobieżny z przyczepami, art 62 reguluje że (przy kat T) ilość pojazdów w zespole wynosi maksymalnie 3 (ciągnik i 2 przyczepy) a długość zestawu to max 22 metry i to wszystko nie ma nigdzie ograniczenia masy przyczep. Chyba ze w jakimś rozporządzeniu ale obywatel nie jest od czytania każdego aktu normatywnego a ustawa jest aktem nadrzędnym(ważniejszym) nad licznymi rozporządzeniami i tego się trzeba trzymać.
Ostatnio zmieniony wtorek 06 marca 2012, 20:54 przez szofer80, łącznie zmieniany 1 raz
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Kat. B+E a kat. T

Postprzez Radhezz » wtorek 06 marca 2012, 20:54

Czyli mamy jasność (mniej więcej). Faktem jednak pozostaje że taki zespół pojazdów nie może przekraczać dopuszczalnych nacisków osi, czyli żadna z dwóch dopuszczalnych typowych dwuosiowych przyczep rolniczych, żeby nie robić sobie kłopotu, nie może mieć masy całkowitej większej od 16t.
[A][B][BE][C][CE][D][DE]
Pojazdy uprzywilejowane ABCD
Jeśli nie przeklinasz w trakcie prowadzenia samochodu, to znaczy, że prawdopodobnie należysz do tej grupy kierowców, na których my wszyscy przeklinamy.
Avatar użytkownika
Radhezz
 
Posty: 756
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2012, 15:30
Lokalizacja: Opole

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości