Lekkie przegięcie z ceną egz. praktycznego :shock: :?
Co to się wyrabia w tej Polsce.
przez stanger » wtorek 02 sierpnia 2005, 11:14
przez krpablo » wtorek 02 sierpnia 2005, 20:30
przez bodek541 » wtorek 02 sierpnia 2005, 20:56
przez stanger » wtorek 02 sierpnia 2005, 22:08
krpablo napisał(a):...No chyba, że panowie egzaminatorzy przestaną masowo oblewać i zamiast płacić 2 razy po 74 zapłacisz raz 150 (i tylko wtedy podwyżka ma sens)...
przez bodek541 » środa 03 sierpnia 2005, 09:52
przez BigSmoke » środa 03 sierpnia 2005, 10:25
przez ella » środa 03 sierpnia 2005, 11:27
Pewno podrożało ze względu,że dużo ludzi z niemiec przyjeżdza i sie szkolą. Pewno już coś kombinują z tym, że drogie paliwo itd lub materiały eksploatacyjne bo nie wierze nic innego.
Przeniesienie całego procesu egzaminowania do ruchu drogowego (z placu manewrowego)
spowoduje wydłużenie do 55 min (wzrost o 31% czasu jego trwania. Taki wzrost generuje 31% zwiększenie kosztów eksploatacji i zatrudnienia.
Niewątpliwie obowiązek wykonywania szeregu manewrów parkowania w ruchu drogowym,
spowoduje wzrost kosztów (stawek OC i AC) ubezpieczenia pojazdów WORD od 20-50%.
Sprawi również, że obniży się "efektywność egzaminowania"; z uwagi na przestoje spowodowane kolizjami (koniecznością spisania protokołu, przybycia Policji.).
Do tej pory ok. 50% zdających nie wyjeżdżało z placu manewrowego, w efekcie proponowanych zmian egzamin za pierwszym razem będzie zdawało ok. 46% kandydatów (do tej pory 32%.)
Blisko 90% zdających będzie miała możliwość uczestniczenia w ruchu drogowym; poprzednio wskaźnik ten wynosił 52%. Z tą dodatkową, większą o 38% grupą osób należy realizować egzamin w ruchu drogowym, a ponieważ egzaminy będą trwać o 31 % dłużej niż dotychczas, w konsekwencji z uwagi na:
-; wydłuony czas egzaminu - 31%
-; większą liczbą osób biorących udział w egzaminie w ruchu drogowym - 38%
przy zmniejszonych wpływach miesięcznych (o 4%) należy odpowiednio restytuować wpływy.
Wszystkie te wydatki, które muszą zostać wliczone w koszt znacznie bardziej urealnionego i
przyjaznego egzaminu, powodują konieczność podniesienia opłaty za egzamin praktyczny do kwoty 150 zł. Zważywszy, że opłata ta nie była zmieniana od 2001r., należy urealnić ją o wzrost kosztów chociażby wynikający z inflacji od 2001r.
Osobnym kosztem, który służyć ma przejrzystości procesu egzaminowania jest
obowiązek wyposażenia pojazdów egzaminacyjnych w kamery, koszty te, jak również ich
prawidłowe wykorzystanie (przeglądanie, archiwizowanie, analiza przez osobę uprawnioną w celu kontroli) również rodzi konieczność zatrudnienia dodatkowo egzaminatora np. analityka i w konsekwencji urealnienia ceny egzaminów.
O ile koszty egzaminu praktycznego nie były urealniane od 2001roku to cena egzaminu
teoretycznego nie była zmieniana od lat 7. Konieczność posiadania odpowiedniego sprzętu komputerowego, oprogramowania, konserwacji, opłat licencyjnych oraz zatrudnienia informatyków rodzi konieczność wzrostu opłaty za egzamin teoretyczny do kwoty 35 zł.
przez krpablo » środa 03 sierpnia 2005, 21:15
BigSmoke napisał(a):jakbym mial swoj biznes to bym ustalal ceny takie aby osiagnac jak najwiekszy zysk
przez Ktośka » piątek 05 sierpnia 2005, 22:34
przez Włodek » piątek 05 sierpnia 2005, 23:35
Ktośka napisał(a):witaj stanger, pytasz o Sosnowiec. dwa lata temu chodziłam na kurs do ośrodka na Dęblińskiej, warunki na pierwszy rzut oka nie najlepsze (może przez ten czas się coś zmieniło). Wykłady w kamienicy, drugie miejsce to szkoła na Andersa, dwa samochody (punto i corsa), trzech kierowców i plac w okolicach Dębowej Góry. Za to sposób szkolenia jak dla mnie rewelacyjny. Dowodem na to jest choćby to, że zdałam za drugim razem (pierwsze podejście w DG to mnóstwo niepotrzebnych nerwów), mimo że o jeździe samochodem nie miałam wcześniej zielonego pojęcia. Jest w Sosnowcu duży wybór, myślę że w końcu znajdziesz coś dla siebie. Powodzenia!
Ktośka napisał(a):jestem z Sosnowca i tu miałam jazdy, w dąbrowie i katowicach bylam raz i od razu zdecydowałam sie na Dąbrowę. Uważam że zdaje się łatwiej, brak jednokierunkowych ulic, mniejszy tłok, brka miejsć w których można zaskoczyć zdającego itd...zdałam za pierwszym razem. Tylko że do tej pory mam stracha, gdy przyjdzie mi jechać do Katowic (to specyficzne miasto). Więc jeśli zależy Ci tylko na prawku to radziłabym Dąbrowę, ale decyzja należy do Ciebie
przez Ktośka » sobota 06 sierpnia 2005, 16:10
przez Włodek » sobota 06 sierpnia 2005, 16:52
ella napisał(a):Przeniesienie całego procesu egzaminowania do ruchu drogowego (z placu manewrowego)
....... Zważywszy, że opłata ta nie była zmieniana od 2001r., należy urealnić ją o wzrost kosztów chociażby wynikający z inflacji od 2001r.
....Konieczność posiadania odpowiedniego sprzętu komputerowego, oprogramowania, konserwacji, opłat licencyjnych oraz zatrudnienia informatyków rodzi konieczność wzrostu opłaty za egzamin teoretyczny do kwoty 35 zł.
Tak jak kiedyś ktoś pisał na forum, że każda zmiana powoduję też zmianę ceny :( . Patrzeć tylko jaką kalkulację zastosują teraz OSK. Bo nie wierzę że zostaną przy starej cenie :( .
przez Włodek » sobota 06 sierpnia 2005, 17:03
Ktośka napisał(a):witam, no dobra, prawda jest taka że podejście było drugie, bo na pierwszym terminie stchórzyłam i po prostu nie podeszłam do egzamu.......Zadowolony z wyjaśnienia? pozdrawiam
przez ella » sobota 06 sierpnia 2005, 17:08
Tylko że do tej pory mam stracha, gdy przyjdzie mi jechać do Katowic (to specyficzne miasto). Więc jeśli zależy Ci tylko na prawku to radziłabym Dąbrowę,
włodek napisał(a):Na pewno masz rację. Bo czyż będąc właścicielem OSK dokładałbyś do interesu?
1.Wzrost cen paliwa
2.Wydłużenie czasu jazd miejskich (w proporcji do manewrów)
3.Jazdy nocą (kto zapłaci instruktorowi za jazdy nocne?)
4.Inflacja (argument MI)
To tylko niektóre przyczynki do tego, że ceny wzrosną.
A o ile ? Przekonamy się już wkrótce... myślę że na kat.B cena kształtować się będzie w zależności od OSK od 1300 do 1500 zł. Obym nie wykrakał...