Zachowanie wobec innych kierujących w arkuszu

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Zachowanie wobec innych kierujących w arkuszu

Postprzez Olin » środa 28 kwietnia 2010, 18:41

Witam.
W arkuszu przebiegu egzaminu w pozycji 11 zamieszczono zapis dotyczacy zachowania kandydata wobec innych kierujących...
Jaka jest Wasza interpretacja tego zapisu i kryteria oceny ?
Olin
 
Posty: 490
Dołączył(a): piątek 02 marca 2007, 10:38

odp

Postprzez rusel » czwartek 29 kwietnia 2010, 16:37

np. sytuacja rowerzysta na przejsciu dla pieszych- kursant nie zatrzymuje pojazdu -brak reakcji badz nieodpowiednia reakcja na stworzenie zagrozenia przez innego uczestnika ruchu
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez BlueDevil » czwartek 29 kwietnia 2010, 21:48

moim zdaniem podpada tutaj takie cos jak reakcja na dawane sygnaly od innych, ktos mruga swiatlami by nas wypuscic, np juz z samego wordu, jednak czy mozna brak reakcji potraktowac jako blad, a za drugi oblac?? raczej nie

to co napisal rusel nie wiem czy to nie bedzie po prostu zachowanie w obrebie przejscia dla pieszych
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

odp

Postprzez rusel » piątek 30 kwietnia 2010, 07:46

tu opcja blad raczej nie powinna wystapic za brak reakcji kursanta ktory nie zachowuje zasady ograniczonego zachowania i nie reaguje na niebezpieczenstwo mozna oblac egzamin, przyklad z egzaminu kandydat na skrzyzowaniu rownorzednym jedzie droga z pierszenstwem z lewej strony sunie taksowkarz egzaminator przerywa egzamin zeby nie dopuscic do kolizji mimo pierszenstwa elki, podobna sytuacja na przejsciu dla pieszych-przerwanie egzaminu
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez Olin » piątek 30 kwietnia 2010, 09:17

Wydaje mi sie, że jednak nie chodzi tu o sytuacje w wyniku których powstaje zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Bardziej sklaniałbym sie do twierdzenia, że chodzi o obserwacje przez kandydata drogi i jej otoczenia, w tym oczywiście zachowania innych uczestników ruchu i odpowiednia reakcja na ich zachowania.
Wydaje mi się że negatywny wynik w punkcie 11 nie może istniec samodzielnie. Musi sie wiązać z jakąś inną podstawa do wyniku negatywnego lub przerwania egzaminu.
Olin
 
Posty: 490
Dołączył(a): piątek 02 marca 2007, 10:38

Postprzez BlueDevil » piątek 30 kwietnia 2010, 10:13

mi tez sie tak wydaje, przyklad ze skrzyzowaniem rownorzednym, przeciez to osobny punkt, przejazd przez takie skrzyzowanie i jego ocena
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

odp

Postprzez rusel » piątek 30 kwietnia 2010, 13:35

w obu przypadkach zaznaczylbym ten ptk bo z tego punktu bede wydawal ocene a w celu sprostowania na jakiej drodze zaznaczylbym przejscie dla pieszych badz rownorzedne, w innym przypadku ten pkt bylby zbedny
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16


Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość