Sprawdzanie pojazdu?

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Sprawdzanie pojazdu?

Postprzez jjaacc » wtorek 11 kwietnia 2006, 21:07

Wiadomym jest, że osoba egzaminowana musi nieprawidłowo wykonać dwa razy zadanie egzaminacyjne, żeby wynik egzaminu był negatywny, pomijając oczywiście sytuację wymienione w tabeli 12 i w §29 rozporządzenia.
Jak to powinno być traktowane w przypadku sprawdzania podstawowych elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo?
Załóżmy, że zdający zapomniał sprawdzić sygnał dźwiękowy.
Czy egzaminator powinien poinformować osobę, że zadanie zostało zrealizowane nieprawidłowo i polecić powtórzenie zadania?
Czy może polecić wykonywanie następnego zadania, a po egzaminie stwierdzić, że nie zdała ponieważ zapomniała o sygnale?
A może osoba egzaminowana musi popełnić dwa błędy podczas wykonywania zadania?
Jak to się ma do drugiej szansy?
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez Radwan » środa 12 kwietnia 2006, 23:25

Jeżeli osoba zdająca realizując zadanie pierwsze, wykona je niezgodnie. z kryteriami określonymi w tab. nr 4 , egzaminator prosi o ponowne sprawdzenie stanu technicznegom podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczną jazdę. Omówienie błędów następuje po nieprawidłowym wykonaniu ponownego sprawdzenia. Jeżeli poruszamy ten temat - mineły już trzy m-ce od wprowadzenia nowej instrukcji w tym zakresie a jeszcze wiele osób zdających nie potrafi poprawnie wykonać tego zadania. Koledzy instruktorzy zwróćcie na to większą uwagę. Ja im współczuję, oni czują się oszukani, zapłacili a nie zostali przygotowani. Pozdrawiam
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez jjaacc » środa 12 kwietnia 2006, 23:37

Mój kursant na kat. C zapomniał sprawdzić klaksonu. No cóż zdarza się. Egzaminator zapytał czy sprawdził wszystko. Pomyślał i stwierdził, że tak. Egzaminator pozwolił zrobić łuk po czym poinformował go, że nie zdał. A muszę powiedzieć, że przygotowanie do jazdy robimy starannie. Gdyby egzaminator powiedział, że zadanie jest nieprawidłowo wykonane może robiąc drugi raz przypomniał by sobie.
Upewnię się czy dobrze zrozumiałem, po wykonaniu zadania (nieprawidłowo). Egzaminator musi powiedzieć że zadanie zostało wykonane nieprawidłowo i osoba powtarza zadanie. Czy tak?
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez Radwan » środa 12 kwietnia 2006, 23:51

Moim zdaniem egzaminator popełnił błąd, powinien umożliwić zdającemu wykonanie drugiej próby. Par. 12, ust. 1, pkt. 2, lit. a instrukcji - osoba egzaminowana uzyska negatywny wynik egzaminu proktycznego, jeżeli dwukrotnie nieprawidłowo wykona to samo zadanie egzaminacyjne. W arkuszu przebiegu egzaminu powinny być dwie "enki" ( N). Pozdrawiam
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez laciak » piątek 14 kwietnia 2006, 16:28

Identyczny przypadek miałem z kursantą na kategorie B.

"Prosze pokazać co i jak pod maską"- pokazała,
"sprawdzamy światełka" - sprawdziła
"ruszamy?" - ruszyła i usłyszała ze nie sprawdziła klaksonu wiec egzamin ma już niezadany....

Więc panowie Egazminatorzy powinniście albo się decydować na mówienie co kursant ma robić albo poprostu nic nie mówić i kazać sprawdzić stan techniczny pojazdu :?

Co innego gdy ktoś nie umie, ale jeśli jest instruowany co ma robić i nagle te instrukcje się kończą i zadawane jest pytanie czy ruszamy? to każdego by zmyliło
laciak
 
Posty: 145
Dołączył(a): poniedziałek 24 października 2005, 00:18
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Radwan » piątek 14 kwietnia 2006, 21:57

To prawda, jeśli podpowiadamy (to jest podpowiadanie) to róbmy to tak aby nie wprowadzać w błąd osoby zdającej. Moim zdaniem, wystarczyłaby informacja, że na placu manewrowym wykonujemy trzy zadania - zadanie pierwsze - przygotowanie do jazdy a po zakończeniu zadania pierwszego wykonujemy zadanie drugie - jazda pasem ruchu do przodu i tyłu a następnie zadanie trzecie - ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu, odpowiadamy na ewentualne (dopuszczalne) pytania i wzywamy pierwszą osobę z listy (legitymujemy) do wykonania zadań egzaminacyjnych. Pozdrawiam
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez jjaacc » piątek 14 kwietnia 2006, 23:57

Właśnie tak być powinno:
1.omówienie
2. wykonanie zadań.
Jeżeli jakieś zadanie nie zostało wykonane Egzaminator powinien poinformować, że zadanie zostało nie zaliczone, proszę druga próba. I nie podpowiada co jest źle, tylko sprawdza czy druga próba została wykonana poprawnie.
I to by mi pasowało, wszystko jasne i nie ma sporu, ale niestety nie wszędzie tak jest.
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez jjaacc » wtorek 25 kwietnia 2006, 22:21

Jak przygotowanie do jazdy powinno być traktowane dla kat. C+E?
Czy najpierw kursant przygotowuje pojazd silnikowy, zaczepia przyczepę i sprawdza skład?
Czy najpierw sprzęganie a później sprawdzanie składu?
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez jjaacc » wtorek 24 października 2006, 22:33

Do tej pory nie ma odpowiedzi na pytanie czy przygotowywać najpierw pojazd potem skład, tak więc odświeżę ten temat. Dręczy mnie jeszcze takie pytanie, czy zasadne jest wymaganie sprawdzania świateł awaryjnych? I jeżeli jest zasadne to jaki sens ma sprawdzanie świateł awaryjnych w przyczepie, a następnie sprawdzanie kierunkowskazów, o ile w pojeździe silnikowym można to uzasadnić oddzielnym obwodem elektrycznym, to w przyczepie nie ma to żadnego sensu ponieważ obwód jest z całą pewnością jeden.
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK


Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości