Nowe Autka POZNAN

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Nowe Autka POZNAN

Postprzez DAWAG » czwartek 16 sierpnia 2007, 00:27

Witam. Czy ktos wie ci sie dzieje w związku z przetragiem na nowe samochody w Poananiu. W poniedzialek tydzien temu bylo otwarcie kopert, wieczorem nieoficjalnie sie dowiedizalem (od jednego z salonów fiata) ze wygralo Renault CLIO, na drugi dzien GW podala taką samą informacje ze CLIO wygralo. Ale WORD do dzisiaj nie ogłosil zwyciezcy tego przetargu. Jak dzwonilem do WORD w poznaniu to powiedzieli mi ze komisja caly czas obraduje. Qrcze chyba cos tu jest nei tak. skoro niby bylo 3 potencjalnych dostawcow (Renault, Fiat, Nissan) a kryterium wyboru bylo 100% cena to co tu jest do obradowania?? Ten dal najleposza cene i ten wygrywa chyba tak powinno to byc??? Ja mysle ze chodzi tu o to zeby cos wykombinowac zeby jednak Fiat wygralk ten przetarg?? co myslicie?? Jestem ciekaw bo musze kupic samochód a tu caly czas niewaidomo co bedzie przez najblissze 6 lat na egzaminie. Jazda bez trzymanki. Jesli ktos cokolwiek wie to bede wdzieczny za info. Pozdrawiam
DAWAG
 
Posty: 3
Dołączył(a): środa 21 lutego 2007, 14:10
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez oskszok » czwartek 16 sierpnia 2007, 21:06

Cena nie jest brana pod uwage w 100%.
liczy sie serwis.
Poza tym w poznaniu word chciał oddać auta w rozliczeniu i dealerzy to oprotestowali.

za Gazeta Wyborcza:
Dziś Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Poznaniu otworzy oferty wprzetargu na zakup 66 samochodów do egzaminowania kierowców. Jeszcze przed złożeniem ofert dilerzy złożyli protesty. Nie podoba im się, że warunkiem zawarcia umowy będzie przejęcie przez zwycięzcę przetargu w rozliczeniu 53 aut używanych przez WORD.

Dziś Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Poznaniu otworzy oferty w przetargu na zakup 66 samochodów do egzaminowania kierowców. Jeszcze przed złożeniem ofert dilerzy złożyli protesty.
Nowe samochody trafią do ośrodków egzaminacyjnych w Poznaniu, Kaliszu, Koninie, Lesznie i Pile. Na ich zakup WORD planuje przeznaczyć do 211 tys. euro. To za mało, by kupić 66 samochodów, dlatego warunkiem zawarcia umowy będzie przejęcie przez zwycięzcę przetargu w rozliczeniu 53 aut używanych przez WORD: 52 fiatów punto i jednej toyoty yaris z różnym przebiegiem io różnej wartości. Cena za dostarczenie nowych aut ma być więc de facto po prostu umniejszona ocenę przejętych aut używanych.
Stawka w przetargu jest wysoka, bo oprócz zysku ze sprzedaży nowych samochodów, dilerzy będą także zarabiać na serwisie i bieżących naprawach. Po ogłoszeniu przetargu do WORD wpłynęły protesty dwóch firm: Szpot (diler opla) i ToyoCar J. J. Mikołajczak (diler toyoty). W piśmie, które złożył Szpot, czytamy, że ośrodek naruszył aż dziewięć artykułów Ustawy ozamówieniach publicznych, Ustawę o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych i Ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Dilerowi opla nie podoba się przede wszystkim zasada przyjęcia w rozliczeniu używanych aut. Wątpliwości budzi też bezpłatne, jego zdaniem, przystosowanie nowych aut do egzaminowania (np. podwójne sprzęgło). Tymczasem, jak tłumaczy dyrektor poznańskiego WORD Mariusz Prasek, dilerzy, którzy wystartują w przetargu, mogą w swoją ofertę wliczać wszystkie koszty związane z przystosowaniem aut dla potrzeb ośrodka.
Diler opla protestuje również, że na dostarczenie aut ma tylko 18 dni, co ma faworyzować tych dilerów, którzy wprzeciwieństwie do Szpota mają w składach już gotowe samochody wkolorze czerwony metalik. Część dilerów planuje zamówić auta dopiero po wygraniu przetargu, asamochody należy jeszcze dostosować do warunków egzaminowania. Dyrektor Prasek odpowiada: - Do 4 września diler, który wygra przetarg, ma dostarczyć tylko dwa auta. Kolejne 15 ma dostarczyć do końca października. Pozostałe auta mają dotrzeć do ośrodków do końca roku. Tłumaczenie, że to krótki termin, jest więc nie do przyjęcia.
Problem zkolorem aut dla WORD ma także firma ToyoCar. Czerwony metalik „zawęża krąg wykonawców“ - pisze wproteście szef firmy Jacek Mikołajczak. Diler Toyoty ma bowiem wswojej ofercie lakier niemetalizowany, ale - jak zaznacza - o takich samych właściwościach co metalizowany, na który diler daje 3-letnią gwarancję.
Dlaczego WORD zdecydował się na metalik? - Bo jest znacznie popularniejszy w sprzedaży niż lakier niemetaliczny i więcej dilerów go oferuje - twierdzi dyrektor Prasek. -Większość ośrodków egzaminacyjnych kupuje samochody zlakierem metalizowanym, ponieważ jest on wygodniejszy wutrzymaniu, trwalszy iłatwiej takie auta później sprzedać. Nie zawężamy grona dilerów, którzy mogą brać udział wprzetargu -zapewnia. - Chcemy zakupić 51 sztuk wjednakowym kolorze czerwonym lub do niego zbliżonym i 15 sztuk w jednakowym kolorze niebieskim lub do niego zbliżonym. Wszystkie metaliczne.
Dilerzy narzekają też, że nie wiedzą, wjakim stanie będą przejęte przez nich auta, ale WORD odpiera ten zarzut, odsyłając do swojej strony internetowej, na której znajduje się dokładny opis pojazdów. Poza tym zawsze można obejrzeć samochody na miejscu w ośrodku.
Zarówno Szpot, jak i ToyoCar próbowały naciskać na WORD, by zmienił specyfikację przetargową, w tym m.in. wymogi co do rodzaju lakieru. Ale to niemożliwe. - Wtedy musiałbym unieważnić przetarg, a to z kolei dyskwalifikowałoby tych dilerów, którzy przygotowują swoje oferty podkątem tego postępowania na pierwotnych warunkach - tłumaczy Prasek, który wpiątek oddalił protesty.
Szpot zapowiedział już, że złoży odwołanie doprezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Tymczasem JoannaChabasiewicz zwarszawskiego departamentu odwołań UZP przypomina: - 11 czerwca weszła w życie nowelizacja Ustawy oprawie zamówień publicznych, która ustala progi kwot, od których można się odwoływać w takich sytuacjach. Dla zamówień samorządowych, a więc także poznańskiego WORD, jest to kwota 211 tys. euro. Aośrodek tej kwoty nie przekroczył. Gazeta Wyborcza (6.8.2007)


pzdr
oskszok
 
Posty: 17
Dołączył(a): środa 13 czerwca 2007, 11:27

Postprzez njoy » czwartek 16 sierpnia 2007, 23:37

Według mnie nie liczy sie serwis ale zgodniez SIWZ właśnie cena jest brana pod uwage w 100%.

Przeliczcie sobie: 211000 euro za 66 samochodów to jakieś 3200 euro za 1 samochód. Ale ten samochód MUSI PODLEGAĆ CO ROKU WYMIANIE NA NOWY na koszt wygrywającego przetarg, czyli WORD będzie miał co roku nowe auto w cenie 800 euro. I jeszcze chcą tam mieć klimę, całe wyposażenie do nauki jazdy i komplet opon zimowych z felgami. JA TEŻ TAK CHCĘ.

Wyobraźcie teraz sobie, jaki muszą dilerzy samochodowi czuć w tym interes z OSK, skoro oddają te samochody za bezcen do WORD.

Czy ktoś w naszym kochanym państwie mógłby się tym w końcu zająć??? Przecież to jest zwykły DUMPING.
njoy
 
Posty: 198
Dołączył(a): środa 08 czerwca 2005, 07:56

Postprzez bmr_1981 » wtorek 28 sierpnia 2007, 08:04

Czy już wiadomo jakie auto wygrało przetarg, bo chciałbym otworzyć OSK ale nie wiem jakie auto zakupić. Słyszałem podobno że Renault Clio wygrało ale nie wiem na ile to prawda
"Jeżeli zabałaganione biurko jest znakiem zabałaganionego umysłu, znakiem czego jest puste biurko?" - Albert Einstein
bmr_1981
 
Posty: 20
Dołączył(a): poniedziałek 27 sierpnia 2007, 11:19
Lokalizacja: okolice Kościana - Wielkopolska


Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość