ograniczenie prędkości w rejonie progu zwalniającego

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

próg zwalniający

Postprzez Radwan » niedziela 22 marca 2009, 09:09

Mam pismo Ministerstwa Infrastruktury Departamentu Transportu Drogowego TD-7km-053-35/08 które jest odpowiedzią na pytanie WORDu w Gdańsku dotyczące ograniczenia prędkości wynikającego z zastosowania progów zwalniających. Dyrektor ww Departamentu Pan Andrzej Bogdanowicz uprzejmie informuje, że znaczenie i zakres obowiązywania znaku B-33 na progu zwalniającym określa pkt 8.1 zał. nr 4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dania 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. Nr 220 poz.2181). Rzekomo ww przepisy stanowią, że znak B-33 umieszczony na jednym słupku wraz ze znakiem A-11a oraz z tabliczką T-1 (rys. 8.1.8 ww zał.),wskazuje prędkość graniczną przejazdu przez próg zwalniający. W związku z powyższym (zdaniem Dyrektora) w przedstawionym układzie znaków drogowych, prędkość wskazana na znaku B-33 odnosi się jedynie do miejsca umieszczenia progu zwalniającego. Pozdrawiam
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez kopan » niedziela 22 marca 2009, 12:08

Oznakowanie pionowe progów zwalniających wskazujące lokalizację i prędkość graniczną przejazdu przez próg w zależności od typu progu pokazano na rysunku 8.1.8.


O czym tu mowa?
Zdanie to opis do rysunku 8.1.8. pokazującego dwa rodzaje progów.

To zdanie nie oznacza że znak A-11a o niczym nie ostrzega ani nie oznacza że znak B-33 stracił swoje znaczenie i nic nie zakazuje a tylko informuje że zastosowano próg o prędkości granicznej 20 lub 30.
Takie oznakowanie wskazuje (też) prędkość graniczną na progu.
Wskazuje i to niedokładnie bo prędkości graniczne na progach są określone przedziałem prędkości np. od 25 do 30
Kształty i wymiary progów zwalniających U-16 oraz
graniczne prędkości przejazdu przedstawiono na rys.
od 8.1.1 do 8.1.5.


To że prędkość graniczna dotyczy progu to też zdefiniowano w tym rozporządzeniu.
To że znak zakazu obowiązuje do .... to jest w rozporządzeniu o znakach.
To że znak ostrzegawczy ostrzega i nakazuje zachowanie szczególnej ostrożności też jest w rozporządzeniu o znakach i wcale nie oznacza że znak stracił moc i wskazuje wyłącznie lokalizację progu. :wink:
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

próg

Postprzez piotrch » niedziela 22 marca 2009, 13:14

wydaje mi się, że adalberthus najlepiej wyjaśnił problem. Próg to tylko urządzenie wymuszające na kierujących stosowania sie do predkości podanych na znaku. Podobnie jak bramki wjazdowe na odcinkach dróg przeznaczonych do ruchu pojazdów o określonej szerokości. To czy kierowcy stosują się do znaków czy też nie jest ich wyłączną sprawą. Tutaj mówimy o prawnej interpretacji. Inaczej nasza dyskusja będzie przypominała pytanie "czy po zakończonych robotach drogowych mimo pozostawienia znaku ograniczenia prędkości przestrzegasz tego ograniczenia." :D
piotrch
 
Posty: 39
Dołączył(a): niedziela 09 listopada 2008, 19:25
Lokalizacja: Łódź

Postprzez cman » niedziela 22 marca 2009, 14:53

No dobra i co teraz?
Stosować się do przepisów i logiki?
Czy do niedorzecznego stanowiska Ministerstwa Infrastruktury?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez bruno666 » niedziela 22 marca 2009, 17:22

cman napisał(a):No dobra i co teraz?
Stosować się do przepisów i logiki?

Raczej do przepisów, bo logiczne wg mnie jest stanowisko MI. :wink:
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez kopan » niedziela 22 marca 2009, 19:41

Zgodnie z logiką stosować sie do logiki a nie do niedorzeczności.
Nie ważne co kto powiedział ale ważne co powiedział.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez adalberthus » niedziela 22 marca 2009, 19:50

Ministerstwo Infrastruktury opanowane jest przez ludzi, którzy co chwila wymyślają jakiś bubel.
Progi zwalniające są montowane np. przy szkołach. To co, kierowca ma za....te 20 m do progu 50/h, żeby na progu hamować i znowu za....50/h, licząc, że dzieciaki przechodzić będą po progu?
Od upadania na głowę już im się klepki przemieszały.
Przepraszam oczywiście porządnych instruktorów.
jak chceta to jedźta, ale nie jedźta jak chceta
Avatar użytkownika
adalberthus
 
Posty: 512
Dołączył(a): czwartek 11 sierpnia 2005, 14:04
Lokalizacja: toruń

Postprzez kopan » poniedziałek 23 marca 2009, 14:31

Po co masz hamować jak zgodnie z tą opiniją ten zestaw znaków informuje o prędkości granicznej na progu i o odległości od progu.

Co ty z tym zrobisz to twoja sprawa.
Nikt do niczego cię nie zmusza.
Jedziesz dalej 50km/h - co tam dzieci przecież ich tyle mamy.
Ty sobie najwyżej podskoczysz na progu.
Bo tak akurat Ci się zachciało.
Jakbyś jechał samochodem osobowym z tą prędkością 25 do 30 to byś łagodnie próg przejechał.
Ale kto Ci zabrania podskoczyć sobie na progu ??
Może do ministerstwa napisać czy wolno na drodze podskakiwać czy to jest zabronione ?? :wink:
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Re: ograniczenie prędkości w rejonie progu zwalniającego

Postprzez ella » niedziela 13 maja 2012, 17:05

Odświeżę trochę wątek bo temat chyba dalej budzi wątpliwości. Nawet eksperci ( jacy?- czytaj w artykule) mają z tym problem. OIGOSK chce to uporządkować.

http://www.szkola-jazdy.pl/aktualnosci/single/id/1500

Co na to Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
http://www.szkola-jazdy.pl/aktualnosci/single/id/1502
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości