przez Gacol » poniedziałek 28 maja 2012, 18:32
Mogę prosić kolegów o odpowiedzi na te pytanka ? kat C
Mam z nimi niestety problem . a może ktoś je miał i zna 100% odpowiedz ?
1.Zawieszenie hydrodynamicze służy do:
a. Jazdy po równej drodze z dużą szybkością
b. Jazdy po wyboistej drodze
c. Zmiany koła
2.Przyczyną błękitnego zabarwienia spalin w samochodzie o zapłonie samoczynnym może być:
A – za wysoki poziom oleju w misce olejowej,
B – zbyt niskie ciśnienie sprężania,
C – ogólne zużycie silnika,
3.Podczas pracy silnika o zapłonie samoczynnym z doładowaniem bardziej niż w silniku wolnossącym:
A – wzrasta temperatura głowicy,
B – nagrzewa się olej smarny,
C – zwiększa się obciążenia mechanizmu korbowego.
4. Pojazd wyposażony w podnoszoną tylną oś:
a) kierowca może opuścić ją podczas jazdy
b) oś opuści się automatycznie po obciążeniu pojazdu
c) kierowca opuści ją ręcznie przyciskiem podczas postoju.
5. Podnoszona tylna oś:
a) jest automatycznie opuszczana po przekroczeniu określonej masy
b) kierowca sam opuszcza oś
c) oś może być opuszczana w każdej chwili podczas jazdy.
6.Kierowca samochodu ciężarowego może używać półbiegów:
A – w czasie trudnych warunków terenowych,
B – w każdym przypadku,
C – kierowca musi mieć duże umiejętności w posługiwaniu się nimi.
7.Eksploatując samochód na dużych wysokościach należy liczyć się z:
A – obniżką mocy około 10% na każde 1000 m n.p.m. dla silników bez doładowania,
B – obniżką mocy około 5% na każde 1000 m n.p.m. dla silników z doładowaniem,
C – obniżką punktu wrzenia wody ( składnik płynu chłodzącego) o ok. 3,5 °C na każde 1000 m n.p.m.
8.Pojazd nie będzie miał prostoliniowego toru jazdy (wężykowaty):
a. przy niewłaściwych luzach na drążkach kierowniczych
b. gdy będzie uszkodzony układ wspomagania kierownicy
c. przy obniżonym ciśnieniu w układzie kierowniczym
9. Hamulec hydrodynamiczny działa
a) na każdym przełożeniu
b) nie powoduje zużycia klocków hamulcowych
c) jest zalecany podczas zjazdu ze wzniesienia oraz normalnego hamowania na równym terenie
10.Po naprawie lub wymianie dętki w kole jezdnym samochodu ciężarowego
pompowanie można rozpocząć:
a) po sprawdzeniu prawidłowości zmontowania koła,
b) umieszczeniu koła w specjalnej osłonie,
c) założeniu w otwory tarczy koła odpowiednio wygiętych prętów metalowych zabezpieczających pierścienie przed wyskoczeniem.
11.Przyczyną nierównomiernej pracy silnika może być:
A. - pęknięcie sprężyny popychacza
B. - uszkodzenie wtryskiwacza
C. zapowietrzenie układu zasilania
12.Przyczyna nie osiągania przez silnik pełnych obrotów może być:
A. - nieprawidłowe wkręcenie śruby regulatora obrotów
B. pęknięta sprężyna regulatora
C. - zawieszenie się popychacza
13. Skuteczność hamowania samochodu ciężarowego wyposażonego w pneumatyczny układ hamulcowy zależy od:
a) częstotliwości naciskania na pedał hamulca;
b) czasu naciskania na pedał hamulca;
c) siły nacisku na pedał hamulca