Jeszcze o przejeżdzie kolejowym kat. D

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: odp

Postprzez ivytomek » środa 19 maja 2010, 22:01

rusel napisał(a):teraz przesunmy stop o 2 metry za krzyz i gdzie sie zatrzymasz i dlaczego :D Panowie z ministerstwa jasno okreslili zasady zatrzymania w tej sytuacji


Anonimowi panowie z ministerstwa oraz słynny przejazd w Legnicy... faktycznie, wszystkich to przekonało.

Obrazek

Ciekawe, w jakim celu ustawodawca dopisał "-w związku z ruchem pociągu-", skoro, zdaniem niektórych, tak czy inaczej należy się tam zatrzymać...
Avatar użytkownika
ivytomek
 
Posty: 235
Dołączył(a): piątek 05 stycznia 2007, 01:09
Lokalizacja: Kraków

odp

Postprzez rusel » środa 19 maja 2010, 22:16

w zwiazku z ruchem pociagu, w momencie gdy zbliza sie pociag to to samo?
Ostatnio zmieniony środa 19 maja 2010, 22:18 przez rusel, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: odp

Postprzez ivytomek » środa 19 maja 2010, 22:18

rusel napisał(a):w zwiazku z ruchem pociagu a nie z momencie gdy nadjezdza pociag

?
Avatar użytkownika
ivytomek
 
Posty: 235
Dołączył(a): piątek 05 stycznia 2007, 01:09
Lokalizacja: Kraków

odp

Postprzez rusel » środa 19 maja 2010, 22:19

"w zwiazku z ruchem pociagu" czyli dlatego ze odbywa sie w tym miejscu regularny ruch pociagu
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: odp

Postprzez ivytomek » środa 19 maja 2010, 22:25

rusel napisał(a):na skrzyzowaniu odbywa sie ruch pojazdow to znaczy ze w obecnej chwili sie na nim znajduja?


to czemu nie jest napisane "w związku z ruchem pociągów"? Bo chodzi o ten jeden konkretny, który właśnie jedzie
Avatar użytkownika
ivytomek
 
Posty: 235
Dołączył(a): piątek 05 stycznia 2007, 01:09
Lokalizacja: Kraków

odp

Postprzez rusel » środa 19 maja 2010, 22:42

Znaki G-3 i G-4 wyznaczają miejsce zatrzymania się w związku z RUCHEM POCIAGU lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór

to czego nie ma?
dlaczego nie mozna dac zapis "w momencie gdy nadjezdza pociag lub inny pojazd szynowy"
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: odp

Postprzez ivytomek » środa 19 maja 2010, 23:42

rusel napisał(a):Znaki G-3 i G-4 wyznaczają miejsce zatrzymania się w związku z RUCHEM POCIAGU lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór

to czego nie ma?
dlaczego nie mozna dac zapis "w momencie gdy nadjezdza pociag lub inny pojazd szynowy"


Dojeżdżając do przejazdu kolejowego należy się upewnić, czy nie nadjeżdża pociąg i robisz to, zatrzymując się w związku ze znakiem STOP w odpowiednim miejscu, nie mającym nic wspólnego z krzyżem św. Andrzeja, z którego widoczność często jest niewystarczająca do prawidłowej oceny sytuacji.

Jeśli natomiast dojeżdżasz do przejazdu, na którym już znajduje się pociąg, zatrzymujesz się przy krzyżu św. Andrzeja. Potem, kiedy pociąg już przejedzie, zatrzymujesz się jeszcze raz, w związku ze znakiem STOP, chyba że widoczność z miejsca, gdzie oczekiwałeś na przejazd pociągu, jest dostateczna do upewnienia się, czy nie nadjeżdża kolejny skład.
Avatar użytkownika
ivytomek
 
Posty: 235
Dołączył(a): piątek 05 stycznia 2007, 01:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez cwaniakzpekaesu » czwartek 20 maja 2010, 00:30

A co w sytuacji, gdy pojedzie drezyna?
Avatar użytkownika
cwaniakzpekaesu
 
Posty: 1153
Dołączył(a): czwartek 06 września 2007, 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

odp

Postprzez rusel » czwartek 20 maja 2010, 10:39

to ze wiekszosc przejazdow jest zle oznakowana to inna bajka, w sytuacji kiedy jest stop jest to informacja ze widocznosc jest na tyle ograniczona ze zatrzymanie musi byc w bezpiecznym miejscu zeby sie potem nie rozczarowac..jakie to miejsce? nie jest to skrzyzowanie i warunki sa tu zupelnie inne dlatego uwazam ze w takich przypadkach zawsze powinna byc wyznaczona linia ktora jak przepisy mowia powinna znajdowac sie w tym samym przekroju poprzeczym drogi co krzyz wyznaczajac bezpieczna strefe oczekiwania ze wzgledu na ruch pojazdow szynowych
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Poprzednia strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości