Obowiązek zapinania pasówna na egzaminie dla egzaminatorów

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Obowiązek zapinania pasówna na egzaminie dla egzaminator

Postprzez tomcioel1 » niedziela 29 lipca 2012, 21:20

ks-rider napisał(a):To dlaczego sprawdzac dzielanie swiatel wstecznych ( swiatla wstecznego ) przy pracujacym silniku ? Nikt w zyciu dziecku nie powiadzial, ze mozna wylaczyc silnik lub w przypadku niepracujacego silnika wlaczyc jedynie zaplon, wrzucic bieg wsteczny, wysiasc z auta i sprawdzic swiatlo / swiatla ?

Coz poziom szkolenia i szkolonych jak widac pozostawia sporo do popisu i zyczenia.


Najpierw warto by przeczytac całość dyskusji i to przeczytac ze zrozumieniem a nie obrażać - jeżeli masz trudności z czytaniem ze zrozumieniem to może powstrzymaj się z określeniami w stosunku do innych użytkowników forum w postaci "dziecko" i "poziom szkolenia i szkolących"
Padł wniosek w tym temacie czy na egzaminie weryfikacyjnym trzeba sprawdzać podstawowe elementy pojazdu odpowiedzialne za bezpieczeństwo ruchu drogowego na włączonym silniku - jak dla mnie oczywiście jest to bez sensu , co tez starałem się dowieść...
A ty jak już prezentujesz ten niby wysoki poziom szkolenia to powinieneś chyba używać właściwego nazewnictwa -"dzielanie swiatel wstecznych ( swiatla wstecznego )" - światła wsteczne ??? jest cos takiego???

ks-rider napisał(a):Taaaaaaaa, a ja z pierwszej reki slyszalem jak jeden kolo powiedzial drugiemu:

- no co ty, glupi jestes ? JA tam na egzamin z teori poszedlem bez zagladaniu w testy bez jakiegoikolwiek przygotowania i zdalem bez bledu.
Wierz wiec dalej w wiadomosci z pierwszej reki, powodzenia zycze.


Wiesz , zdziwiłbys się ale wcale nie jest to niemożliwe - na weryfikacji system losuje 20 pytań z bazy liczącej kilkaset , a może i więcej pytań , w bazie są pytania o róznym stopniu trudności więc jeżeli trafi sie 20 z tych "normalnych" ? 6ke w totka tez mogą trafić nieliczni... Mam przykład kolegi któremu sie udalo a nie poświęcił czasu zbyt wiele ..., ale mam też kolegów którzy zdawali po kilka a nawet kilkanascie razy ...

oskbelfer napisał(a):Wielki szkoleniowcu poczytaj 217-tkę a dowiesz się iż przy sprawdzaniu świateł cofania można poprosić drugą osobę by popatrzyła czy świecą - podobnie ze "stopami"

A że niewykonalne to naprawdę już trzeba być genialnym żeby coś takiego stwierdzić - wystarczy chłopie wcisnać sprzęgło, właczyć wsteczny a drugi koleś patrzy czy się coś z tyłu świeci


Wielki Egzaminatorze , tak się składa że 217ę znam dość dobrze , masz rację można na właczonym silniku włączyć wsteczny i poprosić egzaminatora o potwierdzenie działania światla zewnęrznego ale gdzie tu jest sens , ja go nie widzę . można również podjechać autem pod stodołę tylem i wcisnąć hamulec i wtedy sprawdzić działanie świateł hamowania stop. Czyli rozumiem że twoim zdaniem czynności kontrolno-obsługowe należy robić na włączonym silniku skoro mnie tak do tego przekonujesz ? No to gratuluję ...

oskbelfer napisał(a):No ja myślę że się nasłuchałeś i powielasz bezsensowne "tematy"

Masz rację , nasłuchałem się trochę tego i to sporo ale to co napisałem to widziałem na własne oczy bo bylem tam...
A czy powielam bezsensowne tematy ? Skoro tak uważasz to gdybys miał odrobinę taktu i wychowania to albo bys nie zabierał zdania w tych tematach albo bys to przemilczał... no cóż może za wiele wymagam...
Akurat w tym temacie autor miał pytania odnośnie czekającego go egzaminu weryfikacyjnego - ja starałem się mu pomóc na ile umiałem , a twoje wypowiedzi czy mu pomogły?
Powiem szczerze , ja nie rozumiem osób które nie potrafią normalnie dyskutować tylko w swoich wypowiedziach muszą stale obrażać , wyśmiewać i oczerniać - jeżeli już masz się za "ostoję wiedzy wszelakiej" to podziel się nią z nami niedoukami bez obrażania nas...jak tak czytam te twoje komentarze to zaczynam wspłczuć osobom które egzaminujesz ...
Jakoś inni egzaminatorzy mogą wyrażać swoje opinie w sposób rzeczowy a konkretny nie obrażająć...
tomcioel1
 
Posty: 655
Dołączył(a): środa 23 lutego 2011, 23:06

Re: Obowiązek zapinania pasówna na egzaminie dla egzaminator

Postprzez rusel » niedziela 29 lipca 2012, 23:24

no to ja powiem ze juz byl przypadek na zwyklym egzaminie wlączenia swiatel cofania bez pomocy na wlaczonym silniku....bieg nie byl do konca na wybieraku "dobity", silnik pracowal..swiatelka sie swiecily :lol:
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Obowiązek zapinania pasówna na egzaminie dla egzaminator

Postprzez rewers » poniedziałek 30 lipca 2012, 09:51

Panowie zamiast przekomarzania się, proszę o merytoryczną dyskusję, ewentualnie indywidualne spostrzeżenia z egzaminu na egzaminatorów. Aby odciągnąć Panów od słownych utarczek zadam kolejne pytania. Czy na egzaminie dla egzaminatorów należy wypełniać arkusz przebiegu egzaminu praktycznego? Jeśli tak to czy arkusz ten wypełnia się w trakcie czy na sam koniec egzaminu? Kolejne pytanie odnosi się do zapisu „Podczas egzaminu praktycznego: …. egzaminator informuje osobę egzaminowaną o nieprawidłowym wykonaniu zadania egzaminacyjnego”. Czy w związku z powyższym należy poinformować osobę egzaminowaną zaraz po źle wykonanym zadaniu egzaminacyjnym, czy dopiero na sam koniec egzaminu? Zauważyłem, że praktyki w WORD-ach są różne. Niektórzy egzaminatorzy zapisują błędy na kartce brudnopisu, a na sam koniec omawiają egzamin i popełnione błędy przez egzaminowanego, lecz egzaminowany w wielkim stresie już niczego sobie nie przypomina.
Avatar użytkownika
rewers
 
Posty: 44
Dołączył(a): piątek 20 lipca 2012, 09:47

Re: Obowiązek zapinania pasówna na egzaminie dla egzaminator

Postprzez skov » poniedziałek 30 lipca 2012, 13:18

rewers napisał(a): Czy na egzaminie dla egzaminatorów należy wypełniać arkusz przebiegu egzaminu praktycznego? Jeśli tak to czy arkusz ten wypełnia się w trakcie czy na sam koniec egzaminu?

nie wypełnia się

rewers napisał(a): Kolejne pytanie odnosi się do zapisu „Podczas egzaminu praktycznego: …. egzaminator informuje osobę egzaminowaną o nieprawidłowym wykonaniu zadania egzaminacyjnego”. Czy w związku z powyższym należy poinformować osobę egzaminowaną zaraz po źle wykonanym zadaniu egzaminacyjnym, czy dopiero na sam koniec egzaminu?


nie informuje się o nieprawidłowym wykonaniu zadania, informacja o wyniku na końcu.
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1411
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: Obowiązek zapinania pasówna na egzaminie dla egzaminator

Postprzez rewers » piątek 07 września 2012, 09:08

Drodzy koledzy widzę, że dyskusja rozgorzała na dobre, a więc zadam Wam jeszcze jedno pytanie. Pytanie dotyczy zadania - hamowania w sytuacjach awaryjnych na egzaminie weryfikacyjnym. Jak w praktyce to wygląda, czy hamowanie to wykonuje się na placu manewrowym, czy w ruchu drogowym? Zgodnie z instrukcją podaną w piśmie Ministerstwa Infrastruktury przed egzaminem należy ustalić sygnał słowny do wykonania zadania np.: STOP lub HAMUJ . W piśmie tym zaleca się również, aby wszystkie osoby w pojeździe były zapięte pasami, czyli wykonując to zadanie w ruchu drogowym powinno się uprzedzić wszystkich (komisję) o zapięciu pasów… Czy możecie się podzielić swoimi doświadczeniami w tym zakresie?
Avatar użytkownika
rewers
 
Posty: 44
Dołączył(a): piątek 20 lipca 2012, 09:47

Re: Obowiązek zapinania pasówna na egzaminie dla egzaminator

Postprzez tomcioel1 » piątek 07 września 2012, 20:53

Przed wyjazdem na miasto tzn po "górce" omawiając zasady przebiegu egzaminu trzeba oznajmić że w trakcie będzie wykonywane zadanie hamowania awaryjnego na polecenie np "Stój". No i najwlaściwsze wydawałoby się wykonanie tego w trakcie jazdy , my w sumie zakładaliśmy że po wyjechaniu z wordu skręcamy w prawo , tam gdyby było miejsce to parkujemy prostopadle , później zawracamy z wykorzystaniem biegu wstecznego i następnie hamujemy awaryjnie bo miejsce było do tego odpowiednie ze względu na znikomy ruch . Ale zdarzalo się że niektórzy realizowali to zadanie jeszcze wewnątrz ośrodka na drodze wyjazdowej i tez bylo ok. Ja powiem szczerze miałem z tym zadaniem spore problemy ponieważ egzaminowałem w drodze powrotnej i jadąc po mieście balem się zaryzykować poniewaz cały czas coś za mną jechalo . I wprawiłem mojego zmiennika w niezły stres kiedy krzyknąłem mu "Stój" prawie przed samą bramą pod ośrodkiem kiedy już prawie wjeżdżał, na szczęście dał radę ...
Co do pasów to komisja może jeździć bez i w sumie wiedzą dokładnie że będzie hamowanie awaryjne więc ja bym się tu o nich nie troszczył specjalnie - w końcu nic by się nie stało gdyby sobie zapieli , przeciez nie mają hamulca , nie muszą wyrywać kierownicy - ich wolny wybór...
tomcioel1
 
Posty: 655
Dołączył(a): środa 23 lutego 2011, 23:06

Re: Obowiązek zapinania pasówna na egzaminie dla egzaminator

Postprzez rewers » środa 19 września 2012, 09:48

Zadam kolegom kolejne pytanie. Kto przerywa egzamin weryfikacyjnych dla kandydatów na egzaminatorów w sytuacji gdy na przykład kierujący naruszy przepisy ruch drogowego w sposób określony w tabeli nr 12 załącznika nr 5 do rozporządzenia lub dwukrotnie nieprawidłowo wykona to samo zadanie egzaminacyjne? Czy tą osoba jest egzaminowany występujący w roli egzaminatora, czy osoba będąca członkiem komisji weryfikacyjnej na wniosek występującego w charakterze egzaminatora?
Avatar użytkownika
rewers
 
Posty: 44
Dołączył(a): piątek 20 lipca 2012, 09:47

Re: Obowiązek zapinania pasówna na egzaminie dla egzaminator

Postprzez tomcioel1 » środa 19 września 2012, 12:18

Egzamin przerywa oczywiście kandydat w roli egzaminującego , wiadomo że podpisze sie pod tym Komisja no chyba że uzna iz ocena była niepawidłowa wtedy też się podpisze ale dla drugiej strony , czego nie życzę . No i to jest chyba oczywiste że jeżeli to czlonek Komisji przerwie egzamin a nie kandydat w roli egzaminującego to tez jest lipa...
tomcioel1
 
Posty: 655
Dołączył(a): środa 23 lutego 2011, 23:06

Re: Obowiązek zapinania pasówna na egzaminie dla egzaminator

Postprzez wooly » środa 19 września 2012, 16:10

Hamowanie awaryjne na weryfikacji to najpieknieszy moment w tej całej zabawie, gdy komisja niespodziewa się nagłego zatrzymania, a ciała nieprzymocowane lecą na fotele z ciezkim odgłosem "uuuffff" lub "aaaahhh". najlepiej umówić się na hasło "HAMUJ!" ponieważ hasła STOP lub STÓJ mogą wywołac u drugiej osoby złe skojarzenie iż jest po ptakach, co w prostej linii prowadzi do nagłego wzrostu poziomu stresu i utraty panowania nad pojazdem.
[b][b][b]kúrwa JAK MAM USUNĄĆ KONTO Z tego pier dolone go forum??!!!!!!!@$$@@???????????[/b][/b][/b][/color]
wooly
 
Posty: 250
Dołączył(a): środa 07 października 2009, 11:41
Lokalizacja: СЕКТОР ГАЗА

Re: Obowiązek zapinania pasówna na egzaminie dla egzaminator

Postprzez MEL » środa 19 września 2012, 20:29

a hamowanie awaryjne na weryfikacji jest obowiązkowym punktem show ? nie można zrobić tylko "we wskazanym miejscu" ?
I tylko jedno może unicestwić marzenie - strach przed porażką
MEL
 
Posty: 410
Dołączył(a): niedziela 28 października 2007, 17:31
Lokalizacja: Nibylandia

Re: Obowiązek zapinania pasówna na egzaminie dla egzaminator

Postprzez tomcioel1 » środa 19 września 2012, 21:16

powinno być hamowanie do zatrzymania i hamowanie awaryjne więc oba. ja bym sie nie przejmował komisją bo kto im zabrania zapiąć pasy ? Przeciez oni nie siedza z przodu i nie muszą reagować na błędy kierującego. Z drugiej strony wcale nie jest powiedziane że wszystkie zadania na weryfikacji musza być wykonane i z reguły nie są . Czasami każą tylko na koniec powiedzieć czego się nie wykonało i z tym jest nieraz problem . mnie akurat o to nie pytali a kilku zadań nie udało mi się zrealizować ... loteria ...
tomcioel1
 
Posty: 655
Dołączył(a): środa 23 lutego 2011, 23:06

Re: Obowiązek zapinania pasówna na egzaminie dla egzaminator

Postprzez oskbelfer » czwartek 20 września 2012, 12:22

Hamowanie awaryjne, moze byc wykonane na terenie wordu, przed wyjazdem informujesz wszystkich w autku iz na komende np. Uwaga-hamuj, uwaga-przeszkoda, uwaga-stój, czy piękna dzisiaj pogoda - kierujący ma wykonać hamowanie awaryjne.

W związku z tym, że można zadanie wykonać przy prędkości 5, 10, 15 itd km/h - gość rusza z komisją a Ty wydajesz polecenie uwaga - hamuj ------- i po robocie :)

Nie ma co tutaj bić piany - zadanie proste i najłatwiejsze do zrealizowania.
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Obowiązek zapinania pasówna na egzaminie dla egzaminator

Postprzez tomcioel1 » sobota 22 września 2012, 21:26

Wszystko proste i piekne jak sie zaczyna egzamin w ośrodku , ale po zmianie gdzieś na mieście może byc problem z wykonaniem jak się już jest w ruchu... ja po zmianie egzaminowałem i w trakcie po prostu bałem sie to wykonać , czasami lepiej sobie odpuścić niż narazic się na zagrożenie . A kazałem hamowac awaryjnie na samym końcu juz przed skrętem do wordu, całe szczęście że mój partner to "udźwignął"...
tomcioel1
 
Posty: 655
Dołączył(a): środa 23 lutego 2011, 23:06

Re: Obowiązek zapinania pasówna na egzaminie dla egzaminator

Postprzez oskbelfer » niedziela 23 września 2012, 01:13

czy dobrze pamiętam jak to w innym poscie pisłaeś że to wszystko banał - zwłaszcza w Czestochowie ? a może pomyliłem autora ?
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Obowiązek zapinania pasówna na egzaminie dla egzaminator

Postprzez tomcioel1 » niedziela 23 września 2012, 18:19

nigdy nie pisałem że to banał , stwierdziłem tylko że o wiele łatwiej jest zdać weryfikację np w Częstochowie niż normalny egzamin na kat B np we wrocławiu . I że obecny egzamin weryfikacyjny (trwa z reguły ok 15 min i odbywa się na zadupiu częstochowy) nie weryfikuje wiedzy i umiejętności zdających zarówno w pozycji egzaminowanego jak i egzaminującego . A że zdawalność jest jaka jest to wynika w większości z działania osoby współegzaminowanej ... jak się trafi w parze na 2 kumate osoby to jest git...
tomcioel1
 
Posty: 655
Dołączył(a): środa 23 lutego 2011, 23:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości