§ 14. 1. Pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla i trzykołowego pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 1 t, wyposaża się w następujące rodzaje układów hamulcowych, zwanych dalej „hamulcami”:
(......)
2) hamulec awaryjny działający na koła co najmniej jednej osi pojazdu, przeznaczony do zatrzymania pojazdu w razie awarii hamulca roboczego, z możliwością:
a) regulowania intensywności hamowania,
(.....)
3) hamulec postojowy, przeznaczony do unieruchamiania pojazdu na wzniesieniu i spadku, z możliwością:
a) działania podczas nieobecności kierowcy, przy czym robocze części hamulca powinny pozostawać w położeniu zahamowania za pomocą wyłącznie mechanicznego urządzenia,
(.....)
Witam czy ktoś może się zastanawiał jak obecnie stosowane "nowoczesne" systemy hamulca awaryjnego, spełniają przytoczone warunki techniczne. Nie jeździłem nigdy takim autem ale podobno w ogóle nie da rady hamować nim w trakcie jazdy, regulowanie intensywności hamowanie też jest nie możliwe. W jakimś wywiadzie słyszałem wypowiedź przedstawiciela bosch -a ale jego wypowiedź bardzo ładnie ominęła temat chyba się chłopak długo przygotowywał.