Odpowiedź Starostwa w sprawie AM i A2.
Aktualnie obowiązujący zapis prawny znajdujący się w § 22 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 16 stycznia 2013 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 93) stanowi, że starosta wpisując osobę do ewidencji instruktorów, nadaje jej numer ewidencyjny składający się z sześciu lub siedmiu znaków, przy czym:
1) pierwsze dwa lub trzy znaki są wyróżnikiem województwa i powiatu ustalonymi
w przepisach w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów;
2) pozostałe cztery znaki są numerem porządkowym w ewidencji.
Z powyżej przedstawionych zapisów prawnych nie wynika jednoznacznie aby instruktor nauki jazdy posiadający dotychczas uprawnienia do prowadzenia szkolenia kandydatów na kierowców w zakresie prawa jazdy kategorii „A”, a co za tym idzie „A1”,
z dniem wejścia w życie ustawy o kierujących pojazdami nabył z mocy prawa uprawnienia
do prowadzenia szkolenia kandydatów na kierowców w zakresie prawa jazdy kategorii „AM”
i „A2”. Brak jest także takiego zapisu w przepisach przejściowych regulujących kwestię przekształcenia ewidencji instruktorów nauki jazdy prowadzonej na zasadach określonych
w ustawie „Prawo o ruchu drogowym”. W myśl art. 130 ust. 6 pkt 1 ustawy o kierujących pojazdami, osobę wpisaną, w dniu wejścia w życie ustawy, do ewidencji, o której mowa
w art. 105 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, uznaje się za spełniającą wymagania, o których mowa w art. 33 ust. 1 pkt 1, 6 i 7 – w zakresie dotychczas posiadanych uprawnień do prowadzenia zajęć.
W żadnym obowiązującym na dzień dzisiejszy akcie prawnym regulującym problematykę posiadanych uprawnień do prowadzenia szkolenia kandydatów na kierowców nie określono, iż instruktor nauki jazdy posiadający uprawnienia do prowadzenia szkolenia
w zakresie prawa jazdy kategorii „A” posiada także uprawnienia do prowadzenia szkolenia kandydatów na kierowców w zakresie prawa jazdy kategorii „AM” i „A2”.
Na marginesie informuję, że Prezydent Miasta Łodzi nie jest organem, który byłby władny do dokonywania wiążącej wykładni przepisów odnośnie wątpliwości prawnych zawartych w treści Pana pisma. Ewentualna interpretacja przepisów mogłaby zostać dokonana wówczas, gdy zachodziłaby konieczność rozstrzygnięcia konkretnej sprawy poprzez wydanie stosownej decyzji, w której organ winien ustosunkować się do treści przepisów, których naruszenie stanowiło podstawę jej wydania. Decyzja administracyjna jest bowiem rozstrzygnięciem indywidualnej sprawy administracyjnej, podjętej przez uprawniony organ administracji publicznej, na podstawie jednoznacznego upoważnienia wynikającego
z powszechnie obowiązującej normy prawnej, która to norma dla ustalenia skutków prawnych danego stanu faktycznego przewiduje formę decyzji administracyjnej.
Jeśli chodzi o to, co napisał OSK Rajd to szkolenie w zakresie AM jest wpisane pod kat. A jednoznacznie więc nie ma opcji...
Poza tym już widzę kogoś z samym B uczącego przeciwskrętu, dosiadu, prostowania pleców itp...