Arkusz przebiegu części paraktycznej

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Arkusz przebiegu części paraktycznej

Postprzez mariusz79 » poniedziałek 01 stycznia 2018, 20:02

Witam.
Jako że nie długo rozpoczynam przeprowadzanie egzaminów w word w ramach praktyki, dopadły mnie pewne wątpliwości dotyczące "odhaczania" błędów w arkuszu. ;-) Proszę o odpowiedzi od egzaminatorów lub ewentualnie osób które ukończyły kurs na egzaminatora.
Pytanie pierwsze.
Czy pozycje które nie są zadaniami egzaminacyjnymi, czyli te od poz.28 do 34 mogą istnieć samodzielnie?
Czy może można je zaznaczyć tylko jako dopełnienie do zadań egzaminacyjnych?
Zatem czy jest możliwość by we wszystkich zadaniach były oceny pozytywne, a np. jedna ocena "N" w poz.28 "przekroczenie dopuszczalnej prędkości"?
Pytanie drugie.
Jeśli osoba egzaminowana nieprawidłowo zmieni pas ruchu na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym, to błąd wstawiamy w zad. 8 czy w zad. 19? A może w obydwu zadaniach? Czy zadania można łączyć?
Z góry dziękuję za odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
mariusz79
 
Posty: 435
Dołączył(a): piątek 16 kwietnia 2010, 13:01

Re: Arkusz przebiegu części paraktycznej

Postprzez szerszon » poniedziałek 01 stycznia 2018, 21:29

1.Staraj się przypisać do części pierwszej
2. Nie spiesz się z zaznaczaniem błędów-nie będzie problemu.
W ogóle opracuj sobie jedną trasę-arkusz wypełnisz po zakończeniu egzaminu. Dasz radę zapamietać wszystko.
szerszon
 
Posty: 16315
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Arkusz przebiegu części paraktycznej

Postprzez Cyryl » wtorek 02 stycznia 2018, 08:14

nie bardzo rozumiem, co znaczy: istnieć samodzielnie?
jeżeli to znaczy: czy można popełnić błąd w stosunku do nich, nie popełniając innego? to:

zadanie w rodzaju przekroczenie prędkości jest chyba zrozumiałe - zdający może jeździć dobrze technicznie, respektować znaki i sygnały, jednak jeździć za szybko w stosunku do ograniczeń prędkości i wtedy oblewa,
odniesienie do znaków poziomych - np. najechania na linie ciągłe, obszary wyłączone z ruchu (przekroczenie np. linii krawędziowej ciągłej - nie ma zmiany pasa),
odniesienie do znaków pionowych - np. nie zatrzymanie się na znaku STOP (tutaj faktycznie, albo łączy się to z pokonaniem skrzyżowania zadanie 6 lub włączanie się do ruchu - zadanie 1),
odniesieniu do sygnałów świetlnych - np. nie zatrzymanie na strzałce warunkowej, wjazd na skrzyżowanie na czerwonym (jw.),
respektowanie zasad techniki kierowania - np. najechania na krawężniki (tu chyba jasne).

jeżeli zdający prawidłowo przejechał przez SoRO, ale źle zmienił pas na tym skrzyżowaniu, to błąd jest tylko jeden.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Arkusz przebiegu części paraktycznej

Postprzez szerszon » wtorek 02 stycznia 2018, 09:58

zadanie w rodzaju przekroczenie prędkości jest chyba zrozumiałe - zdający może jeździć dobrze technicznie, respektować znaki i sygnały, jednak jeździć za szybko w stosunku do ograniczeń prędkości i wtedy oblewa,
Podejrzewam, że userowi chodziło o to, czy może zaznaczyć samo przekroczenie prędkości bez powiązania z zadaniem egzaminacyjnym.
Tu bym ten błąd powiązał z zadaniami pt jazda drogami jednokierunkowymi itp
szerszon
 
Posty: 16315
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Arkusz przebiegu części paraktycznej

Postprzez mariusz79 » wtorek 02 stycznia 2018, 17:50

Dzięki Panowie za odpowiedzi ;-)
Szerszon mam opracowane dwie trasy, dlatego że na co dzień szkolę w innym mieście, a kurs na egzaminatora robię w innym mieście.

szerszon
Podejrzewam, że userowi chodziło o to, czy może zaznaczyć samo przekroczenie prędkości bez powiązania z zadaniem egzaminacyjnym.
Tu bym ten błąd powiązał z zadaniami pt jazda drogami jednokierunkowymi itp

Szerszon dokładnie tak robiłem na egzaminach wewnętrznych. Jakież było moje zdziwienie, kiedy jeden z egzaminatorów oznajmił mi, iż on robi inaczej, tzn. zaznacza tylko pozycje dopełniające bez łączenia z zadaniem. Moim zdaniem nie jest to prawidłowe, stąd mój post i wątpliwości.

Przykład:
Jeśli ktoś u niego zmieni pas ruchu na linii pojedyńczej ciągłej, to on wstawia błąd tylko w poz. 29
Ja bym z kolei wstawił w takiej sytuacji błąd w zad. 3 lub 4 (zależnie od drogi na której została przekroczona linia) i w poz. 29.
Zastanawiam się czy można by to było powiązać ze zmianą pasa ruchu, czyli błąd w zad. 19 i poz.29? Co o tym myślisz?
cyryl
jeżeli zdający prawidłowo przejechał przez SoRO, ale źle zmienił pas na tym skrzyżowaniu, to błąd jest tylko jeden.

Ok. osoba egzaminowana na SoRO zmienia pas ruchu przejeżdżając linie ciągłą. Oczywiście błąd poz.29. Z jakim zadaniem to połączymy? Z zad 8 czy z zad.19?
mariusz79
 
Posty: 435
Dołączył(a): piątek 16 kwietnia 2010, 13:01

Re: Arkusz przebiegu części paraktycznej

Postprzez szerszon » wtorek 02 stycznia 2018, 20:11

Jakież było moje zdziwienie, kiedy jeden z egzaminatorów oznajmił mi, iż on robi inaczej, tzn. zaznacza tylko pozycje dopełniające bez łączenia z zadaniem.
Delikatnie napiszę, że gościu jest mocno niekompetentny.
Czy robi tak ze wszystkimi parametrami ? Że nie przypisuje ich do zadań ? Skąd później instruktor ma wiedzieć, na czym polega błąd ?
Co o tym myślisz?
Tak jak Ty. Trafiłeś na oryginała.
Ok. osoba egzaminowana na SoRO zmienia pas ruchu przejeżdżając linie ciągłą. Oczywiście błąd poz.29. Z jakim zadaniem to połączymy? Z zad 8 czy z zad.19?
Jak Ci pasuje to możesz z obydwoma. Będzie jasność, gdzie był błąd.
szerszon
 
Posty: 16315
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Arkusz przebiegu części paraktycznej

Postprzez dylek » środa 03 stycznia 2018, 00:58

Panowie - wreszcie coś merytorycznie na tym forum ;)
Brawo i dzięki.

A tak w temacie...ok, parametr wiążemy z zadaniem...super.
Tylko mam pytanie.
2x przekroczona prędkość...powiedzmy o 10-15 na h.
Raz na drodze jednojezdniowej, a raz na dwujezdniówce.

Co z takim fantem zrobić ?
Jest dwukrotne przekroczenie...i są pojedyncze błędy w różnych zadaniach... pozytyw czy negatyw ? :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4645
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Arkusz przebiegu części paraktycznej

Postprzez Cyryl » środa 03 stycznia 2018, 07:06

mariusz79 napisał(a):...Ok. osoba egzaminowana na SoRO zmienia pas ruchu przejeżdżając linie ciągłą. Oczywiście błąd poz.29. Z jakim zadaniem to połączymy? Z zad 8 czy z zad.19?


myślę, że miejsce w którym nastąpił ten błąd ma mniejsze znaczenia, więc jeżeli zdający pokonał SoRO prawidłowo, ja bym zaznaczył w 29 i 19.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Arkusz przebiegu części paraktycznej

Postprzez skov » środa 03 stycznia 2018, 17:11

dylek napisał(a):Tylko mam pytanie.
2x przekroczona prędkość...powiedzmy o 10-15 na h.
Raz na drodze jednojezdniowej, a raz na dwujezdniówce.

Co z takim fantem zrobić ?
Jest dwukrotne przekroczenie...i są pojedyncze błędy w różnych zadaniach... pozytyw czy negatyw ? :D


oczywiście gratulujemy i wystawiamy pozytyw :D
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1409
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: Arkusz przebiegu części paraktycznej

Postprzez mariusz79 » środa 03 stycznia 2018, 18:07

dylek

2x przekroczona prędkość...powiedzmy o 10-15 na h.
Raz na drodze jednojezdniowej, a raz na dwujezdniówce.


Ocena negatywna/haczyk w zadaniu 2 "jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi, a druga ocena negatywna w zadaniu 3 "jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdiowymi"
Błąd w dwóch różnych zadaniach. Plus dwie oceny negatywne w poz. 28 "Przekroczenie dopuszczalnej prędkości". Ogólnie ocena pozytywna



Co z takim fantem zrobić ?
Jest dwukrotne przekroczenie...i są pojedyncze błędy w różnych zadaniach... pozytyw czy negatyw ?

Pozytywny, bo błędy są w dwóch różnych zadaniach. Defacto dwa błędy w poz.28, ale to nie jest zadanie egzaminacyjne, więc w tym przypadku nie może to skutkować wynikiem negatywnym.
Panowie egzaminatorzy jeśli się mylę poprawcie mnie, bo już jutro przeprowadzam egzaminy ;-)
Ma jeszcze wątpliwość co do takiej kwestii. Jeśli osoba egzaminowana przekroczy prędkość nie stosując się np. do znaku B-33, to zaznaczyłbym ten błąd w odpowiednim zadaniu i w poz.30 "zachowanie w odniesieniu do znaków pionowych". Natomiast jeśli przekroczy prędkość dopuszczalną wynikającą z art.20 K.D. to zaznaczyłbym błąd w poz. 28"przekroczenie dopuszczalnej prędkości".
Proszę mnie poprawić jeśli źle rozumuję ;-)
szerszon
Jak Ci pasuje to możesz z obydwoma. Będzie jasność, gdzie był błąd.

Tylko to będzie niekorzystne dla osoby zdającej. Np. na następnym SoRO nie włączy kierunkowskazu i mamy dwa błędy w zad.8 i informacja o wyniku negatywnym- dwukrotnie nieprawidłowo wykonane zadanie.
Dlatego pytałem, czy można łączyć zadania. Faktycznie byłoby to czytelne, ale nie korzystne dla zdających.
cyryl
myślę, że miejsce w którym nastąpił ten błąd ma mniejsze znaczenia, więc jeżeli zdający pokonał SoRO prawidłowo, ja bym zaznaczył w 29 i 19.

No własnie czy prawidłowo przejechał przez SoRO skoro zmienił na nim pas ruchu na linii ciągłej?
Czy może powinno zrobić się tak jak pisał szerszon i wstawić błędy w dwóch zadaniach?
A może egzaminator ma prawo wyboru, gdzie wstawić błąd? ;)
mariusz79
 
Posty: 435
Dołączył(a): piątek 16 kwietnia 2010, 13:01

Re: Arkusz przebiegu części paraktycznej

Postprzez oskbelfer » środa 03 stycznia 2018, 19:55

mariusz79 napisał(a):dylek

Panowie egzaminatorzy jeśli się mylę poprawcie mnie, bo już jutro przeprowadzam egzaminy ;-)


Mariusz, wyluzuj zwieracze. Jesteś instruktorem, jesteś forumowiczem.... nie jeden egzaminator wymięka przy Tobie :)

Luzik :spoko:
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Arkusz przebiegu części paraktycznej

Postprzez skov » środa 03 stycznia 2018, 20:47

mariusz79 napisał(a):dylek
Co z takim fantem zrobić ?
Jest dwukrotne przekroczenie...i są pojedyncze błędy w różnych zadaniach... pozytyw czy negatyw ?

Pozytywny, bo błędy są w dwóch różnych zadaniach. Defacto dwa błędy w poz.28, ale to nie jest zadanie egzaminacyjne, więc w tym przypadku nie może to skutkować wynikiem negatywnym.
Panowie egzaminatorzy jeśli się mylę poprawcie mnie, bo już jutro przeprowadzam egzaminy ;-)


dokładnie tak




mariusz79 napisał(a):Ma jeszcze wątpliwość co do takiej kwestii. Jeśli osoba egzaminowana przekroczy prędkość nie stosując się np. do znaku B-33, to zaznaczyłbym ten błąd w odpowiednim zadaniu i w poz.30 "zachowanie w odniesieniu do znaków pionowych". Natomiast jeśli przekroczy prędkość dopuszczalną wynikającą z art.20 K.D. to zaznaczyłbym błąd w poz. 28"przekroczenie dopuszczalnej prędkości".
Proszę mnie poprawić jeśli źle rozumuję ;-)


Dobrze rozumujesz, wszystkie nieprawidłowości jeśli chcesz ocenić musisz osadzić w zadaniach egzaminacyjnych bo to one podlegają ocenie a katalog zadań jest zamknięty.



mariusz79 napisał(a):No własnie czy prawidłowo przejechał przez SoRO skoro zmienił na nim pas ruchu na linii ciągłej?
Czy może powinno zrobić się tak jak pisał szerszon i wstawić błędy w dwóch zadaniach?
A może egzaminator ma prawo wyboru, gdzie wstawić błąd? ;)


Arkusz przebiegu egzaminu nie jest tak czytelny jak twórcy owego oczekiwali. Egzaminator może pewne błędy rozpisać w arkuszu na korzyść osoby zdającej nie łamiąc przy tym żadnego zapisu z rozporządzenia ale też może tego nie robić jeżeli widzi że dana osoba po prostu sobie nie radzi.
Zmiana pasa ruchu została wyodrębniona z zadań po to żeby nie łączyć jej z innymi zadaniami.
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1409
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: Arkusz przebiegu części paraktycznej

Postprzez mariusz79 » czwartek 04 stycznia 2018, 21:50

oskbelfer dzięki za słowa otuchy, skov, szerszon, za pomocne odpowiedzi i potwierdzenie mojego rozumowania. ;-) cyryl wielkie dzieki ;-)
Dziś miałem ostatnią obserwację. Przeprowadziłem też dwa egzaminy teoretyczne i dwa praktyczne (niestety tylko 2 dziennie można).
Jeden egzamin- wynik negatywny, drugi pozytywny ;)
Troszkę ciężko i dziwnie było mi poinformować o negatywnym wyniku. Drugi egzamin był już fajniejszy, bo mogłem poinformować o pozytywnym wyniku egzaminu. Trochę dziwnie było mi egzaminować z tylnej kanapy, mało widać, ale dałem radę ;-)
Przede mną jeszcze 8 prowadzeń egzaminów teoretycznych i 8 praktycznych ;-)
Dzięki Panowie za zainteresowanie tematem.
mariusz79
 
Posty: 435
Dołączył(a): piątek 16 kwietnia 2010, 13:01

Re: Arkusz przebiegu części paraktycznej

Postprzez szerszon » czwartek 04 stycznia 2018, 21:55

mariusz79 napisał(a): Trochę dziwnie było mi egzaminować z tylnej kanapy,
To pomyłka. Ja normalnie prawy fotel i zero problemu. Może dlatego, że egzaminator prowadzący zna mnie od lat ?
szerszon
 
Posty: 16315
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Arkusz przebiegu części paraktycznej

Postprzez mariusz79 » czwartek 04 stycznia 2018, 22:29

No niestety u nas nawet instruktorów nie chcą wpuścić na prawy fotel, mimo iż 16 lat już szkolę ;-) to i tak nie zgodzili się. ;-)
mariusz79
 
Posty: 435
Dołączył(a): piątek 16 kwietnia 2010, 13:01

Następna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości