Propozycja Zmian w Ustawie

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Propozycja Zmian w Ustawie

Postprzez Gaudzis » niedziela 17 września 2006, 21:51

Proponuję utworzyć dział w którym będziemy przedstawiali swoje propozycje zmian(wraz z uzasadnieniem dlaczego tak) w ustawie o kierujących pojazdami.Może wypracujemy wspólną koncepcję którą poprzemy i przedsawimy do wzięcia pod uwagę.Nie kierujmy się przy tym własnym ego, ale dobrm ogółu, a przede wszystkim zdającychi BRD
Pozdrawiam
Gaudzis
 
Posty: 57
Dołączył(a): wtorek 19 kwietnia 2005, 22:24

Postprzez Tomek_ » wtorek 26 września 2006, 11:46

Dopisze wiec jedna z propozycji, mianowicie obowiazkowe porzadne badania psychologiczne dla kierowcow popelniajacych czesto wykroczenia drogowe. Jesli ktos ma takie sklonnosci do wykroczen moze cos z nim nie tak? To pozwoliloby wyliminowac tych najbardziej agresywnych na drodze. Tak jest w wielu stanach w USA, popelniasz wykroczene, czeka cie wizyta u psychologa, ktory moze wstrzymac prawo jazdy.
Dodatkowo, zaostrzyc kary dla jezdzacych bez prawa jazdy. Mandat 500 (jak nie ma zadnych uprawnien) lub 200 zl (jak nie ma np. danej kategorii) to raczej smieszna sprawa.
Bede mial kategorie B, wsiade sobie do "TIRA" z naczepa i za to czeka mnie 200 zl mandatu, troche to niepowazne.
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez jjaacc » wtorek 26 września 2006, 21:53

1.Mam nadzieje, że projekt nie przejdzie, będzie to umocnienie pozycji WORDów. Bez racjonalnych przesłanek, widząc co jest grane na kursach przewóz rzeczy osób, wydaje mi się, że będzie to szkolenie nazwijmy dodatkowe, przeprowadzone na tej samej zasadzie, czyli do kasy i po kwitek, może się mylę, ale tak mi się wydaje.
2.następna sprawa prawojazdy od 16 roku życia, czysta utopia, funkcja pozostanie martwa tak jak kat A1, B1, C1, D1 lub instruktor prowadzący, za duże obwarowania.
3. badania dla egzaminatorów i instruktorów co 4 lata, widać przybyło uprawnionych lekarzy i pracowni psychologicznych a roboty nie przybyło.
4. dwu letni okres próbny może być zbędny dla niektórych kierowców i powinno to być rozwiązane inaczej.
Jednak moim zdaniem ważne będzie rozporządzenie do ustawy odnośnie szkolenia i egzaminowania
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez SXE » środa 27 września 2006, 20:00

Niedawno byli w mojej rodzinie goście z Niemiec i z ciekawości pytałem jak u nich to wygląda.
Teraz już wiem , że to w wiekszości kopia ich przepisów
U naszych sąsiadów też można jeździć od 16 lat , ale tylko na krótkich trasach z opiekunem
Z tego co slyszałem przepis praktycznie martwy
Kryteria , które zapisano w projekcie (kurs od 16 lat) powodują , że każdy rodzic poczeka , aż jego dziecko ukończy 18 lat i pójdzie"normalnym trybem"
Za to można skopiwoać przepis o zabieraniu czasowym prawa jazdy za poważne wykroczenia
Avatar użytkownika
SXE
 
Posty: 128
Dołączył(a): niedziela 06 listopada 2005, 20:14

Postprzez Tomek_ » piątek 06 października 2006, 22:43

Dopisze jeszcze kolejna propozycje. Przeglad techniczny w specjalnie utworzonej do tego instytucji PANSTWOWEJ jak to jest np. w Szwecji. To, ze prawie kazdy warsztat moze robic przeglady techniczne sprzyja lapowkarstwu i tak tez sie dzieje, a na drogach wciaz pelno gratow, ktore juz powinny byc dawno zezlomowane. Taka zmiana to takze potezny wplyw do budzetu.
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez jjaacc » niedziela 08 października 2006, 21:43

Proponuje jeszcze aby ktoś zastanowił się nad zatrzymaniem podczas cofania pasem ruchu, czyli mój ulubiony jeden metr, dla kategorii C, C+E, B+E, D.
Każdy kto ma troszkę pojęcia wie, że to bzdura nie możliwa do wykonania, a zdający używają różnego rodzaju patentów. Najlepiej by było wyznaczenie strefy zatrzymania tak jak przy kat B.
Dobrze by było zastanowić się również nad kryteriami oceny dla tych kategorii, przy parkowaniu skośnym i prostopadłym, cały czas mam wrażenie, że ministerstwo pomyliło się używając zwrotu „wyjechanie obrysem” czyli potraktowanie linii wyznaczającej stanowisko jak ściany. OSK zakupił mi Mana i cholernie ciężko wykonać te zadania, zawsze zastanawiam się czy lusterko należy do obrysu, bo za każdym razem wychodzi i nie ma możliwości, żeby nie wyszło przy tak wyznaczonym stanowisku.
Dobrze by było też urzeczywistnić rozmiary stanowisk w stosunku do pojazdu egzaminacyjnego.
W moim mieście do egzaminu na kat. C+E używają składu o długości 16,2 mera a stanowisko do parkowania prostopadłego ma 16,5 mera. I weź tu człowieku oceń 30 cm z wysokości 2 metrów, normalnie ktoś tu jest nie normalny. A na pasie ruchu to skład idzie na żyletki.
Dobrze by było jakby ministerstwo wzięło pod uwagę zdanie zawodowców oraz psychologów i okulistów, jak również przewidziało większą różnorodność rozwiązań i wymiarów w autach ciężarowych.
Również bzdurą jest przygotowanie do jazdy dla tych kategorii, o sprzęganiu i rozprzęganiu już nie wspomnę. Bzdura i jeszcze raz bzdura.
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez Tomek_ » poniedziałek 09 października 2006, 00:25

Troche off-topic odnosnie tego lusterka. Osobiscie sie pytalem egzaminatora o te lusterka czy moga wystawac poza linie gdy pojazd znajduje sie wewnatrz stanowiska i powiedzial mi, ze moga (to tylko opinia jednego czlowieka i nie moze byc brana za jedyna sluszna). Podejrzewam, ze jest tu analogia do maksymalnej dozwolonej przepisami szerokosci ciezarowki, ktora mierzy sie zawsze bez uwzgledniania lusterek.
Sprawdanie plynow i dojezdzanie tylem ciezarowka na odleglosc 1 m tez uwazam za bzdure. Nie sposob ocenic tego dystansu prawidlowo patrzac tylko w lustera przy takiej dlugosci pojazdu. Patrzac w lusterka wydaje sie, ze pojazd juz dawno przejechal linie, gdy tymczasem jest on od niej jeszcze ze 2 metry.
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości