przez DEXiu » sobota 20 października 2007, 14:54
Postaraj się także już od początku nabierać prawidłowych nawyków przy zmianie biegów, tzn.:
- gdy wrzucasz "jedynkę" z biegu jałowego (tzw. luz - to jest wtedy gdy drążek jest "na środku" i można nim swobodnie "gibać" na boki (NIE do przodu i tył€ tylko na prawo i lewo) ) nie chwytasz gałki całą dłonią, lecz przykładając dłoń z jego prawej strony popychasz go na lewo, a następnie (gdy poczujesz, że dalej w lewo nie idzie) to tymi "poduszeczkami" u nasady dłoni popychasz do przodu aż "wskoczy"
- przy zmianie z "jedynki" na "dwójkę" przytrzymujesz drążek z prawej strony (podobnie jak przy wrzucaniu "jedynki"), aby nie odskoczył do pozycji "luz", i okolicą nasady palców przepychasz go do dołu - znów starasz się nie chwytać gałki całą dłonią
- przy zmianie z "dwójki" na "trójkę" już nie przytrzymujesz drążka z boku, tylko "poduszeczkami nasady dłoni" (nie wiem jak się to fachowo nazywa :wink: ) pchasz go do przodu aby najpierw odskoczył na "luz" i ustawił się na środku, a następnie wszedł na "trójkę" która to znajduje się idealnie "na wprost" środka :wink:
- przy zmianie z "trójki" na "czwórkę" znów nie przytrzymujesz drążka z boków, tylko górną częścią dłoni (nasadami palców i po części również palcami) spychasz go w dół
- przy zmianie z "czwórki na piątkę" najpierw spychasz drążek "poduszeczkami u nasady dłoni" do pozycji luz, a następnie przykładając dłoń z lewej strony gałki (zapewne będzie to część dłoni odpowiadająca zagłębieniu w okolicach "poduszeczki kciukowej" :wink: ) przepychasz ją w prawo "do oporu" i w przód - znowu "poduszeczkami u nasady dłoni"
Z biegiem wstecznym to - jak już wspomniał kolega wyżej - różnie bywa, ale jeśli załapałeś już o co chodzi przy powyższych zmianach, nie będziesz miał problemu z prawidłową pracą dłoni :)
P.S. Oznaczenia kierunków użyte w tym opisie:
"lewo" - w stronę fotela kierowcy
"prawo" - w stronę fotela pasażera
"dół" - w stronę tyłu samochodu
"góra" - w stronę przodu samochodu