Witam
Za kilka dni zaczynam pierwsze jazdy w kursie na prawko. I mam pytanie dotyczące ruszania pod wzniesienie.Czy po wciśnięciu sprzęgła do pozycji pólsprzegła a nastepnie puszczeniu hamculca noznego samochód zjedzie w dół?
pozdrawiam
przez adriano1991 » wtorek 28 sierpnia 2012, 13:36
przez Borys_q » wtorek 28 sierpnia 2012, 14:34
przez adriano1991 » wtorek 28 sierpnia 2012, 19:24
przez garrik » wtorek 28 sierpnia 2012, 20:01
przez Razor1990 » środa 29 sierpnia 2012, 08:34
adriano1991 napisał(a):Chodzi mi o takie ruszanie http://www.youtube.com/watch?v=WfSAHSBAoFs czy po puszczeniu hamulca juz po przetrzymaniu polsprzegła auto sie stoczy czy ruszy na tym polsprzegle do przodu, nawet bez dodania gazu?
przez lith » środa 29 sierpnia 2012, 22:09
przez szymon1977 » środa 29 sierpnia 2012, 23:12
Nie tylko na egzaminie, ale także w późniejsze jeździe na co dzień jest to najprostszy i wymagający najmniej wyczucia sposób na ruszanie pod górkę a do tego najbardziej skuteczny i niezawodny w każdych warunkach.lith napisał(a):Ale typowe egzaminacyjne ruszanie na wzniesieniu to z ręcznego.
przez lith » środa 29 sierpnia 2012, 23:57
przez typper » czwartek 13 września 2012, 00:56
przez among » czwartek 13 września 2012, 23:30
lith napisał(a):Czasami jest najlepszy, czasami nie jest. Zależy od samochodu, tego co chcemy zrobić i tego co dla nas jest priorytetem.
Ręczny przy ruszaniu ma tę zaletę, że można korzystać z gazu przed puszczeniem hamulca. Do tego stojąc nie musimy go trzymać.
Więcej zalet nie widzę, więc bym nie przesadzał z tym wychwalaniem i najowaniem. W zależności od modelu i egzemplarza wadą ręcznego może być tylko angażowanie prawej ręki, ale są samochody gdzie operowanie ręcznym wcale nie jest takie fajne, bezproblemowo i wygodne. Gdzie przykładem jest choćby domowa Kia, gdzie korzystanie z ręcznego na wzniesieniach jest ostatecznością i jest stosowane tylko w podbramkowych sytuacjach.