Praca silnika że skrzynia pomoc w zrozumieniu

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Praca silnika że skrzynia pomoc w zrozumieniu

Postprzez MATRIX266 » czwartek 01 lutego 2024, 00:54

Chciałem się zapytać o dwie kwestie związane ze skrzynia biegów i silnikiem w samochodzie. Obroty silnika po zmianie biegów spadają proporcjonalnie do zmiany przełożenia. Silnik obniża obroty bo ma lżej na niższym biegu i odwrotnie. Jak np w zębate w ruwerze zmniejszymy 20procent liczbę zębów w orzodzie, to będzie proporcjonalnie lżej i tyle samo zwiększy się prędkość obracania pedałami cały czas przy tej samej siłę nacisku? Tak samo jest w aucie, bo jeśli trzymamy równo gaz i zmienimy bieg, to obroty będą takie, że dalej będziemy jechać tają samą prędkością. Opór się zwiększa lub zmniejsza proporcjonalnie do przełożenia i w efekcie tyle się zwiększa predkosc obrotowa lub zmniejsza silnika, że daje nam tą samą prędkość samochodu??

Druga kwestia, to lepsze przyspieszenie samochodu na niższych biegach. Dajmy na to, że jakiś samochód jedzie na 4biegu przy 2tys80km a na 3przy 3tys 80km(tak tylko dja przykładu) jak wiadomo podwojenie prędkości obrotowej silnika podwaja prędkość silnika.,to w tym przypadku z 2tys do 4ty zwiększymy prędkość o 80km a w drugim też drugie tyle ale już o 3tys musimy zwiększyć prędkość obrotową a nie 2tyys. Mamy większy moment obrotowy odpowiedni że zmiana przełożenia ale też żeby zwiększyć prędkość musimy większą ilość obrotów zwiększyć w stosunku do innego biegu. W pierwszym orzyoadku 2tys daje przyrost 80km a w drugim dopiero aż o 3tys, czyli dłużej trzeba kręcić ale silnik się za to szybciej wkręca. Moment wzrasta proporcjonalnie do przełożenia, czyli powinno się, to równać a tak nie jest bo auto przyspiesza lepiej na niższym biegu.Obroty co prawda muszą wzrosnąć dwukrotnie na każdym biegu ale między 2-4 a 3-6tys jest różnica na niekorzyść niższego biegu.

Czegoś tu nie rozumiem.
MATRIX266
 
Posty: 40
Dołączył(a): środa 28 września 2016, 18:18

Re: Praca silnika że skrzynia pomoc w zrozumieniu

Postprzez Cyryl8 » czwartek 01 lutego 2024, 05:56

Ja też nie rozumiem.
Nie mógłbyś napisać po polsku?

Pierwsza część kończy się znakiem zapytania, ale żadne zdanie nie jest pytaniem.
Co tu tłumaczyć?

Druga jest pełna niezrozumiałych zwrotów np. "jak wiadomo podwojenie prędkości obrotowej silnika podwaja prędkość silnika".
Co tu tłumaczyć?
Cyryl8
 
Posty: 2436
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Praca silnika że skrzynia pomoc w zrozumieniu

Postprzez Cyryl8 » czwartek 01 lutego 2024, 09:25

Cyryl8
 
Posty: 2436
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Praca silnika że skrzynia pomoc w zrozumieniu

Postprzez gumik » czwartek 01 lutego 2024, 09:57

Nie rozumiem do końca pytań, ale spróbujmy.

Tak samo jest w aucie, bo jeśli trzymamy równo gaz i zmienimy bieg, to obroty będą takie, że dalej będziemy jechać tają samą prędkością. Opór się zwiększa lub zmniejsza proporcjonalnie do przełożenia i w efekcie tyle się zwiększa predkosc obrotowa lub zmniejsza silnika, że daje nam tą samą prędkość samochodu??
Nie wiem skąd założenie, że "jeśli trzymamy równo gaz i zmienimy bieg, to obroty będą takie, że dalej będziemy jechać taką samą prędkością". Weź pod uwagę, że współczesne samochody ilość paliwa podawanego do silnika kontrolują komputerem. Tzw. "mapa silnika". Przy innych obrotach i obciążeniu silnika, takie samo "trzymanie gazu" może powodować podawanie zupełnie innej ilości paliwa. Poza tym jeszcze silnik przy różnych obrotach ma inną moc, więc zupełnie nie widzę jakby ta hipoteza miała być prawdziwa.

W pierwszym orzyoadku 2tys daje przyrost 80km a w drugim dopiero aż o 3tys, czyli dłużej trzeba kręcić ale silnik się za to szybciej wkręca. Moment wzrasta proporcjonalnie do przełożenia, czyli powinno się, to równać a tak nie jest bo auto przyspiesza lepiej na niższym biegu.Obroty co prawda muszą wzrosnąć dwukrotnie na każdym biegu ale między 2-4 a 3-6tys jest różnica na niekorzyść niższego biegu.
Wydaje mi się, że to też nie jest do końca prawda. Silnik ma jakąś graniczną liczbę obrotów, więc nie będzie zawsze tak, że z 2000 do 4000 będzie wolniej niż z 3000 do 6000. Wiele silników do 6000 nigdy nie dociągnie, więc można powiedzieć, że czas jaki im to zajmie jest nieskończony. ;-)
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3460
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Praca silnika że skrzynia pomoc w zrozumieniu

Postprzez MATRIX266 » czwartek 01 lutego 2024, 16:27

gumik napisał(a):Nie rozumiem do końca pytań, ale spróbujmy.

Tak samo jest w aucie, bo jeśli trzymamy równo gaz i zmienimy bieg, to obroty będą takie, że dalej będziemy jechać tają samą prędkością. Opór się zwiększa lub zmniejsza proporcjonalnie do przełożenia i w efekcie tyle się zwiększa predkosc obrotowa lub zmniejsza silnika, że daje nam tą samą prędkość samochodu??
Nie wiem skąd założenie, że "jeśli trzymamy równo gaz i zmienimy bieg, to obroty będą takie, że dalej będziemy jechać taką samą prędkością". Weź pod uwagę, że współczesne samochody ilość paliwa podawanego do silnika kontrolują komputerem. Tzw. "mapa silnika". Przy innych obrotach i obciążeniu silnika, takie samo "trzymanie gazu" może powodować podawanie zupełnie innej ilości paliwa. Poza tym jeszcze silnik przy różnych obrotach ma inną moc, więc zupełnie nie widzę jakby ta hipoteza miała być prawdziwa.

W pierwszym orzyoadku 2tys daje przyrost 80km a w drugim dopiero aż o 3tys, czyli dłużej trzeba kręcić ale silnik się za to szybciej wkręca. Moment wzrasta proporcjonalnie do przełożenia, czyli powinno się, to równać a tak nie jest bo auto przyspiesza lepiej na niższym biegu.Obroty co prawda muszą wzrosnąć dwukrotnie na każdym biegu ale między 2-4 a 3-6tys jest różnica na niekorzyść niższego biegu.
Wydaje mi się, że to też nie jest do końca prawda. Silnik ma jakąś graniczną liczbę obrotów, więc nie będzie zawsze tak, że z 2000 do 4000 będzie wolniej niż z 3000 do 6000. Wiele silników do 6000 nigdy nie dociągnie, więc można powiedzieć, że czas jaki im to zajmie jest nieskończony. ;-)


Sorki za nieścisłości w tłumaczeniu ale może dojdziemy do porozumienia.

Odnośnie pierwszej części jak mam rower jo naciskam z pewną siła to jadę 15 km/h i zmienię
przerzutkę /przełożenie nizsze, to prędkość obrotowa tyle wzrośnie, że da dalej tą samą prędkość co wcześniej, bo opór się zmniejszył proporcjonalnie do przełożenia?? . Jak zmniejszymy różnice między kołem napędzającym i napędzanym, w sensie, że koło napedzane będzie miało więcej drugie tyle zębów, to prędkość obrotów musi wzrosnąć tyle samo aby utrzymać prędkość. Samochód oczywiście ma różna moc i dawkę paliwa ale nie zmienia szczególnie prędkości tylko obroty w przybliżeniu takie, które będą skutkować bardzo podobna prędkością

Należało by się zapytać czemu obroty spadają po zmianie biegów - silnik ma lżej lub ciężej i zmienia obroty w odpowiednim stosunku do zmiany oporów Tak? Mam 2tys obrotów zmieniam na niższy bieg, to obroty wzrastają ile to musi być od czegoś uzależnione.

Druga kwestia, to źle może napisałem, bo nie o to mi chodzi. Wiem, że jest moment obrotowy i silnik nie kręci aż do 8tys.
To może drugi raz Sprubuje, chodzi mi oto, że jeśli chcemy przyspieszyć z 60km/h do 120km/ to silnik z niższego biegu musi podnieś obroty o więcej niż na wyższym biegu. Jak pisałem 3 bieg to 3tys obrotów a 4 bieg to 2tys.3tys to połowa zakresu obrotów silnika a 2 tys to jedna trzecia. Łatwiej będzie się wkręcał ale zakres obrotowy do których się musi wkręcić jest o 1tys obrotów więcej. Rozumiesz? Czyli jeśli będzie się o 30nprocentbleouej wkręcał, to musi o taką samo ilość obrotów musi być ich przyrost. Na 3 biegu o 1tys bo o 3tys a z 4biegu o 2tys.

Tego nie mogę zaczaić. Jeśli by się wkręcał na obroty tak samo, to z 3tys do 6tys zejdzie dłużej niż z 2tys do 4tys.Po zmianie biegu ta szybkość wchodzenia się zmienia ale potrzebna większego wzrostu obrotów też. Czyż nie?
MATRIX266
 
Posty: 40
Dołączył(a): środa 28 września 2016, 18:18

Re: Praca silnika że skrzynia pomoc w zrozumieniu

Postprzez Cyryl8 » czwartek 01 lutego 2024, 18:45

MATRIX266 napisał(a):...Należało by się zapytać czemu obroty spadają po zmianie biegów...


jest parę przyczyn:

1. przed zmianą biegów masz wciśnięty pedał gazu w pozycji X, w czasie zmiany puszczasz go i po zmianie ponownie wcisnąć, ale czy co do milimetra trafisz w tą samą pozycję?

2. powiedzmy, że trafiłeś idealnie w to samo położenie, ale to położenie daje wystarczającą ilość paliwa, aby silnik pracował na jakiś obrotach pod obciążeniem biegu niższego, gdy zmieniasz przełożenie na wyższe silnik na skutek większego przełożenia dostaje większe obciążenie. i tego paliwa już nie wystarcza na tą prędkość obrotową pod większym obciążeniem.

3 mniej umiejętności i czułości nogi.

proponuję zrób coś takiego:
1. na luzie postaraj się nacisnąć pedał gazu, aby silnik wszedł na powiedzmy 2 tyś rpm i staraj się utrzymać te obroty przez powiedzmy 30 sekund ani więcej ani mniej. zobaczysz, że nie jest to takie łatwe. powtórz to kilka razy.
2. spróbuj ruszania średniego, czyli w momencie puszczania sprzęgła dodajesz tak gazu, aby obroty nie spadły, ale utrzymały się dokładnie na 2 tyś rpm, a pojazd ruszył, to trochę trudniejsze.
3. spróbuj ruszania dynamicznego, czyli w momencie puszczania sprzęgła dodajesz na tyle gazu, aby po puszczeniu sprzęgła obroty powoli stale wzrastały, a pojazd ruszał dynamicznie.
uwaga nie możesz doprowadzić do uślizgu sprzęgła, czyli obroty silnika najpierw mocno wzrastają, bo sprzęgło się ślizga, a potem gwałtownie spadają, gdy puszczasz sprzęgło, a silnik dostaje obciążenie.
Cyryl8
 
Posty: 2436
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Praca silnika że skrzynia pomoc w zrozumieniu

Postprzez MATRIX266 » czwartek 01 lutego 2024, 23:21

Cyryl8 napisał(a):
MATRIX266 napisał(a):...Należało by się zapytać czemu obroty spadają po zmianie biegów...


jest parę przyczyn:

1. przed zmianą biegów masz wciśnięty pedał gazu w pozycji X, w czasie zmiany puszczasz go i po zmianie ponownie wcisnąć, ale czy co do milimetra trafisz w tą samą pozycję?

2. powiedzmy, że trafiłeś idealnie w to samo położenie, ale to położenie daje wystarczającą ilość paliwa, aby silnik pracował na jakiś obrotach pod obciążeniem biegu niższego, gdy zmieniasz przełożenie na wyższe silnik na skutek większego przełożenia dostaje większe obciążenie. i tego paliwa już nie wystarcza na tą prędkość obrotową pod większym obciążeniem.

3 mniej umiejętności i czułości nogi.

proponuję zrób coś takiego:
1. na luzie postaraj się nacisnąć pedał gazu, aby silnik wszedł na powiedzmy 2 tyś rpm i staraj się utrzymać te obroty przez powiedzmy 30 sekund ani więcej ani mniej. zobaczysz, że nie jest to takie łatwe. powtórz to kilka razy.
2. spróbuj ruszania średniego, czyli w momencie puszczania sprzęgła dodajesz tak gazu, aby obroty nie spadły, ale utrzymały się dokładnie na 2 tyś rpm, a pojazd ruszył, to trochę trudniejsze.
3. spróbuj ruszania dynamicznego, czyli w momencie puszczania sprzęgła dodajesz na tyle gazu, aby po puszczeniu sprzęgła obroty powoli stale wzrastały, a pojazd ruszał dynamicznie.
uwaga nie możesz doprowadzić do uślizgu sprzęgła, czyli obroty silnika najpierw mocno wzrastają, bo sprzęgło się ślizga, a potem gwałtownie spadają, gdy puszczasz sprzęgło, a silnik dostaje obciążenie.


Ja mam automat i jak trzymam równo gaz i zrzucam ręcznie bieg na niższy, że tule wzrastają obroty, że prędkość jest bardzo przybliżona. Czyli tak jakby proporcjonalnie spada opór do przełożenia i i tym samym w efekcie dalej mamy przyblizona prędkość. Nie wiem czy w przypadku roweru tak jest ale chyba tak. Kiedy jedziemy rowerem 10km na godzinę zmieniasz przerzutkę na niższa to przy tej samej siłę nacisku zwiększa się automatycznie prędkość pedałowania, która daje w przybliżeniu dalej tają samą prędkośc.

Co do 2 sprawy bo się nie wypowiedziałeś, to wyjaśnię jedze raz.

Prędkość 60km/h
A) bieg 3 i 3 tys obrotów
B) bieg 4 i 1,5tys obrotów

Chcemy zwiększyć prędkość na 120km to musi podwoic obroty. Ale w pierwszym przypadku jest, to 3tys więcej obrotów a w drugim tylko 1,5tys obrotów. Kiedy mamy bieg wyższy to mamy wolniejsze wykręcanie w obroty ale za to mniej muszą obroty wzrosnąć bo tylko 1,5tys a kiedy jest bieg niższy, to aż 3tys, tylko wtedy się szybciej wkręca w obroty ale musi tych obrotów drugie tyle zwiększyć.

Między 3 biegiem a 4 jest drugie tule obrotów czyli przełożenie się zmniejsza lub zwiększa dwukrotnie. Założyłem, że wtedy też wykręcanie w obroty odpowiednio się zwiększa lub zmniejsza i tak samo z wielkością wzrostu obrotów potrzebnych do uzyskania tej prędkości a to w związku z powyższym daje takie samo przyspieszenie mimo niższego biegum

Jednak jak wiadomo, to jest błąd.
MATRIX266
 
Posty: 40
Dołączył(a): środa 28 września 2016, 18:18

Re: Praca silnika że skrzynia pomoc w zrozumieniu

Postprzez MATRIX266 » piątek 02 lutego 2024, 00:34

To tak jak by koło napędzające miało 4 żeby a odbierając 40, to możemy zwiększać szybko obroty ale prędkość będzie się zwiększać nieznacznie, bo na 100obrotwch więcej koła napędzającego będzie tylko 10 więcej na odbierającym. Wiem, że takich przełożenie się nie stosuje ale dałem tak dla przykładu.
MATRIX266
 
Posty: 40
Dołączył(a): środa 28 września 2016, 18:18

Re: Praca silnika że skrzynia pomoc w zrozumieniu

Postprzez Cyryl8 » piątek 02 lutego 2024, 08:51

zwykle wytłumaczenie jak działa skrzynia biegów nie sprawa mi kłopotów, tutaj mam kłopoty ze zrozumieniem tego co piszesz.

1. niby pytasz, ale nie ma tu zdań ze znakami zapytania. piszesz swoje odczucia, przekonania.

2. budowa zdań jest taka, że trudno je zrozumieć np:
"zrzucam ręcznie bieg na niższy, że tule wzrastają obroty, że prędkość jest bardzo przybliżona. Czyli tak jakby proporcjonalnie spada opór do przełożenia i i tym samym w efekcie dalej mamy przyblizona prędkość."
co do czego jest przybliżone?

3. zaczynasz pisać o zmianie biegów, teraz okazuje się, że jeździsz pojazdem z automatyczną skrzynią biegów.

4. pytasz/nie pytasz o działaniu skrzyni biegów, a zamieściłem link do materiału dokładnie to wyjaśniającego jej działanie, więc o co chodzi?

tu masz rysunek z tego materiału:
Załączniki
skrzynia biegów.png
Cyryl8
 
Posty: 2436
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Praca silnika że skrzynia pomoc w zrozumieniu

Postprzez MATRIX266 » piątek 02 lutego 2024, 10:19

Cyryl8 napisał(a):zwykle wytłumaczenie jak działa skrzynia biegów nie sprawa mi kłopotów, tutaj mam kłopoty ze zrozumieniem tego co piszesz.

1. niby pytasz, ale nie ma tu zdań ze znakami zapytania. piszesz swoje odczucia, przekonania.

2. budowa zdań jest taka, że trudno je zrozumieć np:
"zrzucam ręcznie bieg na niższy, że tule wzrastają obroty, że prędkość jest bardzo przybliżona. Czyli tak jakby proporcjonalnie spada opór do przełożenia i i tym samym w efekcie dalej mamy przyblizona prędkość."
co do czego jest przybliżone?

3. zaczynasz pisać o zmianie biegów, teraz okazuje się, że jeździsz pojazdem z automatyczną skrzynią biegów.

4. pytasz/nie pytasz o działaniu skrzyni biegów, a zamieściłem link do materiału dokładnie to wyjaśniającego jej działanie, więc o co chodzi?

tu masz rysunek z tego materiału:


Dałem przykład, że swoim autem jaka jes różnica w obrotach po zmianie biegu i w efekcie prędkość pojazdu ale automat, to może całkiem inna baka-zostawmy, to na razie.

Cały czas pisze o przyspieszeniu samochodu po zmianie biegu na niższy.

Napisze kolejny raz jakie ja ma założenie, które są błędnie ale nie umiem wywnioskować gdzie.
Prędkość samochodu 60km
A) bieg 3 i 3 tys obrotów
B) bieg 4 1,5 tys obrotów

Samochód przy prędkości 120km/h będzie miał odpowiednio na 3 biegu 6tys obr a na 4 biegu 3tys obr. Między czwartym a trzecim biegiem przełożenie się zmienia dwukrotnie. Założyłem więc, że będzie się dwa razy szybciej wkręcał na obroty na niższym biegu.
Przypusmy teraz, że na 3 biegu będzie zwiększał 1tys obrotów w 2sek a na 4 biegu 4sek.

Czwarty bieg- 1,5tys - 3tys =6sekund
Trzeci bieg-3tys-6tys=6sekund

Wiem, że są opory i tak dalej ale tak dla zobrazowanie moich wątpliwości. Wiem też, że to tak nie działa, bo na niższym jest lepsze przyspieszenie. Czyli musi od 3tys do 6tys wkręcić się szybciej niż na 4 biegu. Jeśli zapotrzebowanie na niższym biegu na wzrost obrotów wynosi drugie tyle niż na wyższym a tak jest w tym przypadku, to szybkość wykręcania obrotów musi być np trzykrotnie większą aby przyspieszenie było lepsze.
Przełożenie się zmienia dwukrotnie, to moment obrotowy wzrasta na kołach dwukrotnie a ja to rozumiem jako dwa razy szybsze wykręcanie się w obroty ale droga na obrotomierz jest też dłuższa.

Więc kto mnie z tego błędu wyprowadzi i na czym on polega?

Inaczej tego nie umiem wytłumaczyć. Rozumiesz mój problem czy nie?
MATRIX266
 
Posty: 40
Dołączył(a): środa 28 września 2016, 18:18

Re: Praca silnika że skrzynia pomoc w zrozumieniu

Postprzez gumik » piątek 02 lutego 2024, 12:17

Ja szczerze też nie rozumiem. Czy umiałbyś opisać ten problem bardziej metodycznie? Np. w punktach:

1. dane i założenia
2. hipoteza
3. oczekiwany efekt
4. faktyczny efekt
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3460
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Praca silnika że skrzynia pomoc w zrozumieniu

Postprzez MATRIX266 » piątek 02 lutego 2024, 21:48

gumik napisał(a):Ja szczerze też nie rozumiem. Czy umiałbyś opisać ten problem bardziej metodycznie? Np. w punktach:

1. dane i założenia
2. hipoteza
3. oczekiwany efekt
4. faktyczny efekt

Sprubuje jutro ale nie gwarantuje że mi się uda.
MATRIX266
 
Posty: 40
Dołączył(a): środa 28 września 2016, 18:18

Re: Praca silnika że skrzynia pomoc w zrozumieniu

Postprzez MATRIX266 » sobota 03 lutego 2024, 12:10

MATRIX266 napisał(a):
gumik napisał(a):Ja szczerze też nie rozumiem. Czy umiałbyś opisać ten problem bardziej metodycznie? Np. w punktach:

1. dane i założenia
2. hipoteza
3. oczekiwany efekt
4. faktyczny efekt

Sprubuje jutro ale nie gwarantuje że mi się uda.


Zakładam, że moc na jednym przełożeniu nie ma wpływu na przyspieszenie tylko sam moment obrotowy. Kiedy jest ten sam moment a dwa razy więcej obrotów, to auto ciągnie tak samo(nawet troszkę słabiej bo opory inne).
Mój przykład zakłada ten sam moment w całym zakresie obrotów wiem, że to ne realne ale potrzebne na zobrazowanie problemu.

Więc mamy teraz tak.
Auto jedzie 60km/h
Bieg 3 obroty są 3tys
Bie 4 obroty są 1,5tys

Chcemy przyspieszyć do 120km, czyli drugie tyle, więc obroty na każdym z biegów musimy też obroty zwiększyć drugie tyle. Przełożenie się zmieniło odpowiednio do obrotów więc możliwości wkręcania sinika też.

Z racji obrotów a tak dokładnie z racji przełożenia na 3 biegu musimy zwiększyć obroty z 3tys do 6ty czyli o 3 tys. Na 4 z 1,5 tyd do 3 tys. Czyli na niższym biegu musimy zwiększyć liczbę obrotów o 1,5 tys wiecejm

Obroty między 4 biegu a 3 biegnie się zmieli dwukrotnie, więc założyłem że łatwość wkręcania też proporcjonalnie się zwiększyła.

Teraz mamy przykładowy czas(całkiem poglądowy)

Na 3 biegu zwiększa obroty sekundę na 1tys
Na 4 biegu zwiększa obroty 2sekundy na tys

Chcemy mieć prędkość 120kmm
3bieg 3tys obrotów - 3sekundy
4bieg 1,5tys-tez 3sekundy

Jeśli mamy te same nm a wyższe obroty to i lepsze przyspieszenie, to nie ma u mnie problemu. Zwiększa się moment na kołach poprzez przełożenie plus wyższe obroty co za tym idzie moc i lepszy zbiór. Jeśli obroty na jednym przełożeniu nie mają wpływu na przyspieszenie, to właśnie powstają u mnie takie wątpliwości jak napisałem u góry.

Inaczej tego nie umiem przedstawić.
MATRIX266
 
Posty: 40
Dołączył(a): środa 28 września 2016, 18:18

Re: Praca silnika że skrzynia pomoc w zrozumieniu

Postprzez MATRIX266 » sobota 03 lutego 2024, 13:29

Jeśli na obrotomierzu na 3 biegu musi wzrosnąć 3tys obrotów a na 4biegu 1,5tys to szybkość przyrostu obrotów musi wzrasta czterokrotnie szybciej a żeby uzyskać przyspieszenie dwukrotnie lepsze tak??

Jeśli zmieniliśmy przełożenie na drugie tyle lżejsze, bo obrotu tyle wzrosły, to czemu ten przyrost jest aż 4krotnue lepszy.

Cały czas mi o to chodzi. To jest cała kwesta problemu.
MATRIX266
 
Posty: 40
Dołączył(a): środa 28 września 2016, 18:18

Re: Praca silnika że skrzynia pomoc w zrozumieniu

Postprzez Cyryl8 » czwartek 08 lutego 2024, 08:30

Cyryl8
 
Posty: 2436
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości