Instalacja LPG

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Instalacja LPG

Postprzez tuzpo » sobota 22 czerwca 2013, 17:21

Witam, jestem świeżo upieczonym kierowcą, prawko dostałem do łapy 4 miesiące temu. Zakupiłem używane clio. Póki co jeszcze studiuję i zależy mi na oszczędnościach, zastanawiałem się nad montażem instalacji LPG. Tylko pytanie, czy warto zakładać taką do starego clio?
tuzpo
 
Posty: 2
Dołączył(a): sobota 22 czerwca 2013, 16:54

Re: Instalacja LPG

Postprzez jestemkoksiarzem » sobota 22 czerwca 2013, 19:29

Zależy jak stare to Clio. Jak 6-8 letnie to zakładaj śmiało sekwencję 3 generacji. Znajomy posiada takie auto właśnie z taką instalacją i sprawuje się świetnie. Niektórzy mechanicy twierdzą, że Renówki tragicznie znoszą zagazowanie.
jestemkoksiarzem
 
Posty: 57
Dołączył(a): sobota 16 marca 2013, 15:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Instalacja LPG

Postprzez Radhezz » niedziela 23 czerwca 2013, 09:46

Sekwencja to 4 generacja, a nie 3.

Przeciwwskazań do montażu jako takiego nie ma, chociaż należy zwrócić uwagę na koszty takiej operacji, które małe nie są. Dlatego też warto by przeliczyć kiedy taka inwestycja się zwróci.

Co do przydatności auta do zagazowania - auta starsze zadowolą się starszą instalacją 2 generacji, ale żeby to miało sens jednostka napędowa musi być w przyzwoitym stanie. Ale tutaj uwaga - są auta które gazu nie tolerują zbyt dobrze (np. Mercedesy z lat 1980-1993). A do nowoczesnych aut nie wkładamy starszych instalacji (bo takie przypadki też się spotyka), bo potem będą problemy.

Decydując się na montaż gazu należy być świadomym wyższych kosztów przeglądu technicznego, obowiązku wymiany butli co 10 lat, tego że takim pojazdem nie wolno parkować w parkingach podziemnych, oraz konieczności utrzymania układu zapłonowego (kable, świece, kopułka) w idealnym stanie.
[A][B][BE][C][CE][D][DE]