Rozladowany akumulator ;\

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Rozladowany akumulator ;\

Postprzez Siwy » wtorek 08 sierpnia 2006, 17:57

Wczoraj rano nie wylaczylem swiatel w wozie i stal tak z 8 godzin no i dupa ;\. Obecnie akumulator jest podlaczony do prostownika (chyba od 8 rano) i sie laduje. Tylko ze jak zszedlem kilka godzin pozniej to uslyszalem bulgotanie. Niewiedzac co sie dzieje poszedlem do sasiada ktory odkrecil korki bo powiedzial ze moze rozsadzic akumulator (podlaczal wszystko moj dziak ktory jak mysle zna sie na tym lepiej od owego sasiada). Dziadka nie ma a ja nie wiem czy w ten sposob cos sie moze z nim stac (z akumulatorem) ?? :evil:
W wielkim miescie Puertorico wszyscy jezdza Daewoo Tico
Avatar użytkownika
Siwy
 
Posty: 10
Dołączył(a): czwartek 22 czerwca 2006, 15:28
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Thomasso » wtorek 08 sierpnia 2006, 18:29

Przed włączeniem akumulatora do ładowania, należy odkręcić korki służące do uzupełniania poziomu elektrolitu. Należy też zastosować odpowiedni prostownik do akumulatora. Prąd, którym będzie ładowany akumulator powienien wynosić 1/10 pojemności akumulatora: jeśli akum. ma pojemność np. 50 Ah (amperogodzin) to prąd ładowania powinien mieć wartość 5A (amper). Jeśli akum. był bardzo wyładowany to powinno mu wystarczyć całonocne ładowanie (tak ok. 12 godzin). Gazowanie elektrolitu tzw. "bulgotanie" jest normalnym zjawiskiem towarzyszącym ładowaniu się akumulatora. Intensywne gazowanie świadczy o naładowaniu się akumulatora. Jeśli posiadasz miernik napięcia (woltomierz) to napięcie na jego zaciskach powinno wynosić 15,6 - 16,8 V.
Po zakończeniu ładowania dobrze jest sprawdzić poziom elektrolitu i ewentualnie uzupełnić go wodą destylowaną tak,aby jego poziom był ok. 10-15 mm ponad płytami.

Jak mi jeszcze coś się przypomni to napiszę...
Thomasso
 
Posty: 144
Dołączył(a): piątek 29 października 2004, 15:11

Postprzez scorpio44 » wtorek 08 sierpnia 2006, 18:58

Thomasso napisał(a):Po zakończeniu ładowania dobrze jest sprawdzić poziom elektrolitu i ewentualnie uzupełnić go wodą destylowaną tak,aby jego poziom był ok. 10-15 mm ponad płytami.

A właśnie - niedawno znajomy mechanik poinformował mnie (i dokładnie wytłumaczył powód, ale nie jestem za dobry z fizyki, więc dokładnie nie zapamiętałem ;)), że powinno się najpierw ładować, a potem dolewać - przyznaję, że dotąd nie wiedziałem o tym i zdążyłem się zorientować wśród moich znajomych, że mało kto wie (wszyscy najpierw dolewają).
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Thomasso » wtorek 08 sierpnia 2006, 19:08

scorpio: dolewając wodę destylowaną przed ładowaniem po prostu rozcieńczamy elektrolit jeszcze bardziej czyli zmniejszamy jego gęstość. Poza tym wiekszy poziom elektrolitu przed ładowaniem spowoduje, że więcej się go znajdzie na górnej obudowie akumulatora (elektrolit potrafi solidnie gazować) :)

Tak na marginesie: a w szkole na lekcjach chemii uczą: "Pamiętaj chemiku młody, wlewaj kwas do wody". A tu proszę, wlewamy wode do kwasu... :wink:

Wem,wiem...elektrolit to roztwór kwasu a nie czysty kwas... :D
Thomasso
 
Posty: 144
Dołączył(a): piątek 29 października 2004, 15:11

Postprzez Tomek_ » wtorek 08 sierpnia 2006, 19:12

Thomasso napisał(a):Tak na marginesie: a w szkole na lekcjach chemii uczą: "Pamiętaj chemiku młody, wlewaj kwas do wody". A tu proszę, wlewamy wode do kwasu... :wink:


Tak nawiasem mowiac ta regula tyczy sie glownie stezonego kwasu siarkowego, w przypadku wzglednie rozcienczonego kwasu w akumulatorze(ok 33%) nie ma to tak wielkiego znaczenia.
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Thomasso » wtorek 08 sierpnia 2006, 19:20

Oj Tomciu...to był żart. Ale w akumulatorze masz roztwór właśnie kwasu siarkowego. Weź areometr i wylej troszku elektrolitu np. na szmateczkę...zostaw ją na jakiś czas a potem zobacz jak elektrolit się z nią obszedł :lol:

A wracając do ładowania akumulatora to zapomniałem o jednej rzeczy: przed ładowaniem nalezy wyciągnąć akumulator z samochodu. Nie należy go ładować,gdy wciąż jest podłączony do instalacji elektrycznej auta.
Thomasso
 
Posty: 144
Dołączył(a): piątek 29 października 2004, 15:11

Postprzez Tomek_ » wtorek 08 sierpnia 2006, 19:31

Thomasso napisał(a): Ale w akumulatorze masz roztwór właśnie kwasu siarkowego. Weź areometr i wylej troszku elektrolitu np. na szmateczkę...zostaw ją na jakiś czas a potem zobacz jak elektrolit się z nią obszedł :lol: .


Nie wiem co to ma wspolnego, btw jestem z wyksztalcenia chemikiem.
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Thomasso » wtorek 08 sierpnia 2006, 19:41

Ano tyle ma ze sobą wspólnego: jedno i drugie jest żrące i trzeba uważać na łapki i oczka :wink:

Tomek_ napisał(a): btw jestem z wyksztalcenia chemikiem


No widzę...bo w sprawie ładowania akumulatora wspomniałeś tylko ilu procentowym roztworem jest elektrolit :wink:
Thomasso
 
Posty: 144
Dołączył(a): piątek 29 października 2004, 15:11

Postprzez Tomek_ » wtorek 08 sierpnia 2006, 19:43

Thomasso napisał(a):No widzę...bo w sprawie ładowania akumulatora wspomniałeś tylko ilu procentowym roztworem jest elektrolit :wink:


Moge rowniez szczegolowo wyjasnic owe "bulgotanie", ale to sie chyba mija z celem na tym forum :hmm:
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Ad_aM » wtorek 08 sierpnia 2006, 20:22

Ale można powiedzieć, że bulgotanie jest naturalnym procesem :)
Kat. B 21 IV 2006 -> Zdane za pierwszym podejściem :)
Kat. C -> może zrobię? :)

Daewoo Nexia :)
Ad_aM
 
Posty: 851
Dołączył(a): piątek 21 kwietnia 2006, 15:22
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Tomek_ » wtorek 08 sierpnia 2006, 20:30

Ad_aM napisał(a):Ale można powiedzieć, że bulgotanie jest naturalnym procesem :)


Nie wiem co masz na mysli piszac "naturalnym", pewnie to, ze elektrolit zachowuje sie tak jak powinien. To raczej wymuszony proces niz naturalny. To bulgotanie to zwyczajna elektroliza wody z roztworu kawsu siarkowego w akumulatorze, powstaje wtedy na katodzie wodor i na anodzie tlen. Nalezy pamietac, zeby nie ladowac akumulatorow w szczelnych malych pomieszczeniach, gdyz wodor z tlenem tworzy mieszanine wybuchowa, ktora moze zostac zainicjowana od malej iskry.
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez scorpio44 » wtorek 08 sierpnia 2006, 22:17

Tomek_ napisał(a):
Ad_aM napisał(a):Ale można powiedzieć, że bulgotanie jest naturalnym procesem :)

Nie wiem co masz na mysli piszac "naturalnym", pewnie to, ze elektrolit zachowuje sie tak jak powinien.

Ad_aM zapewne miał na myśli po prostu to, że owo bulgotanie jest czymś zupełnie normalnym, i kropka. Tyle nam wystarczy! :D :D
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Ad_aM » środa 09 sierpnia 2006, 12:00

i P. S. ;)

Naturalnym gdy go ładujemy :)
Kat. B 21 IV 2006 -> Zdane za pierwszym podejściem :)
Kat. C -> może zrobię? :)

Daewoo Nexia :)
Ad_aM
 
Posty: 851
Dołączył(a): piątek 21 kwietnia 2006, 15:22
Lokalizacja: Łódź

Postprzez piotreek » środa 09 sierpnia 2006, 13:22

mowicie, ze należy odłaczyć aqu od auta. A co jeśli ktoś ma syrenę alarmową z własnym zasilaniem, która włacza się po odłaczeniu aqu?
Rozpoczęcie kursu: 17 maj 2006
Egzamin teoretyczny, praktyczny kategorie A i B: 1 sierpień 2006 zdane za 1 razem :-)
Avatar użytkownika
piotreek
 
Posty: 9
Dołączył(a): sobota 05 sierpnia 2006, 15:05
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez Thomasso » środa 09 sierpnia 2006, 13:41

piotreek: w syrenie alarmowej powinienes mieć takie triko-mechaniko, które ją wyłącza... :wink:
Thomasso
 
Posty: 144
Dołączył(a): piątek 29 października 2004, 15:11

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości