pytanie laika dotyczące silnika ;]

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

pytanie laika dotyczące silnika ;]

Postprzez Sony_84 » wtorek 13 lutego 2007, 04:07

witajcie :)

mam male pytanie :)
mianowicie jestem zielony w temacie może ktoś mnie oświeci ;)

chodzi o pojemność silnika i o KM (konie mechaniczne)

to jak to jest ? podobno im wieksza pojemnosc silnika tym samochód ma wiekszą moc.. tak ? a co z tymi KM ?

np mam 2 samochody oba benzyna

1. poj. 1.6 , 55 KM

2. poj 1.2 , 75 KM

który z tych samochodów ma większą moc ? bo nie rozumiem a nie wiem kogo zapytac ;) wazniejsze zeby mial wiecej pojemności czy koni mechanicznych ?

ps. wiem ze dla kogos to banalne ale ja serio nie wiem :)
pozdrawiam i dziekuje z góry za odpowiedzi
Obrazek
17.08.2006 – Kurs Rozpoczęty
06.11.2006 – Zdany Egzamin Za 1 Razem
14.11.2006 – Prawko Odebrane! :)
Avatar użytkownika
Sony_84
 
Posty: 54
Dołączył(a): sobota 26 sierpnia 2006, 21:38

Postprzez Gozdek » wtorek 13 lutego 2007, 08:02

hehe :D :D

pojemnosc nie swiadczy o mocy silnika tylko konie mechaniczne im wiecej KM tym mocniejszy silnik :)

Pozdrawiam
Gozdek
 
Posty: 74
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Ząbki

Postprzez cman » wtorek 13 lutego 2007, 10:48

Do tego co napisał Gozdek dodam jeszcze, że silniki z większą mocą, a mniejszą pojemnością są z reguły bardziej wysilone, a więc dożywają mniejszych przebiegów. Tak samo jak wiele amerykańskich silników ma duże pojemności, a stosunkowo niewielkie moce i wytrzymują ogromne przebiegi.
Inna sprawa, że często nowoczesne silniki potrzebują mniej pojemności, żeby uzyskać taką samą moc, jak starsze silniki, które do tej samej mocy muszą mieć większą pojemność.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez wiesniak » wtorek 13 lutego 2007, 12:55

Tak się tylko zapytam, z którego roku ten 1.6 55KM? Bo dzisiaj takie silniki mają po 2 razy większą moc :).
wiesniak
 
Posty: 1199
Dołączył(a): czwartek 19 stycznia 2006, 01:20

Postprzez Sony_84 » wtorek 13 lutego 2007, 14:07

1996 rok :) opel astra :)

pozdrawiam :)
Obrazek
17.08.2006 – Kurs Rozpoczęty
06.11.2006 – Zdany Egzamin Za 1 Razem
14.11.2006 – Prawko Odebrane! :)
Avatar użytkownika
Sony_84
 
Posty: 54
Dołączył(a): sobota 26 sierpnia 2006, 21:38

Postprzez marcij » wtorek 13 lutego 2007, 14:23

moc to nie wszystko, trzeba jeszcze popatrzec na moment obrotowy , czyli sile jaka jest przenoszona na kola.

Ten silnik jest to 8-smio zawororwa jednostka z katalizatorem w bazowo o mocy wlasnie 40kw (~55KM), byl on tez w mocniejszych wariantach (75KM). Slyszalem wiele dobrego o tym silniku , zywotny , osiagi nawet przyzwoite i dobrze znosi gaz.

A co do osiagania mocy z malych pojemnosci to ciekawostka jest silnik Wankla , ktory montowany w mazdzie rx bodajze 7 czy 8 z pojemnosci 1.3 ma moc 180 albo 220 KM , nie pamietam juz dokladnie
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez kooba$ » wtorek 13 lutego 2007, 15:57

prosty przykład bolid F1 pojemność 2000cm3, moc koło 700 KM, żywot silnika planowany 1 rok
kooba$
 
Posty: 39
Dołączył(a): sobota 10 lutego 2007, 21:15
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez Gozdek » wtorek 13 lutego 2007, 18:45

dodal bym tez ze jezeli jakis samochod ma duzo mocy do nie znaczy ze jest szybki bo sa auto o mniejszej mocy ktore sa duzo szybsze od tych mocniejszych i nie chodzi tu tylko o moment obrotowy ale takze o mase auta:]

Pozdrawiam
Gozdek
 
Posty: 74
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Ząbki

Postprzez marcij » wtorek 13 lutego 2007, 20:27

No ale to jest przeciez oczywiste , taki Star to ma chyba cos kolo 200KM i co ?
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Xsystoff » wtorek 13 lutego 2007, 20:35

Moc oraz przebieg momentu obrotowego w stosunku do pojemnosci to obecnie kompromis miedzy osiagami, zuzciem paliwa, trwaloscia, cena i oczekiwaniami przecietnego Kowalskiego. Silnik ma byc tani, trwaly, malo palic, byc ekologiczny oraz ma dobrze jezdzic od niskich obrotow. Dlatego wiekszosc 1.6 ma obecnie ~110 - 115 km, a Honda 15 lat temu z 1.6 standardowo miala 170 km (!!!), z 1.8 200 km (!!!), a z 2.0 240 km (!!!). Tylko gdyby wsadzic standardowego uzytkownika, to narzekalby, ze do 5 tys obr silnik nie jedzie, a przy 8 tys wyje. Trzeba kochac motoryzacje, zeby to zrozumiec. No i dlatego dla Kowalskiego Opel wypuscil 1.6 55 koni. Tani, trwaly i oszczedny.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Włodek » wtorek 13 lutego 2007, 22:08

Obrazek
A tu coś dla młodych miłośników motoryzacji 1KM/1kg masy auta:
http://ws.naukajazdy.prv.pl/pl/001/015/003/ :wink:
Spokojny instruktor,
Pozdrawiam wszystkich na forum a zwłaszcza
Zagłębiaków
Avatar użytkownika
Włodek
 
Posty: 390
Dołączył(a): piątek 03 grudnia 2004, 13:41
Lokalizacja: Będzin,Sosnowiec,Czeladź

Postprzez cman » wtorek 13 lutego 2007, 22:13

Wohoo, niezła maszyna. I to jeszcze na kat. B1 :shock:
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Sony_84 » środa 14 lutego 2007, 14:43

pozostaje podziekowac wszystkim za wszelkie odpowiedzi i wszelka pomoc :))
dziekuje :)
pozdrwaiam
Obrazek
17.08.2006 – Kurs Rozpoczęty
06.11.2006 – Zdany Egzamin Za 1 Razem
14.11.2006 – Prawko Odebrane! :)
Avatar użytkownika
Sony_84
 
Posty: 54
Dołączył(a): sobota 26 sierpnia 2006, 21:38

Postprzez Pinhead » piątek 23 lutego 2007, 14:19

Poczytaj sobie o momencie obrotowym to całkowicie zrozumiesz o co w tym wszystkim chodzi. Bo generalnie większa moc maksymalna wcale nie musi oznaczać lepszych osiągów. Mozna mieć 1.8 90KM które będzie zrywniejsze niż 1.4 100KM. Moc którą można wyczytać z danych technicznych to moc maksymalna. Jest ona dostępna dopiero na najwyższych obrotach. A jaką moc ma silnik na niższych obrotach to już znaczenie ma moment obrotowy. Im wyższy moment położony w jak najniżych obrotach tym silnik ma więcej mocy (moment * obroty = moc).
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez Xsystoff » piątek 23 lutego 2007, 16:28

Pinhead napisał(a): Im wyższy moment położony w jak najniżych obrotach tym silnik ma więcej mocy (moment * obroty = moc).

Co miales z matematyki ? Herezje glosisz. Lepiej miec 200 Nm przy 4000 obr niz 300 Nm przy 2000 obr.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości