Amerykański Ford

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez Zbyniu2008 » czwartek 28 sierpnia 2008, 18:39

Modzel a czy ty zdecydowałeś się jednak na zakup tego eclipse ?? Kiedyś również rozważałem zakup tego auta lecz nie wiem czy się opłaca pod względem utrzymania, żeby nie był studnią bez dna jak w przypadku mustanga. Gdzie najlepiej ubezpieczyć auto w PZU czy Allianz ?? Bo taki silnik 2.0 to w pzu napewno dużo będzie kosztować oc a nie wiem jak jest w przypadku allianz.
Zbyniu2008
 
Posty: 35
Dołączył(a): piątek 27 czerwca 2008, 23:27

Postprzez BOReK » czwartek 28 sierpnia 2008, 19:41

Przeliczyłem Eclipse '98 jak dla siebie, tylko z zerowym kontem dla zniżek - wiek 23 lata, prawko od 1,5 roku (ale o to akurat nie pytają, nie wiem czemu). Za OC+NNW+Ochrona prawna wyszło mi 2051 za cały rok w jednej racie, przy czym samo OC wynosi ok. 1750. W przypadku roku bezszkodowej jazdy i poprzedniego OC w Allianz (czyli dokładnie jak u mnie) - niecałe 1500 za powyższy zestaw.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Zbyniu2008 » czwartek 28 sierpnia 2008, 19:57

Czyli jednak warto ubezpieczać w Allianz
Zbyniu2008
 
Posty: 35
Dołączył(a): piątek 27 czerwca 2008, 23:27

Postprzez BOReK » czwartek 28 sierpnia 2008, 22:03

Mały offtop, ale warto.

Powiem ci tak - rok temu, jako zupełnie zielony i początkujący kierowca musiałem zapłacić OC za swojego Civica '91 1.6l. Poszedłem do HDI przedłużyć poprzednią umowę i zawołali 2400. Poszedłem do PZU - 2300. Zadzwoniłem do Allianz - 1800. W tym roku za OC+NNW zapłacę ok. 1100. Nie chce mi się szukać tańszego, bo obawiam się, że mogę nie znaleźć, a mam co robić. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez modzel » piątek 29 sierpnia 2008, 11:40

Zbyniu2008 odpuściłem sobie z powodu ubezpieczenia trochę spalania.

a co do tematu myślałem ze on ma więcej mocy
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Pinhead » piątek 29 sierpnia 2008, 11:47

Amerykańskie silniki wręcz słyną z najmniejszej mocy na litr pojemności :) Duże, ciężkie zadwozia z miękkim i marnym zawieszeniem oraz ciężkim wolnossącym silnikiem benzynowym o dużej pojemności i malutkiej mocy... ot typowy amerykaniec. Takie przeciwieństwo Japońskiej motoryzacji :)
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez Zbyniu2008 » piątek 29 sierpnia 2008, 14:11

To mnie nurtuje dlaczego tak jest, że przeważnie wielkie pojemności mają dużo koni. Np. mazda bodajże rx7 ona ma chyba tylko 1.4 a ma ponad 150KM to jest dopiero maszynka lecz nie na moją kieszeń :/
Zbyniu2008
 
Posty: 35
Dołączył(a): piątek 27 czerwca 2008, 23:27

Postprzez Pinhead » piątek 29 sierpnia 2008, 14:36

Zbyniu2008 napisał(a):To mnie nurtuje dlaczego tak jest, że przeważnie wielkie pojemności mają dużo koni.


Bo mają wielkie pojemności :lol: A pojemność bezpośrednio może przekładać się na moc bo jest z jednym czynników mających na nią główny wpływ.

Np. mazda bodajże rx7 ona ma chyba tylko 1.4 a ma ponad 150KM to jest dopiero maszynka lecz nie na moją kieszeń :/


RX7 ma silnik Wankla więc mowa o pojemności jest tutaj pewną przenośnią. Faktycznie ma on tylko 654cm pojemności razy dwa.

ps. RX7 ma 250KM.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez Zbyniu2008 » niedziela 31 sierpnia 2008, 10:51

Chyba jednak mam ten sam problem co jessroncen. Chyba jednak się skuszę na Opla Corsę C 1.2 twinport taki pięcio letni kosztuje mniej więcej tyle co ten mustang a jednak jest świeższy i ekonomiczny :)
Zbyniu2008
 
Posty: 35
Dołączył(a): piątek 27 czerwca 2008, 23:27

Postprzez Pinhead » niedziela 31 sierpnia 2008, 11:16

Z jednej skrajności w drugą :lol: Lepiej sobie przed zakupem określ jakie konkretnie auto potrzebujesz czyli jakie powinno posiadać cechy. Skoro myślałeś nad Mustangiem a teraz wybierasz miejskie wozidełko z malutkim silniczkiem to według mnie sam nie wiesz czego chcesz :)
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez modzel » niedziela 31 sierpnia 2008, 21:18

co do autora samochód to nie tylko zakup później są koszty najgorsze dopiero im starsze i im większy ma silnik auto tym koszty większe
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Zbyniu2008 » poniedziałek 01 września 2008, 19:25

Dlatego zdecydowałem się jednak na coś oszczędnego bo przy cenach ubezpieczeń i paliwa to nie ma co dyskutować, a jednak auto czym nowsze tym dłużej posłuży, niż np. 11 letni mustang do którego z czasem będzie trzeba wkładać dużo forsy
Zbyniu2008
 
Posty: 35
Dołączył(a): piątek 27 czerwca 2008, 23:27

Postprzez BOReK » poniedziałek 01 września 2008, 22:09

Pinhead dobrze pisze, wpadłeś w drugą skrajność :D. Kup coś niezbyt masywnego i w miarę przestronnego, silnik 1,6l do 2l żeby jakoś fajnie jeźziło i po krzyku. Takie autka są zwykle ekonomiczne przy dużej frajdzie z jazdy. W Corsie 1,2 jak pojeździsz tak dynamicznie jak z silnikiem 1,6 czy 1,8, to spali ci sporo więcej. Poza tym nie będzie miała zbyt fajnego wyposażenia i pomimo świeżości będziesz żałował.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Pinhead » poniedziałek 01 września 2008, 22:33

Zbyniu2008 napisał(a):Dlatego zdecydowałem się jednak na coś oszczędnego bo przy cenach ubezpieczeń i paliwa to nie ma co dyskutować,


Chcesz oszczędnie jeździć to kup turbo diesla.

a jednak auto czym nowsze tym dłużej posłuży, niż np. 11 letni mustang do którego z czasem będzie trzeba wkładać dużo forsy


W kilku letnie auto też może być trzeba włożyć forse. Wymiana rozrządu, zawieszenie, ukł. hamulcowy, osprzęt silnika. Możesz kupić 10-15 letnie auto do którego nie dołożysz nic bo poprzedni właściciel swerwisował je na bierząco a możesz wpakować się w 4 latka który będzie wymagał wymiany rozrządu i większości części eksploatacyjnych. Reguły co do rocznika nie ma, wszystko zależy od stanu konkretnego egzemplaża.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez lled3 » wtorek 02 września 2008, 07:16

Chcesz oszczędnie jeździć to kup turbo diesla


i wydaj zaraz na początek 4 tys na turbosprężarkę 8)
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości