Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » sobota 01 października 2011, 12:07

szymon1977 napisał(a):Jak chcesz mozesz przedstawic 10 wersji, a nawet 100. Kazda rozpoczynajaca sie od zwrotu "Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest niebezpieczna..." nie potwierdze, bo to nie jest prawda.
(...)
Jazda z wcisnietym sprzeglem na zakrecie jest natomiast bledem (...)

Proszę bardzo:


Wersja nr 1
Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest błędem, ponieważ możemy nie zdążyć na czas dodać gazu, żeby pomóc sobie nim (gazem) w opanowaniu ewentualnego poślizgu. Czyli w razie sytuacji niebezpiecznej, jazda z wciśniętym sprzęgłem może spowodować, że nie będziemy mogli wyjść z opresji, podczas gdy bez wciśniętego sprzęgła moglibyśmy z niej wyjść - i dlatego też jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem. Dobrze rozumiem?


Wersja nr 2
Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest błędem, ponieważ nie mamy możliwości odjąć gazu, żeby pomóc sobie tym (odjęciem gazu) w opanowaniu ewentualnego poślizgu. Czyli w razie sytuacji niebezpiecznej, jazda z wciśniętym sprzęgłem może spowodować, że nie będziemy mogli wyjść z opresji, podczas gdy bez wciśniętego sprzęgła moglibyśmy z niej wyjść - i dlatego też jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem. Dobrze rozumiem?


Wersja nr 3
Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest błędem, ponieważ możemy nie zdążyć na czas dodać gazu oraz nie mamy możliwości go odjąć, żeby pomóc sobie jego dodaniem lub odjęciem w opanowaniu ewentualnego poślizgu. Czyli w razie sytuacji niebezpiecznej, jazda z wciśniętym sprzęgłem może spowodować, że nie będziemy mogli wyjść z opresji, podczas gdy bez wciśniętego sprzęgła moglibyśmy z niej wyjść - i dlatego też jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem. Dobrze rozumiem?



szymon1977 napisał(a):Jazda z wcisnietym sprzeglem na zakrecie jest natomiast bledem, poniewaz jest dodatkowa czynnoscia, ktora:
- nie przyniesie nam zadnych wymiernych kozysci,
- zazwyczaj nic nie zmieni,
- w krytycznej sytuacji takze nic nam nie da,

To, że coś nie przyniesie korzyści, niczego nie zmieni i niczego nie da - nie oznacza jeszcze, że jest błędem.


szymon1977 napisał(a):- w krytycznej sytuacji moze uniemozliwic lub w znaczacy sposob utrudnic nam wykonanie czynnosci majacych decydujace znaczenie jezeli chodzi o utrzymanie sie na drodze/jezdni/pasie ruchu.

O właśnie, właśnie, pytałem o to jakie to są czynności.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szymon1977 » niedziela 02 października 2011, 02:01

Jazda z wcisnietym sprzeglem na zakrecie jest natomiast bledem, poniewaz jest dodatkowa czynnoscia, ktora:
- nie przyniesie nam zadnych wymiernych kozysci,
- zazwyczaj nic nie zmieni,
- w krytycznej sytuacji takze nic nam nie da,
- w krytycznej sytuacji moze uniemozliwic lub w znaczacy sposob utrudnic nam wykonanie czynnosci majacych decydujace znaczenie jezeli chodzi o utrzymanie sie na drodze/jezdni/pasie ruchu.
Prosze nie pomijac zadnego z punktow i traktowac tekst jako calosc. Tylko ostatni punkt mowi o sytuacji, w ktorej wcisniete lub niewcisniete sprzeglo moze zawazyc o naszym bezpieczenstwie. Trzeba takze zwrocic uwage, ze chociaz sprzeglo samo w sobie nas z opresji nie wyratuje, czesto jednak odpowiednia reakcja przy sprzegle niewcisnietym jest wykonywana przez kierowce intuicyjnie, a przy sprzegle wcisnietym niemozliwa do wykonania. Skoro nie mozemy byc pewni, ze na zakrecie nie znajdziemy sie w sytuacji krytycznej mozemy uznac wykonanie czynnosci, ktora nic nam nie da a co najwyzej moze zaszkodzic za blad.

...wykonanie czynnosci majacych decydujace znaczenie jezeli chodzi o utrzymanie sie na drodze/jezdni/pasie ruchu.
cman napisał(a):O właśnie, właśnie, pytałem o to jakie to są czynności.
Opisalem na stronie 9 jedna, byc moze najwazniejsza bo wykonywana intuicyjnie przez kierowcow bez zadnego przeszkolenia. Nie pytaj tylko wymyslaj dalej, niezle Ci idzie.

piotrekbdg napisał(a):...żeby była błędem musi przynosić szkody.
Szkoda, ktora przynosi wciskanie sprzegla na zakrecie jest uniemozliwienie lub w znaczacy sposob utrudnicenie nam wykonanie czynnosci majacych decydujace znaczenie jezeli chodzi o utrzymanie sie na drodze/jezdni/pasie ruchu. Nic wiecej, ale to przy braku kozysci wystarczy aby zunac za blad.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez lith » niedziela 02 października 2011, 02:32

Czyli korzystanie ze sprzęgła w sytuacji kiedy ryzyko wypadnięcia z drogi jest zbliżone do szansy, że pobliskie drzewo się przewróci akurat na nasz samochód już błędem nazwać raczej nie można... o.O
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szymon1977 » niedziela 02 października 2011, 02:52

Ja bym to raczej nazawal bezsensownym traceniem czasu i uwagi na czynnosci zbedne podczas jazdy. Choc egzaminatorzy podobno nazywaja to bledem. Ale dyskusja sie rozkrecila na troche szerszy temat. Oczywiscie nie mowie tutaj o kozystaniu ze sprzegla celem zmiany biegow.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » niedziela 02 października 2011, 07:19

szymon1977 napisał(a):Tylko ostatni punkt mowi o sytuacji, w ktorej wcisniete lub niewcisniete sprzeglo moze zawazyc o naszym bezpieczenstwie. Trzeba takze zwrocic uwage, ze chociaz sprzeglo samo w sobie nas z opresji nie wyratuje, czesto jednak odpowiednia reakcja przy sprzegle niewcisnietym jest wykonywana przez kierowce intuicyjnie, a przy sprzegle wcisnietym niemozliwa do wykonania.
(...)
Opisalem na stronie 9 jedna, byc moze najwazniejsza bo wykonywana intuicyjnie przez kierowcow bez zadnego przeszkolenia. Nie pytaj tylko wymyslaj dalej, niezle Ci idzie.
(...)
Szkoda, ktora przynosi wciskanie sprzegla na zakrecie jest uniemozliwienie lub w znaczacy sposob utrudnicenie nam wykonanie czynnosci majacych decydujace znaczenie jezeli chodzi o utrzymanie sie na drodze/jezdni/pasie ruchu. Nic wiecej, ale to przy braku kozysci wystarczy aby zunac za blad.


Wersja nr 1
Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest błędem, ponieważ możemy nie zdążyć na czas dodać gazu, żeby pomóc sobie nim (gazem) w opanowaniu ewentualnego poślizgu. Czyli w razie sytuacji niebezpiecznej, jazda z wciśniętym sprzęgłem może spowodować, że nie będziemy mogli wyjść z opresji, podczas gdy bez wciśniętego sprzęgła moglibyśmy z niej wyjść - i dlatego też jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem. Dobrze rozumiem?


Wersja nr 2
Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest błędem, ponieważ nie mamy możliwości odjąć gazu, żeby pomóc sobie tym (odjęciem gazu) w opanowaniu ewentualnego poślizgu. Czyli w razie sytuacji niebezpiecznej, jazda z wciśniętym sprzęgłem może spowodować, że nie będziemy mogli wyjść z opresji, podczas gdy bez wciśniętego sprzęgła moglibyśmy z niej wyjść - i dlatego też jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem. Dobrze rozumiem?


Wersja nr 3
Jazda w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem jest błędem, ponieważ możemy nie zdążyć na czas dodać gazu oraz nie mamy możliwości go odjąć, żeby pomóc sobie jego dodaniem lub odjęciem w opanowaniu ewentualnego poślizgu. Czyli w razie sytuacji niebezpiecznej, jazda z wciśniętym sprzęgłem może spowodować, że nie będziemy mogli wyjść z opresji, podczas gdy bez wciśniętego sprzęgła moglibyśmy z niej wyjść - i dlatego też jazda z wciśniętym sprzęgłem jest błędem. Dobrze rozumiem?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez lechB » niedziela 02 października 2011, 10:07

Witam

Może wrócimy do tematu:Skrzyżowanie ze znakiem ustąp pierwszeństwa a drugi bieg
Mnie interesuje opinia ekspertów tego forum czy jest błędem w czasie egzaminu na PJ

- pokonywanie skrętów na skrzyżowaniach z wciśniętym sprzęgłem
lechB
 
Posty: 125
Dołączył(a): poniedziałek 08 sierpnia 2011, 10:36

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez Drezyna » niedziela 02 października 2011, 11:06

Cóż, proponuję zapoznać się z:

Dz.U. 2005 nr 217 poz. 1834: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów.

Znajdziemy tam: ARKUSZ PRZEBIEGU EGZAMINU PRAKTYCZNEGO, w którym mamy oceniany:
"sposób używania mechanizmów sterowania pojazdem".

I to wszystko od strony prawnej, natomiast ocenia konkretny egzaminator i wszystko od niego zależy, albo jest fanem sprzęgła, albo nie, albo uznaje różne style jazdy za poprawne.
Eksperci na tym forum nie dadzą jednoznacznej odpowiedzi, bo ona nie istnieje. Umiar i rozsądek, ot co.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » niedziela 02 października 2011, 11:49

lechB napisał(a):Może wrócimy do tematu:Skrzyżowanie ze znakiem ustąp pierwszeństwa a drugi bieg
Mnie interesuje opinia ekspertów tego forum czy jest błędem w czasie egzaminu na PJ

- pokonywanie skrętów na skrzyżowaniach z wciśniętym sprzęgłem

Przede wszystkim musimy ustalić co rozumiemy przez określenie: "błąd", a ściślej rzecz biorąc, co rozumiemy przez: "nieprawidłowe wykonanie zadania egzaminacyjnego". O ile egzaminowany popełni jakieś wykroczenie, na przykład użyje bez potrzeby sygnału dźwiękowego na obszarze zabudowanym, to raczej wątpliwości nie ma. Ale co w przypadku jakiegoś zachowania, niezgodnego z tzw. techniką jazdy? Czy wystarczy potencjalne zagrożenie, czy potrzebne jest realne, czy może coś jeszcze innego? Od tego trzeba zacząć.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez alice_b » niedziela 02 października 2011, 12:01

sytuacja z ostatniego egzaminu: zredukowałam przed zakrętem i skręciłam z wciśniętym sprzęgłem - dostałam ochrzan od egzaminatora ale nie uznał tego za błąd.
Zdałam egzamin 14 kwietnia 2011 roku !
alice_b
 
Posty: 299
Dołączył(a): sobota 01 maja 2010, 17:12
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez Drezyna » niedziela 02 października 2011, 12:22

Widocznie miał tak zwane mieszane uczucia...
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez piotrekbdg » niedziela 02 października 2011, 17:31

Szkoda, ktora przynosi wciskanie sprzegla na zakrecie jest uniemozliwienie lub w znaczacy sposob utrudnicenie nam wykonanie czynnosci majacych decydujace znaczenie

Tzn o jakich czynnościach mówisz?
Ja bym to raczej nazawal bezsensownym traceniem czasu

Dla mnie bezsensownym traceniem czasu jest zaciąganie ręcznego gdy stoimy na pochyłości rzędu kilku stpni ale po forum widże że wiele osób tak czyni. I bynajmniej nie uważam zachowania takiego za błąd, mimo że sam postępuje inaczej.
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez alice_b » niedziela 02 października 2011, 20:33

alice_b napisał(a):sytuacja z ostatniego egzaminu: zredukowałam przed zakrętem i skręciłam z wciśniętym sprzęgłem - dostałam ochrzan od egzaminatora ale nie uznał tego za błąd.

Drezyna napisał(a):Widocznie miał tak zwane mieszane uczucia...


nie, był po prostu upierdliwy :mrgreen:
Zdałam egzamin 14 kwietnia 2011 roku !
alice_b
 
Posty: 299
Dołączył(a): sobota 01 maja 2010, 17:12
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 03 października 2011, 16:32

Trzeba sobie zdawac sprawe, ze podczas jazdy wraz z czasem zmienia sie tez miejsce. Przy predkosci 100 km/h w ciagu jednej sekundy przejezdzamy 27,8 m. Jezeli wiec wjedziemy za szybko w zakret z puszczonym sprzeglem moze wystarczyc odjecie gazu. Nie wiem ile czasu trwa puszczenie sprzegla, wydawac sie moze ze prawie nic. Nie znaczy to jednak, ze przez ten krotki czas sytuacja nie zmieni sie na tyle od poprzedniej, ze nie wystarczy juz samo odjecie gazu, a trzeba bedzie wykonac czynnosci, ktorych ne potrafimy.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » poniedziałek 03 października 2011, 16:46

Czyli jednak nie dowiem się czy któraś z przedstawionych wersji mojego rozumowania jest prawidłowa? Nie dowiem się również dlaczego? Ani nawet jak skierować swoje rozumowanie, żeby to zrozumieć?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez lechB » poniedziałek 03 października 2011, 20:45

Witam
cman napisał(a):Czyli jednak nie dowiem się czy któraś z przedstawionych wersji mojego rozumowania jest prawidłowa? Nie dowiem się również dlaczego? Ani nawet jak skierować swoje rozumowanie, żeby to zrozumieć?

Wersja nr. 1 - kierowcy rajdowi.

Wersja nr. 2
ponieważ nie mamy możliwości odjąć gazu, żeby pomóc sobie tym (odjęciem gazu) w opanowaniu ewentualnego poślizgu.

bezsensu i logiki

Wersja nr.3 - kierowcy rajdowi (najlepsza)

Wybierz wersje 1 lub 3 jeśli masz takie umiejętności posługiwania się pedałem gazu w czasie poślizgu.
lechB
 
Posty: 125
Dołączył(a): poniedziałek 08 sierpnia 2011, 10:36

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości