wyprzedzanie i obroty

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez qwer0 » sobota 13 grudnia 2008, 19:54

aktualnie jezdzę tak ok 1500-2000

ja swoim dieslem nie schodze ponizej 2000, a czerwone pole ok 4000-4200 sie zaczyna.
Co z tego ze moge jechac na 1500, baaa, nawet i 1200, skoro trzymajac pedal w podlodze przyspieszenie jest rowne 0? Tak sie jezdzic nie powinno, zawsze powinien zostac jakis zapas pod noga.
Ciagle sie pytasz na jakich obrotach. Nikt, dopoki nie przejedzie sie Twoim autem, tego Ci nie powie.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez ===Dawid=== » sobota 13 grudnia 2008, 22:45

u mnie w fieście (2007) jazda zaczyna się od 3tys.obrotów. Między 3-4tys jeździ się dynamicznie. W normalnej jeździe zmieniam bieg właśnie gdzie około 3tys.
Wszystko zależy od auta, od elastyczności. Akurat w moim aucie elastyczność silnika jest fatalna zapewne z racji małej pojemności co do masy pojazdu. SIlnik 1,25 przy masie ponad 1000kg.
Pozdrawiam, Dawid.
Avatar użytkownika
===Dawid===
 
Posty: 230
Dołączył(a): poniedziałek 02 października 2006, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez bartosz18 » niedziela 14 grudnia 2008, 16:25

a co mam jechac caly czas przy 4tys zamiast przy 1,5-2tys
mówicie ze trzeba jechac caly czas max momentem obrotowym
to auto mi chyba spali 20 na setkie...
u mnie max moment jest przy 4tys a kręci sie do 7tys
bartosz18
 
Posty: 46
Dołączył(a): poniedziałek 11 sierpnia 2008, 19:06

Postprzez Xsystoff » niedziela 14 grudnia 2008, 16:31

bartosz18 napisał(a):a co mam jechac caly czas przy 4tys zamiast przy 1,5-2tys

Ty chyba udajesz? Juz Ci ludzie pisali 10 razy, ze nie da sie napisac instrukcji w stylu przy predkosci X masz miec bieg X i XXXX obrotow. Masz sobie sam dobrac taki bieg, zeby byl odpowiedni do danej sytuacji na drodze, a jezeli nie jestes w stanie tego zrozumiec lub opanowac to kup sobie automat, bo jeszcze zrobisz komus krzywde.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez bartosz18 » niedziela 14 grudnia 2008, 21:17

jesl ijade caly czas z tą samą prędkoscią i max moment mam przy 4tys a amx sie kręci do 7tys to przy ilu tys silnik najmniej pali i sie nie niszczy?
jedyni mówią 1200-1500
inni nie zchoć poniżej 2tys i nie przekraczaj 2,5tys
bartosz18
 
Posty: 46
Dołączył(a): poniedziałek 11 sierpnia 2008, 19:06

Postprzez luklic » niedziela 14 grudnia 2008, 22:45

Chyba nie sądzisz, że wszyscy jeździmy takim samym autem co Ty i mamy ten sam silnik ;] Może przynajmniej napisz jakie masz auto, jaki rocznik itd.

Pieścisz się z nim jakby to była nówka z salonu :P
Avatar użytkownika
luklic
 
Posty: 182
Dołączył(a): czwartek 17 lipca 2008, 00:54

Postprzez ddawoo » poniedziałek 15 grudnia 2008, 09:18

luklic napisał(a):
Pieścisz się z nim jakby to była nówka z salonu :P

Może poprostu niedawno zrobił prawo jazdy ? :) Każdy wie jak się w L jeździ .. 30 km/h i 3 bieg :roll:
ddawoo
 
Posty: 33
Dołączył(a): sobota 13 grudnia 2008, 16:33

Postprzez bartosz18 » poniedziałek 15 grudnia 2008, 10:11

ddawoo napisał(a):
luklic napisał(a):
Pieścisz się z nim jakby to była nówka z salonu :P

Może poprostu niedawno zrobił prawo jazdy ? :) Każdy wie jak się w L jeździ .. 30 km/h i 3 bieg :roll:

ja jezdzilem 45km/h na piątym biegu mając 1200 obrotów
bartosz18
 
Posty: 46
Dołączył(a): poniedziałek 11 sierpnia 2008, 19:06

Postprzez BOReK » poniedziałek 15 grudnia 2008, 12:07

Fajny instruktor... Znaczy nie wiem, może uczyłeś sie na dieslu, tam pewnie tak można. Ja u siebie też tak mogę, ale ponieważ zaczął mi palić olej, to wolę tak go nie przeciążać.

To gdzie masz moment i moc maksymalne cie nie interesuje przy jeździe ze stałą prędkością. Wrzucasz wtedy po prostu taki bieg, że obroty trzymały się powyżej 1,5 tys. i powinno być dobrze. Niestety bez wiedzy o tym CZYM jeździsz nie pomozemy więcej.

W ogóle ciekawe masz podejście. Najlepiej byś zrobił pytając o takie rzeczy na forum właścicieli takich samochodów jak twój, oni będą wiedzieli najlepiej co i jak.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Pinhead » poniedziałek 15 grudnia 2008, 12:27

On chce schematu według którego będzie jeździł samochodem więc porady oparte na wyczuciu i rozumieniu działania silnika na nic się nie zdadzą.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez ===Dawid=== » poniedziałek 15 grudnia 2008, 13:19

heh przypomniał mi się instruktor na teorii który mówił:pierwszy bieg-10km,drugi-20km,trzeci-30km,czwarty-40km,piątka-50km. Śmiać mi się chciało :wink:
Pozdrawiam, Dawid.
Avatar użytkownika
===Dawid===
 
Posty: 230
Dołączył(a): poniedziałek 02 października 2006, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez ddawoo » poniedziałek 15 grudnia 2008, 15:15

Hmm a może masz hoooondeeee i jakiegoś vteca ? :D jeśli tak to 70 km/h możesz spokojnie na 2 biegu jechać 8) pewnie zaraz posypią się posty w stylu po co ? na co ? Odp. Czemu by nie ? Równie dobrze może jechać na 5 biegu lekko piz******* stylem jazdy, ale za to spalając tylko strzykawkę na 100 km, jak i kręcić silnik do 6000 tys. obrotów i mieć zabawe z jady :)
ddawoo
 
Posty: 33
Dołączył(a): sobota 13 grudnia 2008, 16:33

Postprzez bartosz18 » środa 17 grudnia 2008, 20:24

jesli to ważne jezdze laguną 1,8
bartosz18
 
Posty: 46
Dołączył(a): poniedziałek 11 sierpnia 2008, 19:06

Postprzez ddawoo » środa 17 grudnia 2008, 21:11

bartosz18 napisał(a):jesli to ważne jezdze laguną 1,8

No to dało nam dużo do myślenia, ale jeszcze nie do końca ... Masz chyba obrotomierz w aucie ?? Jeśli nie potrafisz wyczuć w jakim momencie zmieniać biegi to jeździj w granicach 2 - 5 tys. W końcu zaczniesz czuć pod własnym tyłkiem pojazd i umiejętnie dobierzesz bieg :)
ddawoo
 
Posty: 33
Dołączył(a): sobota 13 grudnia 2008, 16:33

Postprzez BOReK » środa 17 grudnia 2008, 21:11

Ddawoo - rozwaliłeś mnie. Da się tak jeździć nawet bez V-teca, ale nie powinno, jest to niezdrowe dla silnika i zwyczajnie głupie. :roll:

Bartosz18 - Laguna jest chyba dość ciężka, ale 1,8 (szczególnie jeśli to diesel) nie powinno mieć problemów na niskich obrotach. Spokojnie możesz robić tak jak piszą - jechać stale na wyższym biegu i redukować w razie gwałtowniejszego przyspieszania. Unikaj schodzenia poniżej 1500RPM i będzie dobrze. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości