przez slayer17 » sobota 07 lipca 2007, 10:54
Ja wcale nie mówiłem, że TD27T nissana jest nowoczesnym silnikiem.
To jest typowy "old schoolowy" Diesel z komorą wstępną, który klekocze, kopci ale robi milion km bez problemu :mrgreen:
W dodatku przetrwał w tylko nieco zmienionej formie ( dodany intercooler i elektroniczna pompa paliwa ) do końca produkcji.
Wracając do konfliktu Diesel-LPG-Benzyna to nie ma za bardzo panaceum na rozwiązanie tej dyskusji. Jedna osoba lubi benzyne, bo cichy dynamiczny i wogóle, druga LPG bo też cicho i tanio, jeszcze inna dizla bo fajnie klekocze 8).
I tak można w nieskończoność.
Tylko jedna rzecz. Kategorycznie nie polecam lać różnego rodzaju opałówek i tym podobnych do Diesela. Wydaje się, że to jest pofarbowana ropa, al później się okazuje, że nieśmiertelne pompy paliwowe padają, turbiny puszczają olej itp.
Opałówka ma większą temperaturę spalania, przez co spaliny mają większą temp. i co za tym idziebardziej się rozgrzewa turbina powodując jej wcześniejsze zużycie. Poza tym jest bardziej "sucha" od ropy, przez co uszkadza powolutku pompe paliwową. Chyba, że się ma pompkę smarowaną olejem z silnika to jej nic nie może nic zrobić.
Pozdrawiam :mrgreen:
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++
16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]