Diesel/Gaz LPG/Benzyna. Co wybrać?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Co preferował byś przy zakupie auta ?

Diesel
13
42%
Gaz LPG
12
39%
Benzyna
6
19%
 
Liczba głosów : 31

Postprzez marcij » piątek 13 lipca 2007, 22:39

Montaz i obsluge instalacji CNG prowadza wszystkie lepsze firmy montujace LPG. W rzeczywistosci bowiem taka instalacji nie rozni sie wiele od zwyklego LPG , istnieje jedynie koniecznosc zastosowania innego reduktora i solidniejszej miedzianej rurki . Kwestia ciezaru jest rozniez do przeskoczenia , instalujac butle z tworzywa sztucznego , ktore niestety sa jednak bardzo drogie. Wiem ze obecnie do auta osobowego nie jest to jeszcze dobra instalacja , jednak uwazam ze ma to przyszlosc. Juz dzisiaj sprawdza sie w autach dostawczych i autobusach miejskich.

Co do doplacania to w zeszlym roku Karpacka Spolka Gazownicta doplacala 1000zl kazdemu kto zainstalowal sobie CNG lub kupil auto zasilane tym gazem. Stanowilo to ok 20-25% ceny instalacji.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Pinhead » piątek 13 lipca 2007, 23:12

Przyszłość CNG ?
Kupujesz auto osobowe mające powiedzmy 100KM z 1.6 16V, wydajesz majątek na instalacje która znacznie zwiększa ciężar auta (osiągi w dół) oraz kastruje silnik z 30% mocy (znowu osiągi na minus). Zostaje 70KM i balast jak by wielki tłusty grubas jeździł na tylnym siedzeniu ;) A po co to skoro można kupić ekonomicznego diesla, np. 1.3cdti, 1.4tdi, 1.4tdci. CNG to może i fajna sprawa (choć niedopracowana) ale konkurentem CNG jest oprócz LPG również diesel. Obecnie CNG jest dobre dla firm które stawiają tylko i wyłącznie na jak najniższe koszty jazdy i robią na tyle dużo kilometrów rocznie że instalacja zdąży się zwrócić znacznie wcześniej nim auto zostanie sprzedane.
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez disco » piątek 13 lipca 2007, 23:57

delikatnie mówiac - chyba tos sie za bardzo podniecił:

1. spala mniej/wiecej tyle samo CNG co BENZ na 100 km
2.waga - no bez przesady, ten kto oszczedza, nie powinien zwracac uwagi na kilkanascie kg wiecej (lub 0 kg wiecej wzgledem LPG - co bardziej prawdobodobne)
3. CNG ma byc objete akcyza od . . . . czyli tak szybko jak sie pojawilo CNG - tak szybko zniknie
Avatar użytkownika
disco
 
Posty: 193
Dołączył(a): piątek 20 października 2006, 14:50
Lokalizacja: Silesia

Postprzez Michuuuuu » sobota 14 lipca 2007, 00:02

To zobaczymy za ok. 3-4 lata jak benzyna nie będzie schodziła poniżej 5zł a diesel 4,5zł :lol:
Podczas jazdy najważniejsze jest nie mieć ogona, ani z tyłu, ani z przodu.... ]:->
Michuuuuu
 
Posty: 47
Dołączył(a): niedziela 17 czerwca 2007, 15:04

Postprzez Pinhead » sobota 14 lipca 2007, 00:37

1) Ciekawe jak przeliczyłeś metry sześcienne gazu na litry benzyny :) Przy tej samej masie kaloryczność CNG jest mniejsza niż benzyny więc ilościowo musi go spalać więcej.
2) To nie jest kilkanaście kilogramów ale kilkadziesiąt lub nawet ponad 100 i to przy znacznie mniejszym zasięgu niż przeciętna butla LPG. Do diesla nawet nie ma co porównywać.
3) Każde paliwo jest obejmowane akcyzą. Jak ktoś liczy na dobroczynność rządzących to sie przeliczy. Obecnie CNG się nie przyjeło więc i akcyzy nie ma.
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez disco » sobota 14 lipca 2007, 08:17

Pinhead napisał(a):1) Ciekawe jak przeliczyłeś metry sześcienne gazu na litry benzyny :) Przy tej samej masie kaloryczność CNG jest mniejsza niż benzyny więc ilościowo musi go spalać więcej.
2) To nie jest kilkanaście kilogramów ale kilkadziesiąt lub nawet ponad 100 i to przy znacznie mniejszym zasięgu niż przeciętna butla LPG. Do diesla nawet nie ma co porównywać.
3) Każde paliwo jest obejmowane akcyzą. Jak ktoś liczy na dobroczynność rządzących to sie przeliczy. Obecnie CNG się nie przyjeło więc i akcyzy nie ma.


1. Tu sie mylisz. Wartość energetyczna zarówno CNG jak i LPG jest wyższa od benzyny, natomiast wartość en. mieszanki jest juz niższa.

1 m3 CNG = 1,40 l LPG = 1,27 l benzyny = 1,06 l ON

z tego by mogło wynikac, ze CNG spali mniej, ale uwzględniając inny skład mieszanki to mniej więcej tyle samo (tak przynajmniej wyczytałem)

2. Że aż tyle to niewiedziałem ;)

3. Nie ma, ale jest juz w planach, biorąc pod uwagę koszt instalacji CNG to chyba lepiej zainwestować w stare sprawdzone LPG
Avatar użytkownika
disco
 
Posty: 193
Dołączył(a): piątek 20 października 2006, 14:50
Lokalizacja: Silesia

Postprzez Pinhead » sobota 14 lipca 2007, 11:55

1. Porównujemy takie ilości paliwa aby mieszanka byłą stechiometryczna bo na takiej działają silniki benzynowe. I jak by nie liczyć to kaloryczność CNG jest znacznie niższa od benzyny a nawet od LPG.

http://www.shellgas.pl/site.html?page=11
"Kaloryczność gazu LPG jest około 2,5 raza większa od kaloryczności gazu ziemnego, zatem z takiej samej ilości gazu można wytworzyć więcej ciepła."
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez marcij » niedziela 15 lipca 2007, 00:24

Pinhead napisał(a):Przyszłość CNG ? ...


Tak , poniewaz technika pojdzie do przodu i zostana weliminowane wady. Pracuje w firmie zajmujacej sioe montazem instalacji gazowych , w pierwszym dniu mojej pracy zakladalismy wlasnie CNG do nowego peugeota 207 .Wlasciciel musial sobie jakos obliczyc ze mu sie to jednak oplaci bardziej od diesla. Mamy tez sluzbowego Transportera z instalacja CNG i w jego przypadku ta butla na pace nie przeszkadza specjalnie , jest tak obliczona , ze daje zasieg ok 400km , wiec mozna robic kazda trase w polsce, a koszty eksploatacji sa bardzo niskie.

Zeby bylo jasne , ja nie twierzde , ze CNG jest lepsze od diesla w aucie osobowym , uwazam jedynie ze ma rowniez swoje zalety , narazie sprawdza sie w dostawczakach i autobusach , a licze na to ze w przyszlosci technologia pozwoli no wygodne wykorzystanie tego gazu w samochodach osobowych.

Cieszy mie rowniez fakt ze juz znaczaca czesc taboru Miejskiego Przedsiebiorstwa Komunikacyjnego w moim miescie jest napedzana CNG , poniewaz nie drozeja bilety a ludzie moga oddychac chociaz troche czystszym powietrzem.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez spokogosc » niedziela 15 lipca 2007, 00:33

Może mi ktoś dokładnie wyjaśnić co to jest ta instalacja CNG ?
Oj Oj
Avatar użytkownika
spokogosc
 
Posty: 55
Dołączył(a): poniedziałek 28 maja 2007, 12:40
Lokalizacja: Łódź

Postprzez disco » niedziela 15 lipca 2007, 01:01

CNG czyli compresed natural gas - skompresowany gaz ziemny (czyli taki jakiego uzywasz w kuchni ;)

pinhead napisał(a):"Kaloryczność gazu LPG jest około 2,5 raza większa od kaloryczności gazu ziemnego, zatem z takiej samej ilości gazu można wytworzyć więcej ciepła."


nie wiem, jak poważna firma mogla umiescic taki bullshit na swojej stronie. . . . .jawna kpina.
przyznaje, ze machnąłem sie odnośnie LPG - rzeczywisnie ma dużo mniejsza wartość opałową od benzyny, ale CNG utrzymuje Wd na bardzo podobnym posiomie (reoszke wyzsze od Pb)

w takim razie, jakim prawem shell twierdzi, ze LPG jest pond dwukrotnie bardziej kaloryuczne od CNG ?? śmieszne ;)
Avatar użytkownika
disco
 
Posty: 193
Dołączył(a): piątek 20 października 2006, 14:50
Lokalizacja: Silesia

Postprzez slayer17 » niedziela 15 lipca 2007, 17:49

Michuuuuu napisał(a):To zobaczymy za ok. 3-4 lata jak benzyna nie będzie schodziła poniżej 5zł a diesel 4,5zł :lol:


To będą rozszerzać swoją działalność "dystrybutorzy" paliwa z "Dzikiego Wschodu", doskonale na tym zarabiając. Wystarczy pojechac na Ukraine i spojrzeć na cennik, żeby się od razu lżej zrobiło na duchu (i portfelu) :mrgreen:
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Postprzez Pinhead » czwartek 19 lipca 2007, 14:11

Już się do CNG pasożyty dobierają http://biznes.onet.pl/1,1425369,prasa.html W polsce nie ma szans na tanie paliwo, może być tańsze od drogiego ale nie tanie.
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości