jazda na biegu/bez biegu..

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

jazda na biegu/bez biegu..

Postprzez sinpelo » środa 22 sierpnia 2007, 16:59

witajcie.

wiem wiem,temat ten byl pewnie walkowany wiele razy,ale korzystnie z opcji szukaj nie wiele daje...wiec albo rozpoczneimy dyskusje jeszcze raz tutaj albo po prostu bede mile wdzieczny za odnosniki:)

za pewne ile jest osob tyle zdan na temat jak lepiej jezdzic-na luzie czy na bieegu.

zalozmy kilka wersji takich wydarzen.

1)korek uliczny-rozpedzam auto np do30-40km/h wrzucam luz i jade na nim okolo 200-300metrow,po czym albo wrzucam bieg i znowu go rozpedzam albo zatrzymuje sie jak korek stoi w miesjcu. to jest dobra metoda?co myslicie o spalaniu benzyny-jest mniejsze jak na biegu czy na luzie?

2)dajmy na to prosta droga miejska,z bardzo lekkim katem nachylenia-prosta,ew lekkie luki.rozpedzam samochod do 50-60km/h.co lepiej zrobic.wrzucic 5 bieg czy dac na luz?jakie wynosi wtedy spalanie benzyny?

3)autobahn-jade miedzy 130-170 lepiej spucic noge z gazu czy dac na luz i niech przejedzie ten jeden-dwa kilometrey na luzie po czym znowu wrzuacm bieg i rozpedzam go do tej samej predkosci i tak w kolko.jak bedzie najkorzystniej jesli chodzi o spalanie benzyny?

glownie chodzi mi o dane ze starszej grupy astry-rocznik 94.
czy spalanie benzyny podczas hamowania silnikiem w tak starym samochodzie jest rowne 0 tak jak w nowych samochodach?oraz czy puszczenie nogi z gazu w takim samochodze rowniez bedzie oznaczalo ze spalanie jest rowne zero?

mile widziane beda rowniez adresy do oficjalnych stron(np czasopism,czy ze stron producentow) na temat takich technik jezdzenia.

pozdrawiam i dzieki
03.07.2007, godz. 09:10 teoria +
03.07.2007, godz. 10:00 placyk+
03.07.2007, godz. 12:34-13:20 miasto+

06.07.2007 Prawo Jazdy: przyjęto wniosek, trwa postępowanie administracyjne.
11.07.2007, Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie.:)
sinpelo
 
Posty: 7
Dołączył(a): sobota 26 maja 2007, 11:18

Postprzez cyruslb » środa 22 sierpnia 2007, 17:39

Co prawda ja dopiero 4 godzinki mam ale instruktor od razu,nigdy na luzie nie jeździj.Po za tym po chwili w google http://www.rspw.waw.pl/img/oferta/2003/ ... -02-09.jpg
cyruslb
 
Posty: 47
Dołączył(a): czwartek 02 sierpnia 2007, 20:33

Postprzez DEXiu » środa 22 sierpnia 2007, 17:45

Na wszystkie pytania jest jedna odpowiedź: zgodnie z techniką prawidłowej jazdy NIGDY nie jedziemy na luzie (no chyba że np. stoisz w korku i jest lekka górka to możesz się pobawić w toczenie autka na luzie, ale tego też nie powinno się robić). Chodzi tutaj nie tylko o spalanie, ale też dodatkowe hamowanie silnikiem (w przypadku konieczności hamowania). Jadąc z górki oczywiście również na biegu (choć co do tej astry '94 to nie wiem jak jest z tą oszczędnością paliwa), ale nie liczyłbym na to, aby jadąc na małym spadku auto samo toczyło się na biegu. Byćmoże obce mi są jeszcze pewne tajniki prowadzenia, ale nie słyszałem jeszcze, żeby przy 50 km/h z lekkiej górki wrzucać 5 bieg :shock: Przynajmniej w moim wypadku z lekkiej górki jadę na "normalnym" biegu wciskając gaz (bo takie malutkie nachylenie daje znikomy "napęd" natomiast na ostrzejszych spadkach jadę na 2 lub 3 biegu (w zależności od żądanej prędkości którą ma mi utrzymywać silnik oraz kątu nachylenia :wink: )
Reasumując: w żadnym z tych przypadków nie powinieneś jechać na luzie.
DEXiu
 
Posty: 1093
Dołączył(a): wtorek 12 czerwca 2007, 17:17
Lokalizacja: Jaworzno

Re: jazda na biegu/bez biegu..

Postprzez kamiles » środa 22 sierpnia 2007, 18:02

sinpelo napisał(a):rozpedzam samochod do 50-60km/h.co lepiej zrobic.wrzucic 5 bieg czy dac na luz?

przy 50 km/h piąty bieg? :shock:
kamiles
 
Posty: 1044
Dołączył(a): piątek 01 września 2006, 23:13
Lokalizacja: Ustka

Postprzez EgoisicBoY » środa 22 sierpnia 2007, 21:13

generalnie auta na wtrysku bedąc na biegu nie palą ani grama benzyny gdy odpuścimy gaz .

pozatym należy jeździć zawsze na biegu gdyż zapewnia to kontrole nad pojazdem gdyby była taka potrzeba .

ostatnio czytałem w jakiejś gazecie na temat ekonomicznej jazdy jak znajde to napisze co ciekawego napisali :P
EgoisicBoY
 
Posty: 67
Dołączył(a): niedziela 04 marca 2007, 02:43

Postprzez assik » środa 22 sierpnia 2007, 21:32

Hmm tak sobie czytam i czytam co tu piszcie...ostatnio mnie kusilo ,zeby wrzucic luz podczas jazdy na kursie,ale dobrze ,ze jednak tego nie zrobilam :)
Avatar użytkownika
assik
 
Posty: 459
Dołączył(a): wtorek 31 lipca 2007, 20:58
Lokalizacja: B-stok

Postprzez Black_Flower » środa 22 sierpnia 2007, 22:50

Nigdy nie używałam takiego sposobu ;]
__________________
Avatar użytkownika
Black_Flower
 
Posty: 28
Dołączył(a): poniedziałek 09 lipca 2007, 17:47
Lokalizacja: Gdynia

Re: jazda na biegu/bez biegu..

Postprzez Sławek_18 » środa 22 sierpnia 2007, 23:02

sinpelo napisał(a):
3)autobahn-jade miedzy 130-170 lepiej spucic noge z gazu czy dac na luz i niech przejedzie ten jeden-dwa kilometrey na luzie po czym znowu wrzuacm bieg i rozpedzam go do tej samej predkosci i tak w kolko.jak bedzie najkorzystniej jesli chodzi o spalanie benzyny?

glownie chodzi mi o dane ze starszej grupy astry-rocznik 94.
czy spalanie benzyny podczas hamowania silnikiem w tak starym samochodzie jest rowne 0 tak jak w nowych samochodach?oraz czy puszczenie nogi z gazu w takim samochodze rowniez bedzie oznaczalo ze spalanie jest rowne zero?

mile widziane beda rowniez adresy do oficjalnych stron(np czasopism,czy ze stron producentow) na temat takich technik jezdzenia.

pozdrawiam i dzieki

Aż mi się włos na głowie zjeżył. Od razu kazał bym się wysadzić na pierwszej lepszej stacji takiemu kierowcy, który by tak zrobił :roll:

NIGDY nie jeździmy na luzie i basta.
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez disco » środa 22 sierpnia 2007, 23:57

na poczatku zaznacze, ze równiez nie jestem zwolennikiem jazdy na luzie, ;)

EgoisicBoY napisał(a):generalnie auta na wtrysku bedąc na biegu nie palą ani grama benzyny gdy odpuścimy gaz.


nie do końca jest tak jak piszesz. Rzeczywiście każde auto na wtrysku nie łyknie grama benzyny podczas toczenia sie na biegu, ale pod warunkiem, że silnik pracuje powyżej pewnej granicznej prędkości obrotowej (jakiej ? nie pamietam ;))
poniżej tej granicy zaczyna zużywać pewną znikomą ilość paliwa na podtrzymanie pracy silnika. Moge tylko przypuszczać, że mniej więcej tyle samo co podczas pracy na luzie.
Bezsensem jest więc dokulanie sie aż do zatrzymania na 5 biegu. Jeśli zmienia się biegi na odpowiednie dla danej prędkości wtedy to ma sens.

Sławek18 napisał(a):NIGDY nie jeździmy na luzie i basta.


Weźmy przykładową sytuacje. Jade na drodze jednokierunkowej, która lekko sie wznosi, żadnych wlotów innych dróg, budynków itp. Widze, że 200 m przede mną zapala sie czerwone światło (np przejazd kolejowy). Jadąc na biegu wiem, że nie dokulam sie samym rozpędem auta, więc wrzucam na luz i tak dojeżdżam do świateł.

Jest to jakiś sposób na zaoszczędzenie paru kropel paliwa, ale ja używam go (sporadycznie) zresztą z innych względów. Lenistwo :P Wrzucam luz i nie musze mieszać biegami, wciskać sprzęgła co chwile itp. relax 8)

EDIT:

pomysłu sinpelo w ogóle nie skomentuje. . . .

jeśli już oszczędzać przy takich prędkościach lepiej rozpędzić auto do np 120 km/h i toczyć sie na biegu do prędkości 100 km/h (i tak w kółko) niż jechać jednostajnie 110 km/h. Test w poprzednim "motorze" wykazał, że można tym sposobem zaoszczędzić nawet 0,7l/100 km
Ostatnio zmieniony czwartek 23 sierpnia 2007, 00:02 przez disco, łącznie zmieniany 2 razy
Avatar użytkownika
disco
 
Posty: 193
Dołączył(a): piątek 20 października 2006, 14:50
Lokalizacja: Silesia

Postprzez scorpio44 » środa 22 sierpnia 2007, 23:59

Ciekawe, że nikt nie podał odnośnika do obszernego wątku na ten temat:
http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... 05&start=0
Trzeba było tam ciągnąć dyskusję (lub może nawet po przewertowaniu tego okazałoby się, że nie ma takiej potrzeby). ;)
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez gardziej » czwartek 23 sierpnia 2007, 04:57

cytuje z grupy dyskusyjnej jako ciekawostke:

W Omedze mam kom. pokladowy i pokazuje chwilowe zuzycie - przy jezdzie na
luzie pokazuje zuzycie od 4l/100 w gore, przy zjezdzie na biegu w taki
sposob ze auto nie rozpedza sie swobodnie ale silnik wyraznie trzyma auto
zeby nie nabieralo pedu (3 lub 4 bieg) wtedy zuzycie natychmiast spada do
0,00l/100, przy zjezdzie na 5 swobodnie przyspiesza a zuzycie wskazuje od
0,5l-1,5l/100. To tak z wyliczen kompa w aucie :)
Avatar użytkownika
gardziej
 
Posty: 300
Dołączył(a): poniedziałek 29 maja 2006, 23:57
Lokalizacja: Sulęcin

Re: jazda na biegu/bez biegu..

Postprzez LOBUZ88 » czwartek 23 sierpnia 2007, 14:19

Sławek_18 napisał(a):
NIGDY nie jeździmy na luzie i basta.


hmm nigdy ? :)

Dla przykładu w korku robie tak że : auto przede mną rusza przejeżdża kawałek i zatrzymuje się , wtedy ja ruszam i kiedy już rozpędzę auto wyrzucam na luz i powoli dotaczam sie do poprzednika . Po prostu wygodniej mi wyrzucić na luz niż jechać z wciśniętym sprzęgłem , oczywiście mowa o małych odstępach kilku , kilkunastometrowych bo odległości jak kolega pisze 200-300 metrów można sobie zapiać II i powolutku sie kulać

Mało początkujących kierowców hamuje silnikiem..głównie dlatego że nie potrafią redukować biegu...
Kumpel na moje pytanie dlaczego nie hamuje sobie silnikiem powiedział ze szkoda mu auta bo jak sie redukuje to autem szarpie i pewnie coś sie zepsuje...cóż widać ze go nie nauczono redukować poprawnie tzn z międzygazem wtedy przy odrobinie treningu można redukować tak że w aucie sie tego wogóle nie poczuje :)

Niech sobie ludzie jeżdżą jak chcą , na luzie , na biegu obojętne byle by to robili bezpiecznie z myślą innych kierowcach :)

pzdr
Teoria : 28.03.2007 +
Praktyka : 13.04.2007 +
Odbiór : 27.04.2007 :)
Avatar użytkownika
LOBUZ88
 
Posty: 175
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 12:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: jazda na biegu/bez biegu..

Postprzez scorpio44 » czwartek 23 sierpnia 2007, 16:16

LOBUZ88 napisał(a):Niech sobie ludzie jeżdżą jak chcą , na luzie , na biegu obojętne byle by to robili bezpiecznie z myślą innych kierowcach :)

Problem jedynie w tym, że jazda na luzie (no nie mówię o sytuacjach, które Ty teraz podałeś, ale do tych, o które pytał autor pytania, zdecydowanie się to odnosi) nigdy nie jest bezpieczna. ;)
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Salansky » czwartek 23 sierpnia 2007, 16:33

Szybka lekcja dla zwolenników oraz ludzi nagminnie jeżdzących po zakrętach ze sprzęgłem/luzem

1. Znaleźć mało uczęszczany zakręt 90°. Dla bezpieczeństwa - w prawo
2. Sypnąć piachem. Zdrowo, niech pokryje cały asfalt.
3. Pokonać go na dwójce przy ok 20km/h
4. Poprawić piach, jak sie poprzestawiał
5. Pokonac go jeszcze raz, na sprzęgle/luzie.
6. Zapisać wnioski.

Wersja zimowa - poćwiczyć w/w na śniegu (tylko piachem nie sypać :P )
12-13 XI 2005 - Teoria
16 XI 2005 - 27 I 2006 - Praktyka
30 I 2006 - Egzamin teoria+praktyka. Error.
10 III 2006 - Podejście drugie praktyka. Done.
20 III 2006 - Wyrobione.
23 III 2006 - Odebrane.
133 dni - 1218zł
Peugeot 107 + President HARRY II
Avatar użytkownika
Salansky
 
Posty: 219
Dołączył(a): niedziela 29 stycznia 2006, 16:10
Lokalizacja: District of Wolomin

Postprzez Sławek_18 » czwartek 23 sierpnia 2007, 19:37

nad interpretowaliście te wyszczególnione Nigdy. Oczywiście, że w takich sytuacjach można podjechać sobie na luzie :P :P :P :twisted:
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości