Strona 1 z 2

Oszczędności w zużyciu paliwa

PostNapisane: poniedziałek 19 listopada 2007, 18:33
przez MOTO Beginner
Od niedawna zaczęłam jeździć i samochód który powinien mało palić (Nissan Micra) silnik 1 L pali jak samochód 2- litrowy ok. 7-8 litrów na 100 km po mieście. Prawdopodobnie jeżdżę źle technicznie co zwiększa takie spalanie. Jakie błędy mogę popełniać??? Jestem zrozpaczona kosztami paliwa. :(

PostNapisane: poniedziałek 19 listopada 2007, 18:42
przez barylkaq
1.0 to mała pojemnosc a wiec trzeba go mocniej cisnąć zeby jechał a tym samym zwieksza się zuzycie paliwa :) jak na zakorkowane miasto spalanie jest w miare ok niestety :)

PostNapisane: poniedziałek 19 listopada 2007, 21:20
przez wiesniak
Samochodem 2-litrowym 10l/100km poza miastem to raczej standard, więc 7-8 litrów po mieście chyba byłoby jednak ciężko uzyskać.

PostNapisane: poniedziałek 19 listopada 2007, 21:24
przez disco
7 l / 100 km/h w zakorkowanym mieście nie powinno być niepokojące, 8 juz troszke podejrzane....jak będzie 10 to sie zaczniesz martwić ;)

Jeśli bardzo Cie to niepokoi to:

1. być może utrzymujesz zbyt wysokie obroty silnika
2. wymień świece i przewody zapłonowe
3. sprawdz poprawność działania sondy lambda

powodów moze byc oczywiscie więcej, napisz cos o Twoim stylu jazdy, ile pasażerów / bagażu wozisz ze sobą, czy moze jezdzisz sama ?

PostNapisane: poniedziałek 19 listopada 2007, 22:07
przez LOBUZ88
Przedewszystkim zrób tak jak koledzy piszą - poszukaj przyczyny w aucie . Jak już było pisane - kable , świece , do tego filtr powietrza . Do tego odpowiednie ciśnienie w oponach i kontrola hamulców (czasem bywa tak że tłoczki sie zapiekają ,nie do końca odbijają i lekko trzymają przez co auto ma większe opory i więcej pali) , do tego sprawdzić zbieżność oraz dodatkowo łożyska kół ( z łożyskami tak samo jak z hamulcami - jeżeli są zużyte stawiają dodatkowy opór ) . Możesz to sprawdzić w prosty sposób , podnosisz sobie po kolei każde koło i kręcisz nim obserwując czy nic je nie hamuje , czy nic nie szumi , nie stuka , czy koło kręci się płynnie .

Poza tym trzeba pamiętać że mamy zimę i auto musi więcej spalić . Silnik się dłużej nagrzewa -dłużej pracuje na ssaniu . Poza tym większy pobór prądu - włączone podgrzewanie tylnej szyby , pracujący wentylator/dmuchawa , częściej używane wycieraczki itp .

Co do stylu jazdy też można nad tym pracować , hamowanie silnikiem , dobieranie odpowiednich biegów do prędkości , poznanie charakterystyki silnika jaki zakres obrotów lubi i tak nim jeździć :)

PostNapisane: wtorek 20 listopada 2007, 01:50
przez marcij
Piszesz ze to duzo i ze powinien palic mniej. Moj 1,4 w lecie nie zejdzie ponizej 11,5 , w ziemi to i do 15 potrafi wciagnac. Tez przegrzebalem caly samochod , zawieszenie silnik , wszystko , nie da rady zejsc nizej. Przy naprawde oszczednej jedzie.

Wszystko zalezy od specyfiki jazdy , czy sa to wieksze odcinki , czy calkiem krotkie , ile korkow itd.

Nie ma sie co przejmowac , niestety tak musi byc.

PostNapisane: wtorek 20 listopada 2007, 12:35
przez MOTO Beginner
Dzięki za wszelkie porady. Pojadę na diagnostykę do warsztatu obok i poproszę o sprawdzenie, może mi się uda poprawić wyniki. :lol: :roll:

PostNapisane: wtorek 20 listopada 2007, 12:45
przez MOTO Beginner
LOBUZ88 napisał(a):Co do stylu jazdy też można nad tym pracować , hamowanie silnikiem , dobieranie odpowiednich biegów do prędkości , poznanie charakterystyki silnika jaki zakres obrotów lubi i tak nim jeździć :)


W takim razie jakie biegi w jakich zakresach prędkości:
Do tej pory stosuję tak:
1 - ruszam
2 - do 20 km /h
3 - do 40 km/h
4- do 55 km/h
5 - powyżej 55 km/h
:roll:

PostNapisane: wtorek 20 listopada 2007, 13:42
przez DEXiu
Co prawda nie miałem nigdy do czynienia z Micrą i nie wiem jakie ma przełożenia, ale 5 bieg przy 55 km/h to tak nie bardzo widzę :/ Jeśli masz obrotomierz to nim się sugeruj i zmieniaj bieg przy obrotach około 3 tys. A jeśli koniecznie chcesz wg prędkości to ja bym proponował:
1 ruszasz
2 do 20-25 km/h
3 do 45-50 km/h
4 do 60-70 km/h
5 powyżej 70 km/h

PostNapisane: wtorek 20 listopada 2007, 16:29
przez loser
Jak dostosowywać biegi, to powinno być w instrukcji fabrycznej auta.
Jak jej nie masz, to może ma ktoś użytkowników tej marki. Może mają swoje forum.
Teoretycznie powinni wiedzieć w ASO.



DEXiu masz rację, ze należy sugerować się obrotami ale to może być różnie w różnych autach.
Pewien producent zaleca aby zmieniać biegi przy 2 tyś.
Silnik przy 3 tyś wyje.

PostNapisane: wtorek 20 listopada 2007, 17:09
przez MOTO Beginner
DEXiu napisał(a):Co prawda nie miałem nigdy do czynienia z Micrą i nie wiem jakie ma przełożenia, ale 5 bieg przy 55 km/h to tak nie bardzo widzę :/ Jeśli masz obrotomierz to nim się sugeruj i zmieniaj bieg przy obrotach około 3 tys. A jeśli koniecznie chcesz wg prędkości to ja bym proponował:
1 ruszasz
2 do 20-25 km/h
3 do 45-50 km/h
4 do 60-70 km/h
5 powyżej 70 km/h


NIE MAM OBROTOMIERZA :cry:
(stary model), wszystko robię na słuch, jak silnik zaczyna pracować z wyciem to zmieniam. Wg tego co piszesz to jeżdżę na za wysokich biegach. Dzięki za info

:P

PostNapisane: środa 21 listopada 2007, 00:40
przez disco
MOTO Beginner napisał(a):
LOBUZ88 napisał(a):Co do stylu jazdy też można nad tym pracować , hamowanie silnikiem , dobieranie odpowiednich biegów do prędkości , poznanie charakterystyki silnika jaki zakres obrotów lubi i tak nim jeździć :)


W takim razie jakie biegi w jakich zakresach prędkości:
Do tej pory stosuję tak:
1 - ruszam
2 - do 20 km /h
3 - do 40 km/h
4- do 55 km/h
5 - powyżej 55 km/h
:roll:


moim zdaniem przesadzasz w drugą strone, zbyt szybko zmieniasz biegi -> silnik sie nie zbiera -> ciśniesz bardziej pedał gazu , żeby jako tako sie kulał -> przepustnica mocno otwarta -> silnik dostaje dużo powietrza -> komputer dawkuje sporą porcję paliwa.

i pomimo tego, ze dostaje duza dawke paliwa to sie w ogóle nie zbiera, gdyz obroty sa po prostu za niskie ;)

wyobraź sobie to tak, wsiadasz na rower i probujesz ruszyc z najszybszej "przerzutki", a potem ruszasz stopniowo od wolniejszych do szybszych biegów. Za którym razem bardziej sie zmęczysz ? ;)

PS. spróbuj przejezdzic tydzien tak jak Ci juz napisałem na PW ;)

PostNapisane: środa 21 listopada 2007, 16:24
przez jamnik
hmm silnik 1.0 rzeczywiscie powinien palic mało, ale to nie znaczy ze az tak mało ;)

moi rodzice maja samochod z silnikiem benzynowym 2.0 150KM.. czyli dosc mocny

samochod pali w miescie 9-11.5 l /100 - predkosci 0-80, zdarzy sie i 100km/h (ale to Warszawa), jednak sa tez duże korki
poza miastem (zalezy kto jedzie, mama czy tata ;) ) 7-9,5 l /100
oczywiscie nie przekraczajac 130... bo gdyby jechac ze 180 to pewnie by spalił i 15...

czyli twoj samochod pali jak na miasto chyba w miare normalnie.. pewnie, doswiadczony kierowca potrafiłby zmniejszyc zuzycie paliwa, bo wie kiedy dokladnie zmienic bieg, bardziej nad tym wszystkim panuje.. ty nauczysz sie tego z czasem ;) chyba zbyt szybko zmieniasz biegi i nie jestes w stanie rozwinac odpowiedniej predkosci bez gazowania pozniej, na wyzszych biegach?
aha, przy niskich temperaturach silnik pali troche wiecej..

mysle jednak ze mimo wszystko.. 7-8 / 100 to nie jest zly wynik.. wiadomo ze to nie jest tak: silnik 2.0 pali 10 w miescie to 1.0 musi palic polowe tego, bo jest o polowe mniejszy ;)

Do tej pory stosuję tak:
1 - ruszam
2 - do 20 km /h
3 - do 40 km/h
4- do 55 km/h
5 - powyżej 55 km/h


chyba jednak przesadzasz.. jedynka do ruszania..na 2 jechał bym tak do 40, na trojce do 60, na 4 do 80-90..a potem 5 ;) to ze jedziesz niezbyt szybko, np 60km/h nie znaczy ze musisz wrzucac ostatni bieg bo nie zamierzasz juz przyspieszac. Bieg nalezy dostosowac do predkosci. Zalezy to pewnie i od samochodu, slaby silnik byc moze nie da rady tak jak ci napisalem.. ale wg mnie zbyt czesto zmieniasz te biegi.. 55 na 5? to na jakim biegu jechalabys 120-130 ?

PostNapisane: środa 21 listopada 2007, 17:38
przez loser
Już wiem o co chodzi.
MOTO Beginner, jest perfekcjonistką.:wink:
Sprawdziłem to na moto faktach.
http://www.motofakty.pl/testy_i_porowna ... 84&typ=595

7 litrów to standard w nowym samochodzie.

A Ty chcesz spalać mniej w starszym aucie, niż przewiduje to producent dla nowego.

Pozostaje jeszcze jeździć tylko poza Warszawą (ewentualnie trasą siekierkowską,AK,wisłostradą w weekendy) bardzo lubię wtedy spoglądać na wskaźnik zużycia paliwa (o ile nie remontują jakiejś drogi :evil: )

PostNapisane: środa 21 listopada 2007, 18:39
przez assik
MOTO Beginner napisał(a):W takim razie jakie biegi w jakich zakresach prędkości:
Do tej pory stosuję tak:
1 - ruszam
2 - do 20 km /h
3 - do 40 km/h
4- do 55 km/h
5 - powyżej 55 km/h
:roll:

hmm,przejezdzilam micra ponad 30godzin ,ale nigdy tak szybko biegow nie zmienialam :shock: Na 3 jezdzilam do ok 45-50km/h ,a 4 od 50 km/h .Za szybko je zmieniasz,nie zauwazylas ,ze wiecej gazu potem musisz dodawac? ;)