Strona 1 z 7

Gaz czy diesel?

PostNapisane: czwartek 22 maja 2008, 12:59
przez albin
witam, zastanawiam się nad wymianą auta i tak myślę na co się zdecydować. Czy ktoś z posiadacy gazowników mógłby co nieco napisać na temat napraw jakie wykonuje w swoim aucie w związku z założonym gazem?

PostNapisane: czwartek 22 maja 2008, 14:28
przez Sławek_18
50 tys na gazie A4 1.8 95r. naprawy związane z gazem? Żadne nie licząc wymiany świec zapłonowych i kabli wysokiego.
Czuje, ze ten wątek znów przerodzi się w odwieczną walkę i "przekonywanie" sie na swoją stronę.

PostNapisane: czwartek 22 maja 2008, 14:30
przez cman
Też tak czuję :twisted:. W każdym razie jeżeli już musiałbym wybrać z tych dwóch opcji, to diesel.

PostNapisane: czwartek 22 maja 2008, 15:48
przez mat4u
ja powiem tak: dzis kuzyn wymienia mercedesa (stara eSke) DIESLA 2.4 na VW jetta 1.8 GAZ :) diesel tak idzie do gory ze jak jestes kasiasty to sobie takim jezdzij :D ale zaraz pewnie zapaleniec DIESLOW ci powie ze jego 2.0 spala 4 w miescie a na trasie 2 litry (chodzi o olej silnikowy :P)..... aaa co do DIESLA to mozesz jezdzic na oleju rzepakowym :lol: tylko potem plackami wali :D

PostNapisane: czwartek 22 maja 2008, 16:59
przez lled3
z tych dwóch - diesel.

PostNapisane: czwartek 22 maja 2008, 18:25
przez worldwar
Diesel z 2 powodów:

1) 20 letnim dieslem jeszcze sporo pojezdzisz, 20 letnim benzem za duzo juz nie pojezdzisz ;D

2) Jednak jest to znacznie tansze. Dobry diesel bez turbiny spali z 6l w miescie, z 5 w trasie.

Mowa tu o moim ulubionym samochodzie oczywiscie :)) Ale jezeli patrząc na inne... np. Golf II to reguła się potwierdza.

PostNapisane: czwartek 22 maja 2008, 21:17
przez nokeyb
Auto przed założeniem instalacji powinno mieć silnik w dobrym stanie. Po założeniu należy dbać o świece i filtry.

Rzeczywiście kontrowersyjny temat. Przed założeniem instalacji też byłem jej przeciwny, ale dziś korzyści są wymierne i jestem zadowolony z decyzji. Czasem obserwuję zatwardziałych zwolenników diesli, ich głównym argumentem przeciw zagazowywaniu auta to "bo tak się nie robi". Jednak jeśli zliczyć zadowolonych użytkowników aut na LPG i tych zawiedzionych, to tych pierwszych jest zdecydowanie wiecej.

PostNapisane: piątek 23 maja 2008, 07:20
przez jasminka
Napraw nie miałam żadnych.

Miesięczny koszt gazu wynosi mniej niż bilet miesięczny jaki miałam przed zakupem auta.

[/b]

PostNapisane: piątek 23 maja 2008, 09:10
przez knq
Jasminka jak ksztaltuje sie spalanie w Twoim samochodzie? (miasto/trasa) chodzi mi oczywiscie o spalanie gazu

PostNapisane: piątek 23 maja 2008, 11:18
przez lled3
Jednak jeśli zliczyć zadowolonych użytkowników aut na LPG i tych zawiedzionych, to tych pierwszych jest zdecydowanie wiecej.


oj nie wiem skąd takie obserwacje. Ja mam nieco inne.

Jak zapytać tych co mają założony LPG - no to owszem wszytsko fajnie, super. Ale potem jak kupują kolejne auto - to już LPG nie zakładają ... Więc doświadczenie chyba uczy ...

PostNapisane: piątek 23 maja 2008, 11:52
przez jimorrison
Mam drugie auto z lpg.
Jeśli ma się jako takie pojęcie o mechanice to nie ma poblemu.
Nie narzekam.

PostNapisane: piątek 23 maja 2008, 12:43
przez lled3
drugie nieznaczy rownolegle :) - ale jak bys np. teraz sprzedal to auto i kupil drugie.

Po zatym gaz to raczej kolejny klopot jesli chodzi o mechanike i samodzielne naprawy. Zaczynajac od tego ze nie powinno sie miec kanału w garazu (albo sprawny system wentylacji kanału) majac auto LPG :roll:

PostNapisane: piątek 23 maja 2008, 12:47
przez mat4u
ale pffff g... prawda..... dobra instalacja (nie kombiniowana czyli ta tania) nie ma wyciekow..... jesli zakladacie gaz to nie zakladajcie za 1500 zl zalozcie za 2000 na jednopunktowym i 2700 za sekwencje..... co prawda gaz jest dla tych co jezdza rocznie z 20tys km...... co do diesli nic nie mam.... ale ja np potrzebuje jezdzic duzo i tanio..... wiec dla mnie gaz jest najepszy..... o samochody zagazowane musisz dbac bardziej niz o diesla..... to jest prawda.... ale oplaca sie :D

PostNapisane: piątek 23 maja 2008, 12:49
przez modzel
Sławek_18 napisał(a):50 tys na gazie A4 1.8 95r. naprawy związane z gazem? Żadne nie licząc wymiany świec zapłonowych i kabli wysokiego.
Czuje, ze ten wątek znów przerodzi się w odwieczną walkę i "przekonywanie" sie na swoją stronę.



sprawdzanie zaworów, przegląd gazu, regulacje gazu.

w starym samochodzie gaz sie opłaca w nowym to diesel (np nowa avensis d4d pali podobno 6,5litra z klima na mieście)

PostNapisane: piątek 23 maja 2008, 12:54
przez mat4u
taaa... wiedzialem ze znajdzie sie taki co powie ze pali 6........ gowno prawda.... jedz do porzadnego mechanika i spytaj sie ile diesle z klima musza spalic....