Strona 1 z 1
Kto wie co to za usterka?

Napisane:
czwartek 17 lipca 2008, 11:07
przez flashup
Witam! Posiadam Ford Escort 1.6 +G zwykły 93r.
Przydłuższej jeżdzie na gazie zaczyna sie dusić i i jego maksymalna prędkość 40 km/h.Kumpel cos kręcił przy jakimś zaworze i mogłem jeżdzić cały dzień aż pod wieczór znowu sie dusił i nie dało sie prowadzić, o co tu chodzi?
Czy ktoś mi wyjaśni czy można ruszać z gazu? słyszałem że najpierw odpalają z benzyny a póżniej przełączaja na gaz.
Czy ktoś może wyjaśnić prawidłowe użuwanie instalacji?
Pozdrawiam!

Napisane:
czwartek 17 lipca 2008, 11:18
przez krecik
taka jest prawda najpierw odpalasz na benzynie i dopiero jak się troche płyn chłodzący nagrzeje przełączasz na gaz, chyba że masz automatyczny przełącznik to sam ci przełącza. najlepiej podjedz tam gdzie był montowany gaz bo może być jakiś błąd, albo coś z filtrem od gazu

Napisane:
czwartek 17 lipca 2008, 11:28
przez marcij
jak zaczyna sie dusic to sprawdz czy parownik nie jest zamarzniety. Co do odpalania , to teoretycznie powinno sie zapalac na benzynie , i potem przelaczac na gaz. W praktyce odpalania na gazie jest troche meczace dla zimnego silnika i skraca zywotnosc reduktora.

Napisane:
czwartek 17 lipca 2008, 11:37
przez flashup
Mam taki przełącznik:
zero ( 0 ) po środku to gaz
jeden ( 1 ) na dół to benzyna
dwa ( 2 ) na górze też benzyna
ruszam z 1 i przełączam na zero ( 0 ) dobrze rozumiem?
Jeśli to filtr czy moge go sam wymienić jeśli znajde na googlach jak to sie robi?
Pozdrawiam!

Napisane:
czwartek 17 lipca 2008, 11:43
przez krecik
dobrze rozumiesz ruszasz na benzynie przejedz okolo 2km i wtedy gaz.
przede wszystkim jeśli masz wtrysk paliwa to najlepiej dodac gazu i na obrotach gasić samochód
trudno to wytlumaczyć gdzie jest filt na pewno będzie przy parowniku.

Napisane:
czwartek 17 lipca 2008, 14:30
przez flashup
Dowiedziałem sie że dwójka ( 2 ) to automat czy to prawda?
i co to oznacza?
Pozdrawiam!

Napisane:
czwartek 17 lipca 2008, 19:47
przez dariex
Pewnie chodzi o to,że na 2 startujesz na benzynie,a jak podgazujesz autko do ~3tyś obrotów to automatycznie przełącza się na gaz.
I tak powinieneś mieć ustawiony przełącznik,no chyba,że np.skończył Ci się gaz w trakcie jazdy,to należałoby przełączyć na pozycję -benzyna.
Jesli auto się dusi,to przyczyną może być filtr ,sprawdź w książce serwisowej kiedy instalacja miała ostatni przegląd.

Napisane:
piątek 18 lipca 2008, 22:11
przez flashup
Tak, sprawdziłem (2) to pow. 3 tys. przełacza na gaz.
ale to jest niewygodne, chyba lepiej samemu przełaczać, i tak bede robił.
Byłem u gazownika wymiana filtra i śmiga jak zegarek.
Koszt 25 zł.
Pozdrawiam!

Napisane:
piątek 18 lipca 2008, 22:13
przez dariex
NIe wydaje mi się aby niewygodnym było automatyczne przełączanie :) chyba trochę bardziej kłopotliwe jest w trakcie jazdy składanie się i pstrykanie przełącznik,niż automatyczne przełaczanie.
No ale wolnoć Tomku w swoim domku :)

Napisane:
piątek 18 lipca 2008, 22:33
przez mat4u
ja mam totalnego automata na sekwencji... noo i szczesliwy jestem z tego powodu :D chociaz paliwa tez trzeba wlac ale.... daje rade.... rano jak zimno to 3 - 5 km i przelaczy na gaz... pozniejsze odpalanie to raz przegazuje i przelaczy.... fajna sprawa :D

Napisane:
piątek 18 lipca 2008, 22:46
przez marcij
Fajnie nie fajne , przy takim ukladzie moj samochod na gaz prawie wogole by sie nie przelaczal , bo 90% jazdy to sa odcinki do 4 km.

Napisane:
piątek 18 lipca 2008, 22:50
przez mat4u
noooo to zalezy jak dla kogo...... 4 km.... hmm... pierwsze 4 jedziesz na benzynie a jak wracasz to gazujesz go i wracasz 4 na gazie....