Strona 1 z 1

niskie obroty silnika na luzie

PostNapisane: poniedziałek 22 września 2008, 15:41
przez nmc_zmc
witam,

jakiś czas temu jak miałem jazdy to samochód którym jeździłem, na luzie lub wciśniętym sprzęgle pracował z 1000rpm. teraz jak wróciłem do jazd i jeżdżę tym samym samochodem to w takich samych warunkach ma około 500rpm czyli bardzo mało i dużo łatwiej go zgasić przy ruszaniu itp.

czy jeżeli na egzaminie bym zauważył coś takiego to kwalifikuje się to jako "niesprawny pojazd"??

drugie pytanie czym to może być spowodowane?? czyżby jakiś kursant go zarzynał??

dodam że jest to Clio :P

Re: niskie obroty silnika na luzie

PostNapisane: wtorek 23 września 2008, 13:38
przez swiety
Clio jest jeszcze gorsze od Pandy, tak na uwadze. Więc wina może tkwić w gaźniku, tak myślę ale również może być to elektronika.
Polecam fora mechaników a to jedno z nich http://www.umserwis.fora.pl/

Re: niskie obroty silnika na luzie

PostNapisane: wtorek 23 września 2008, 14:16
przez l33t
swiety napisał(a):Clio jest jeszcze gorsze od Pandy, tak na uwadze. Więc wina może tkwić w gaźniku, tak myślę ale również może być to elektronika.
Polecam fora mechaników a to jedno z nich http://www.umserwis.fora.pl/


Jaki gaźnik, co Ty mówisz? :shock:
Chyba, że rozmawiamy o pierwszej generacji, ale bez jaj...

Re: niskie obroty silnika na luzie

PostNapisane: wtorek 23 września 2008, 14:29
przez swiety
Sory. Nie jestem mechanikiem ale informatykiem. Nie znam się na samochodach i dlatego podałem forum mechaników. Pozdrawiam :wink:

PostNapisane: wtorek 23 września 2008, 14:33
przez nmc_zmc
bardziej interesuje mnie odpowiedź na pierwsze pytanie :P czyli czy jeśli zobaczył bym coś takiego na egzaminie to mogę poprosić o zmianę samochodu??

Re: niskie obroty silnika na luzie

PostNapisane: wtorek 23 września 2008, 14:36
przez l33t
swiety napisał(a):Sory. Nie jestem mechanikiem ale informatykiem. Nie znam się na samochodach i dlatego podałem forum mechaników. Pozdrawiam :wink:


Spoko, spoko - ja też mechanikiem nie jestem, a prawko zdałem dwa tygodnie temu. Chodziło mi o to, żeby go nie wprowadzać w błąd tylko ;)
Gwoli ścisłości gaźników nie stosuje się już od dłuższego czasu, teraz wtryskiem paliwa steruje komputer (informatyk to powinien wiedzieć :P ).

nmc_zmc napisał(a):bardziej interesuje mnie odpowiedź na pierwsze pytanie :P czyli czy jeśli zobaczył bym coś takiego na egzaminie to mogę poprosić o zmianę samochodu??


Tutaj się nie wypowiem, bo nie mam najmniejszego pojęcia. I czy jest to powód do odwołania? Ciężko powiedzieć. Najlepiej zrobisz przygotowując się po prostu do egzaminu, a życzę Ci abyś się nie musiał nad tym zastanawiać. ;)

PostNapisane: wtorek 23 września 2008, 14:37
przez swiety
nmc_zmc napisał(a):bardziej interesuje mnie odpowiedź na pierwsze pytanie :P czyli czy jeśli zobaczył bym coś takiego na egzaminie to mogę poprosić o zmianę samochodu??


Zawsze możesz poprosić ale nie wiąże się to z tym że ktoś na to przystanie.

PostNapisane: wtorek 23 września 2008, 17:03
przez mati89tczew
nie jest to wada.... jezeli silnik sie nie meczy na tak niskich obrotach to jest ok. byc moze ktos grzebał przy nim i przestawił co nie co, ale według mnie nie sprawia to wieckszych trudnosci najwyzej dasz gadu wiecej tak do tych 1000 obrotów

PostNapisane: środa 24 września 2008, 10:36
przez Ad_aM
Silnik krokowy inaczej steruje pracą silnika. Jeśli nie terkocze, nie trzęsie się to znaczy, że jest lepiej niż poprzednio było. Wszystko może mieć na to wpływ. Ustawienie komputera, temperatura na zewnątrz, generalnie stan silnika itd. :wink: