Strona 1 z 1

Płyn chłodniczy

PostNapisane: czwartek 12 lutego 2009, 22:08
przez Mariusz005
Ostatnio jadąc za miastem zauważyłem że wskazówka temperatury wzrosła do max.

Zjechałem na polnej drodze i zobaczyłem że w zbiorniku wyrównawczym jest pusto. Użyczyłem sobie od rolnika nieco wody i uzupełniłem braki.

Po uzupełnieniu wodą wszystko było już OK, strzałka podczas jazdy wskazywała poprawną temperaturę.

Teraz chcę wymienić płyn do chłodnicy na nowy, bo nie chciał bym aby woda w nim zawarta zamarzła po dłuższym postoju na mrozie. Nie wiem tez kiedy poprzedni właściciel ostatnio wymieniał, więc na pewno przyda się taka wymiana płynu.
I pojawił się problem. Nie wiem jak spuścić płyn z chodnicy. Czytałem że powinien gdzieś pod spodem znajdować się korek spustowy. Ale nic takiego nie znalazłem.

Pomóżcie, bo nie mam pojęcia jak pozbyć się tego płynu.

PostNapisane: czwartek 12 lutego 2009, 22:19
przez cman
Zazwyczaj są dwa spusty, jeden w okolicach chłodnicy, a drugi w bloku silnika. Trzeba po prostu poszukać śledząc węże i rurki, a najlepiej sprawdzić w serwisówce. No i przed spuszczeniem ustaw ogrzewanie na czerwone pole, żeby cały płyn mógł spłynąć.

PostNapisane: piątek 13 lutego 2009, 01:02
przez marcij
Niestety nie ma standardow. Czasami sa spusty na chlodnicy , czasami w bloku silnika , czasami i tu i tu, a czasami nigdzie :P. Tak czy inaczej , jesli masz do tego warunki to warto wyjac chlodnice i ja solidnie wyczyscic, zarowno wewnatrz jak i z zewnatrz.

PostNapisane: piątek 13 lutego 2009, 02:52
przez lled3
a czasem nie ma korka spustowego :P i trzeba odpiąć przewód :wink: potem nie zapomnij układu odpowietrzyć.

PostNapisane: piątek 13 lutego 2009, 07:28
przez lupus
Czy taka wymiana naprawdę jest konieczna? Ja bym spuścił nieco wody i dolał koncentratu zamiast zwykłego płynu.

PostNapisane: piątek 13 lutego 2009, 09:02
przez ale-fajnie
Tylko w ten sposób nie pozbędziesz się wody, która może zamarznąć.

PostNapisane: piątek 13 lutego 2009, 09:07
przez lupus
A po co mam się pozbywać wody skoro koncentrat płynu chłodniczego można mieszać z wodą? Po zmieszaniu w stosunku 1:1 temperatura krzepnięcia to -30 stopni

PostNapisane: piątek 13 lutego 2009, 11:00
przez marcij
Zadaniem plynu jest nie tylko chlodzenie , ale rowniez utrzymywanie w odpowiedniej "konycji" calego ukladu chlodzenia. Dlatego zaleca sie wymiane plynu co 2 lata , lub okreslony przebieg. I warto to robic (podobnie jak zreszta z innymi plynami eksploatacyjnymi) i przy okazji przeczyscic uklad. Uklad bedzie bardziej drozny , nie zakamieni sie tak szybko i samochod bedzie zadowolony. A zadowolony samochod to szczesliwy wlasciciel ! :P