Układ biegów i zasady zmiany zakresu w MAN LE 12.220?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Układ biegów i zasady zmiany zakresu w MAN LE 12.220?

Postprzez MART » piątek 20 lutego 2009, 11:16

Jest to mój pierwszy post na grupie więc:

Witam i pozdrawiam wszystkich :twisted:

Szkoliłem się na MAN TGL ale jak się okazuje nowe nie zawsze oznacza lepsze :evil:
Teraz czeka mnie egzamin na MAN LE 12.220 i tu moje pytanie czy Ktoś mógłby mi podpowiedzieć o co chodzi z tą zmiana biegów na "przebitkę" lub wskazać materiały na ten temat?

Tutaj znajdziecie skrócony opis punktów kontrolnych i kokpitu w TGL:
http://wordjg.pl/pub/MAN.pdf
Ostatnio zmieniony piątek 20 lutego 2009, 13:20 przez MART, łącznie zmieniany 1 raz
MART
MART
 
Posty: 2
Dołączył(a): piątek 20 lutego 2009, 10:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez BOReK » piątek 20 lutego 2009, 12:24

Chodzi o układ podwójnego H. Żeby przejść pomiędzy grupami biegów, musisz mocniej szarpnąć lewarkiem - od siebie na wyższą i do siebie na niższą grupę. Jest to zamiast przycisku, ale dzięki temu jedzie się jak osobówką. :D
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Neurot » piątek 20 lutego 2009, 12:29

Ruszasz... 2ka... 3ka...4ka...luz... reka uderzasz (z wyczuciem) w wajchę, pchając ja w prawą stronę (ja to robiłem np nadgarstkiem). Poczujesz jak wajcha stawia opór,a potem przeskakuje dalej, jesteś już "na wysokiej skrzyni", 5tka...6tka... 7ka...8ka...

Na desce powinna się zapalić "ikonka", gdy wejdziesz na wyższą skrzynię...

Opór jaki stawia dźwignia jest podobny do tego jaki występuje przy wciskaniu wstecznego, albo pełzaka...
Polecam właśnie uderzać delikatnie ręką niż pchać wajchę... Przy pchaniu istnieje ryzyko, że wrzuci się nam od razu bieg 7 lub 8 :)

na WC znalazłem schemat magnumki..w mańku rozchodzi się o to samo (nie pamiętam czy jest takie samo rozłożenie biegów...)
http://images23.fotosik.pl/57/bb69cdb0716d2358.jpg
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez MART » piątek 20 lutego 2009, 13:28

A ... to prawie jak sekwencja :twisted:
To faktycznie może łatwiej się przyzwyczaić niż do pstrykania "guziczkiem" - wydaje sie bardziej intuicyjne.
Czy warto z egzaminatorem rozmawiać o próbnej zmianie biegów pomiedzy zakresami czy udawać że sie jest guru i po prostu jechać?
MART
MART
 
Posty: 2
Dołączył(a): piątek 20 lutego 2009, 10:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Neurot » piątek 20 lutego 2009, 14:40

MART napisał(a):Czy warto z egzaminatorem rozmawiać o próbnej zmianie biegów pomiedzy zakresami czy udawać że sie jest guru i po prostu jechać?

Raczej warto od razu jechać. Egzaminator sprawdza Twoje umiejętności, a nie uczy obsługi. Naukę miałeś na kursie
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez czarny 1974 » piątek 20 lutego 2009, 22:33

moze dodałbym ze na egzaminie rusza sie za kazdym razem z biegu pierwszego ,przynajmniej mnie przed egzaminem egzaminator tak pouczył
czarny 1974
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela 04 stycznia 2009, 11:12


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości