Strona 1 z 1

Układ biegów i zasady zmiany zakresu w MAN LE 12.220?

PostNapisane: piątek 20 lutego 2009, 11:16
przez MART
Jest to mój pierwszy post na grupie więc:

Witam i pozdrawiam wszystkich :twisted:

Szkoliłem się na MAN TGL ale jak się okazuje nowe nie zawsze oznacza lepsze :evil:
Teraz czeka mnie egzamin na MAN LE 12.220 i tu moje pytanie czy Ktoś mógłby mi podpowiedzieć o co chodzi z tą zmiana biegów na "przebitkę" lub wskazać materiały na ten temat?

Tutaj znajdziecie skrócony opis punktów kontrolnych i kokpitu w TGL:
http://wordjg.pl/pub/MAN.pdf

PostNapisane: piątek 20 lutego 2009, 12:24
przez BOReK
Chodzi o układ podwójnego H. Żeby przejść pomiędzy grupami biegów, musisz mocniej szarpnąć lewarkiem - od siebie na wyższą i do siebie na niższą grupę. Jest to zamiast przycisku, ale dzięki temu jedzie się jak osobówką. :D

PostNapisane: piątek 20 lutego 2009, 12:29
przez Neurot
Ruszasz... 2ka... 3ka...4ka...luz... reka uderzasz (z wyczuciem) w wajchę, pchając ja w prawą stronę (ja to robiłem np nadgarstkiem). Poczujesz jak wajcha stawia opór,a potem przeskakuje dalej, jesteś już "na wysokiej skrzyni", 5tka...6tka... 7ka...8ka...

Na desce powinna się zapalić "ikonka", gdy wejdziesz na wyższą skrzynię...

Opór jaki stawia dźwignia jest podobny do tego jaki występuje przy wciskaniu wstecznego, albo pełzaka...
Polecam właśnie uderzać delikatnie ręką niż pchać wajchę... Przy pchaniu istnieje ryzyko, że wrzuci się nam od razu bieg 7 lub 8 :)

na WC znalazłem schemat magnumki..w mańku rozchodzi się o to samo (nie pamiętam czy jest takie samo rozłożenie biegów...)
http://images23.fotosik.pl/57/bb69cdb0716d2358.jpg

PostNapisane: piątek 20 lutego 2009, 13:28
przez MART
A ... to prawie jak sekwencja :twisted:
To faktycznie może łatwiej się przyzwyczaić niż do pstrykania "guziczkiem" - wydaje sie bardziej intuicyjne.
Czy warto z egzaminatorem rozmawiać o próbnej zmianie biegów pomiedzy zakresami czy udawać że sie jest guru i po prostu jechać?

PostNapisane: piątek 20 lutego 2009, 14:40
przez Neurot
MART napisał(a):Czy warto z egzaminatorem rozmawiać o próbnej zmianie biegów pomiedzy zakresami czy udawać że sie jest guru i po prostu jechać?

Raczej warto od razu jechać. Egzaminator sprawdza Twoje umiejętności, a nie uczy obsługi. Naukę miałeś na kursie

PostNapisane: piątek 20 lutego 2009, 22:33
przez czarny 1974
moze dodałbym ze na egzaminie rusza sie za kazdym razem z biegu pierwszego ,przynajmniej mnie przed egzaminem egzaminator tak pouczył