Strona 1 z 1

na jaki kolor powinna kopcic benzyna?

PostNapisane: sobota 28 lutego 2009, 11:58
przez paweł1990
te ustetki mi nie przeszkadzały do czasu jak mi znajomi zwróci uwage tz dziwili sie ze u mnie tak jest
vw passat b5 1,8 125km

1. auto grzeje, tz jest cieplutko zimą i leci ciepłe powietrze ale nigdy wskazówka nie jest idealnie na pośrodku tylko jest w okolicach 70C
a ile ma byc stopni w silniku benzynowym? 90C? 100C? i to powinno byc tak samo czy to zima czy lato?

2. druga sprawa ze auto nie ma lpg, a kopci caly czas bardzo mocno na kolor bialy, czym to jest spowodowane? tym ze mam w idealnym stanie katalizator? zauważylem ze innne auta nie kopcą a moje kopci caly czas jak jest na ssaniu i jak przejedzie te 50km, caly czas na biało, albo to jest para wodna wiec caly czas ten dym, para wodna wylatuje z tłumnika
co jest?

pozdro

Re: na jaki kolor powinna kopcic benzyna?

PostNapisane: sobota 28 lutego 2009, 12:20
przez Pinhead
paweł1990 napisał(a):1. auto grzeje, tz jest cieplutko zimą i leci ciepłe powietrze ale nigdy wskazówka nie jest idealnie na pośrodku tylko jest w okolicach 70C
a ile ma byc stopni w silniku benzynowym? 90C? 100C? i to powinno byc tak samo czy to zima czy lato?


Powinno być w okolicach 80-95C. Jeśli masz 70C to zapewne termostat jest do wymiany.

2. druga sprawa ze auto nie ma lpg, a kopci caly czas bardzo mocno na kolor bialy, czym to jest spowodowane? tym ze mam w idealnym stanie katalizator? zauważylem ze innne auta nie kopcą a moje kopci caly czas jak jest na ssaniu i jak przejedzie te 50km, caly czas na biało, albo to jest para wodna wiec caly czas ten dym, para wodna wylatuje z tłumnika
co jest?


Jeśli nie ubywa płynu chłodniczego to nie ma się czym martwić. Naturalnym efektem ubocznym spalania mieszanki paliwowo-powietrznej jest skraplanie się pary wodnej co w niektórych samochodach wyraźnie widać przy obecnej pogodzie. Jedne "kopcą" parą więcej, inne mniej i nie ma w tym nic niezwykłego.

PostNapisane: sobota 28 lutego 2009, 16:55
przez paweł1990
1. a jak ta wskazówka powinna pokazywać od temp plynu chłodzącego
zimą i latem powinna pokazywać dokładnie 90C wszystko jedno czy na dworze jest 25C czy -5C?
u mnie jest tak ze na jałowych obrotach jak stoje to max moge osiągnąć 1/3 skali i słabo grzeje a jak jade to osiągne prawie 1/2 skali i lepiej grzeje a o kolegi jest odwrotnie jak stoi na jałowych to ma prawie 1/2 skali ok 90C a jak jedzie w trasie to ma 1/3 skali ok 70C i to wszystko w zimie przy ok 0C to u kogo pokazuje dobrze?

2. płynu nie ubywa wiec uszczelka pod głowicą jest chyba ok, ale normalną sprawą jest ze auto benzynowe kopci na biało?!
mieliśmy kilka aut i żadne nie kopciło, widze tez na miescie i nic
moje kopci jak jest zimne no i tez jak sie zagrzeje i przejedzie w trasie te 50km to tez kopci na biało!

PostNapisane: sobota 28 lutego 2009, 18:21
przez marcij
Jedno moze byc zwiazane z drugim. Masz uwalony termostat i silnik caly czas jezdzi na wzbogaconej mieszance , moze nie na pelnym ssaniu , ale komputer jeszcze podaje wiecej paliwa i przez to troche kopci. Pozatym w zimie , gdy cieple spaliny wylatuja na zimne powietrze , to musi wytworzyc sie para wodna.

Optymalna temperatura silnika bez wzgledu na pore roku , to 90 +-ok 3 stopnie. Wiadomo , przy korkach , albo jezdzie po trasie na niskich obrotach , moze sie podnosci albo spadac , ale nie wiecej niz 5 stopni.

Tak wiec zacznij od sprawdzenia/wymiany termostatu.

PostNapisane: sobota 28 lutego 2009, 18:24
przez polutt
teoretycznie spaliny powinny byc bezbarwne
ale jak się robi często krótkie dystanse po mieście to:
- para wodna z wydechu leci
- białe masełko pod korkiem wlewu oleju (zbyt niska temperatura by przez odmę para wodna uciekła)
- tłumik końcowy podchodzi korozją

Przegoń furę na dystansie w okolicach 20-30 km z prędkością 90-100 kmh
Jest to o tyle wskazane, co usunie nadmiar wody z kata, tłumika i oleju, podładuje baterie...

Gorzej jak opary z wydechu maja lekko ostro-słodkawy zapach - wtedy to oznaka że glikol do komory spalania leci
Sprawdź też czy w zbiorniku wyrównawczym nie masz oleju. Jak nie to głowica powinna być tiptop i samo przegonicie w trasie wystarczy :)

PostNapisane: sobota 28 lutego 2009, 20:25
przez paweł1990
1.
polutt napisał(a):teoretycznie spaliny powinny byc bezbarwne
ale jak się robi często krótkie dystanse po mieście to:
- para wodna z wydechu leci
- białe masełko pod korkiem wlewu oleju (zbyt niska temperatura by przez odmę para wodna uciekła)
- tłumik końcowy podchodzi korozją

Przegoń furę na dystansie w okolicach 20-30 km z prędkością 90-100 kmh
Jest to o tyle wskazane, co usunie nadmiar wody z kata, tłumika i oleju, podładuje baterie...


no właśnie nawet po tych 50km nadal dymi na biało!
co do tego ssania to ja widze kiedy auto jest na ssaniu jak jest na ssaniu to ma ok 1000-1200 obrotów a jak ssanie jest wyłączone to pokazuje dokladnie 500 obrotów

2.
Gorzej jak opary z wydechu maja lekko ostro-słodkawy zapach - wtedy to oznaka że glikol do komory spalania leci
Sprawdź też czy w zbiorniku wyrównawczym nie masz oleju. Jak nie to głowica powinna być tiptop i samo przegonicie w trasie wystarczy :)

co t oznaczy przegonic na trasie?