Przy jakich obrotach zmieniacie biegi?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Przy jakich obrotach zmieniasz bieg na wyższy(silnik benzynowy)?

2000/min. lub wcześniej
3
4%
2000-3000/min.
22
26%
3000-4000/min.
13
15%
ponad 4000/min.
4
5%
kieruję się słuchem, bo nie mam obrotomierza albo nie korzystam z niego
33
39%
zmieniam przy określonej prędkości samochodu
9
11%
 
Liczba głosów : 84

Przy jakich obrotach zmieniacie biegi?

Postprzez Robik » środa 28 lipca 2004, 19:55

Mój instruktor zaleca mi już nawet przy 2000/minutę, ale to chyba przesada. Nawet jeśli wtedy zaoszczędzi się na benzynie trochę, to szkodzi silnikowie, bo przy tak niskich obrotach silnik jest przeciążony. Po zmianie biegu na wyższy obroty spadną do ok. 1500/min., a to już chyba zabójcze dla silnika, gdy przyspieszamy. Dr Sel z "Auto świata" zaleca jazdę przy 2,5-3 tys./min., a zmianę biegów w zakresie 3-4 ty. obrotów/min. A jak Wy zmieniacie?
Ostatnio zmieniony niedziela 05 września 2004, 15:25 przez Robik, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
Robik
 
Posty: 264
Dołączył(a): środa 28 lipca 2004, 19:40
Lokalizacja: Lublin

Postprzez to ja » środa 28 lipca 2004, 20:29

Zmieniam biegi na wyczucie nie patrząc na obroty, a właściwie to na słuch, nie na wyczucie ;)
to ja - Asia :)

Sławek - nigdy o Tobie nie zapomnę... [*][*][*][*][*][*][*][*][*]
Mój miś bardzo Ci się podobał i dlatego zawsze będzie przy moim profilu...
Avatar użytkownika
to ja
 
Posty: 899
Dołączył(a): wtorek 10 lutego 2004, 10:38
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez emka » środa 28 lipca 2004, 21:23

Ja zmieniam patrząc na prędkościomierz jeszcz z moim słuchem nie najlepiej
"Pytając kobietę o drogę w końcu zabłądzisz razem z nią"
Avatar użytkownika
emka
 
Posty: 164
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2004, 14:01
Lokalizacja: Śląsk, Katowice

Postprzez Aarienka » środa 28 lipca 2004, 21:36

JA rowniez zmieniam biegi na wyczucie i sama zmeiniam wtedy kiedy zachodzi taka potrzeba :-)
Avatar użytkownika
Aarienka
 
Posty: 220
Dołączył(a): piątek 02 lipca 2004, 21:46
Lokalizacja: Grudziądz

Postprzez bialy » środa 28 lipca 2004, 21:42

2000 obr to zamalo na zmiane biegu na wyzszy, oszczednosci paliwa to tez nie daje poniewaz obroty optymalne tto ok. 2000-2500 do 3000-3500. Jezdzac na niskich obrotach masz niski moment i malo mocy, twoja jazda jest malo dynamiczna. Ja zmieniam przy ok 3100 obr. ale zdaza sie ze czasami jezdze na obrotach pow 4000, poniewaz potrzebuje mocy i predkosci. Najlepiej zmieniac obroty na wyczucie kazdy silnik inaczej pracuje, ma inny przebieg inne wlasciosci, inna konstrukcje. Konstrukcja silnika ma wplyw na maxymalne obroty, silnik dolnozaworowej warszawianki maksymalna moc mial przy 3600 obr a dzisiejsze silniki przy ok 5 tys do 6 tys obr/min.
Ostatnio zmieniony czwartek 29 lipca 2004, 12:35 przez bialy, łącznie zmieniany 2 razy
bialy
 
Posty: 573
Dołączył(a): czwartek 27 listopada 2003, 19:55

Postprzez Colin is the best » czwartek 29 lipca 2004, 12:22

W Puncie zmieniałem biegi na wyczucie, bo nie miałem obrotomierza. Jedynkę ciągnęłem gdzieś tak do 20km/h, dwójke do 30-40 zależnie od sytuacji, potem trójka gdzieś do 50 i zmiana na 4, ale potem to już praktycznie bez gazu.
Avatar użytkownika
Colin is the best
 
Posty: 318
Dołączył(a): wtorek 10 lutego 2004, 16:59

Postprzez Mmeva » czwartek 29 lipca 2004, 22:44

Jakoś nigdy za bardzo nie patrzyłam na obrotomierz, zresztą w tikaczu nie mam ;), ale jak jadę fordem taty zmieniam tak samo, i chyba koło 2tys.-2.5tys. obrotów; zresztą ponoć przy dieselkach tak zalecają.
Niezależnie czym jadę staram sie jeździć spokojnie i płynnie, bez szarpania i warczenia silnika.

Zmieniam biegi mniej wiecej
* 1- "służy do ruszania z miejsca"
* z 1 na 2 - zaraz po ruszeniu koło 10-20 - no, chyba, że jadę dziurawa jak ser szwajcarski dróżką od/do mojego domu ) (jadę na 2 tak 10-30)
* z 2 na 3 - zwykle koło 30 (jadę 30-40)
* 4 - zwykle 50 (jadę 40-60)
* 5 - 60 i więcej.
*6 - jeszcze nie miałam okazji (poprawię się, bo już próbowałam i wrzucałam koło 110)

Oczywiscie inaczej jest podczas jazdy pod górkę, wyprzedzania... zalezy od mocy i elastyczności silnika, jeden lubi wysokie obroty (np tikacz), drug nie. Coś czuję, żę zaraz mi się oberwie za 'dynamikę' :lol:
Chyba każdy nieco inaczej ją pojmuje, jak dla mnie polega na tym, żeby kiedy trzeba umieć przyspieszyć/zwolnić, (a nie wlec sie jednostajnie z taką sama prędkością niezależnie od warunków), ale też nie szarpać bez potrzeby, dynamika nie znaczy szybkość;
może dla niektórych priorytetem jest osiagnąc jak najszybciej te 70/80 ( ktoś na 4-um kiedyś coś podobnego napisał), ale np. po mniejszym mieście jeździ się spokojniej i nie trzeba co chwilę tanczyć po pasach.

Pozdrówki.
Ostatnio zmieniony wtorek 07 września 2004, 00:16 przez Mmeva, łącznie zmieniany 1 raz
Mmeva
 
Posty: 967
Dołączył(a): sobota 06 lipca 2002, 23:22

Postprzez Sławek_18 » czwartek 29 lipca 2004, 23:08

jakbys pisala to pierwszy raz to pewnie bys "oberwala" :twisted: 8) :wink:

Ja mam starszego bez turbiny diesla i zmieniam biegi kolo 3 tysiecy (no chyba, ze silnik zimny to kolo 2,5 tys.) bo 4 tysiaki to juz maks dla tego silnika i jak mi sie wydaje dla wiekszosci diesli :>
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez bodek541 » czwartek 29 lipca 2004, 23:36

Jak jade z instruktorem to mi mówi kiedy mam biegi przełączać bo jakoś sie nie potrafie skupić w którym momencie albo za późno wrzucam albo za wcześnie
NIGDY NIE KŁÓĆ SIE Z IDIOTAMI....SPROWADZĄ CIE DO SWOJEGO POZIOMU I POKONAJĄ DOŚWIADCZENIEM..
bodek541
 
Posty: 607
Dołączył(a): sobota 26 czerwca 2004, 18:59
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez to ja » czwartek 29 lipca 2004, 23:38

bodek541 napisał(a):Jak jade z instruktorem to mi mówi kiedy mam biegi przełączać bo jakoś sie nie potrafie skupić w którym momencie albo za późno wrzucam albo za wcześnie


Początki zawsze są takie. Pamiętam jak po pierwszych dwóch godzinach byłam z siebie dumna, bo raz zdecydowałam się sama na zmianę biegu, oczywiście w odpowiednim momencie i nie było to wrzucenie ani pierwszego biegu ani wstecznego ;)

Z każdą godziną będzie Ci szło coraz lepiej :)
to ja - Asia :)

Sławek - nigdy o Tobie nie zapomnę... [*][*][*][*][*][*][*][*][*]
Mój miś bardzo Ci się podobał i dlatego zawsze będzie przy moim profilu...
Avatar użytkownika
to ja
 
Posty: 899
Dołączył(a): wtorek 10 lutego 2004, 10:38
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez bodek541 » czwartek 29 lipca 2004, 23:40

oczywiście w odpowiednim momencie i nie było to wrzucenie ani pierwszego biegu ani wstecznego

To był 6 bieg :wink:
NIGDY NIE KŁÓĆ SIE Z IDIOTAMI....SPROWADZĄ CIE DO SWOJEGO POZIOMU I POKONAJĄ DOŚWIADCZENIEM..
bodek541
 
Posty: 607
Dołączył(a): sobota 26 czerwca 2004, 18:59
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez to ja » czwartek 29 lipca 2004, 23:44

bodek541 napisał(a):
oczywiście w odpowiednim momencie i nie było to wrzucenie ani pierwszego biegu ani wstecznego

To był 6 bieg :wink:


Nie, ani nie 7 ani nie 8 ani nie 9... z tego co pamiętam to chyba 3 bieg... :)
to ja - Asia :)

Sławek - nigdy o Tobie nie zapomnę... [*][*][*][*][*][*][*][*][*]
Mój miś bardzo Ci się podobał i dlatego zawsze będzie przy moim profilu...
Avatar użytkownika
to ja
 
Posty: 899
Dołączył(a): wtorek 10 lutego 2004, 10:38
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez LimaK » piątek 30 lipca 2004, 01:01

Nie dane jest mi korzystac z obrotomierza, w '91 nie byly popularne :) Jezdze na sluch. Biegi to zalezy od nastroju i tego czy oszczedzam moje lpg czy poprostu depcze pedał do oporu :) W gaźniku nie mam odcięcia obrotów, więc łatwo można silnik.. zepsuć :)

Ekonomicznie :arrow:
1: przy 15 km/h zmiana (0-20)
2: przy 30 km/h zmiana (10-40)
3: przy 45 km/h zmiana (30-60)
4: przy 60 km/h zmiana (40-80)
5: nie ma wyższego do zmiany juz (50-100)

Nieekonomicznie :arrow:
1: do 35 km/h
2: do 65 km/h
3: do 85 km/h
4: do 120 km/h
5: do 156 km/h
Szybko zwolnij...
Avatar użytkownika
LimaK
 
Posty: 19
Dołączył(a): sobota 24 lipca 2004, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zoltan » piątek 30 lipca 2004, 02:48

Na kursie jeździłem autem z obrotomierzem, zmieniałem bieg przy 2500-3000 obr/min. Teraz nie mam takiego gadżetu i jeżdżę na słuch.
Avatar użytkownika
zoltan
 
Posty: 202
Dołączył(a): piątek 16 lipca 2004, 14:33
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Slawek » piątek 30 lipca 2004, 08:51

Ja tam nie wiem kiedy zmieniam biegi, bo to się robi odruchowo, ale staram się utrzymywać cały czas około 4000.
Avatar użytkownika
Slawek
 
Posty: 769
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:57

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 93 gości