Obroty silnika przy zmianie biegów i redukcja przed zakrętem

Od dłuższego czasu nurtują mnie dwa pytania dla większości z was mogą wydać się głupie i logiczne, ale niema podobno głupich pytań .
1 Interesuje mnie użycie pierwszego biegu a mianowicie czy używa się go tylko do ruszania a dokładniej jak autko lekko ruszy od razu wrzucamy dwójkę czy rozpędzamy się na tej jedynce do większych obrotów i dopiero wrzucamy dwójkę (jak z innymi biegami)
2 Drugie pytanie jest o redukcje biegów i hamowanie przed wejściem w zakręt .Ja to robie w ten sposób i nie jestem pewien czy dobrze. Jadąc na np. czwórce wciskam jednocześnie sprzęgło i hamulec i trzymając sprzęgło hamuje redukując jednocześnie biegi potem puszczam sprzęgło robiąc międzygaz i wchodzę w zakręt. Dobrze robie? bo nie chce zniszczyć sprzęgła.
Z góry dzięki
1 Interesuje mnie użycie pierwszego biegu a mianowicie czy używa się go tylko do ruszania a dokładniej jak autko lekko ruszy od razu wrzucamy dwójkę czy rozpędzamy się na tej jedynce do większych obrotów i dopiero wrzucamy dwójkę (jak z innymi biegami)
2 Drugie pytanie jest o redukcje biegów i hamowanie przed wejściem w zakręt .Ja to robie w ten sposób i nie jestem pewien czy dobrze. Jadąc na np. czwórce wciskam jednocześnie sprzęgło i hamulec i trzymając sprzęgło hamuje redukując jednocześnie biegi potem puszczam sprzęgło robiąc międzygaz i wchodzę w zakręt. Dobrze robie? bo nie chce zniszczyć sprzęgła.
Z góry dzięki