Strona 1 z 1

Hamowanie pulsacyjne a sprzęgło?

PostNapisane: środa 26 sierpnia 2009, 18:58
przez DaMia18833
Czy w trakcie hamowania pulsacyjnego wraz z pedałem hamulca powinniśmy wcisnąć sprzęgło tak jak w aucie z systemem ABS?

PostNapisane: środa 26 sierpnia 2009, 19:13
przez Nadzienie
Z tego co wiem sprzęgło wciska się jak już samochód prawie stoi...

PostNapisane: środa 26 sierpnia 2009, 19:16
przez DaMia18833
Tak to wiem (ostatnia faza hamowania), ale interesuje mnie hamowanie pulsacyjne (auto bez ABS). :wink:

PostNapisane: środa 26 sierpnia 2009, 19:19
przez Nadzienie
A jest jakaś różnica? Jak ja hamuje pulsacyjne czy nie to sprzęgło zawsze wciskam w ostatniej fazie. Jak wciśnie się sprzęgło z albo co gorsza przed wciśnięciem pedału hamulca to wtedy nie działa hamowanie silnikiem a to też coś daje.

Edit: http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... 0a28c64b1e

Poczytaj

PostNapisane: środa 26 sierpnia 2009, 19:32
przez jessroncen
W autach z ABS powinno się wcześniej wciskać sprzęgło bo hamowanie silnika zakłóca pracę elektroniki, ale ty chyba nie masz w nodze czujników i procesora, bez absu wciskasz sprzęgło dopiero na samym końcu

PostNapisane: sobota 29 sierpnia 2009, 22:23
przez damyan90
Jeśli chodzi o hamowanie pulsacyjne z blokadą kół, jak przy ABS, to powinieneś wcisnąć sprzęgło, ponieważ jak zablokujesz koła to Ci silnik zgaśnie przecież...

Oczywiście nie powinieneś najpierw sprzęgła wciskać a dopiero później hamować. Najlepiej zrobić to jednocześnie, ale hamulec minimalnie szybciej

PostNapisane: sobota 29 sierpnia 2009, 23:07
przez silossi
damyan90 napisał(a):Jeśli chodzi o hamowanie pulsacyjne z blokadą kół, jak przy ABS(...)


Od kiedy to ABS blokuje koła?

silossi

PostNapisane: sobota 29 sierpnia 2009, 23:27
przez coolio1
damyan90 napisał(a):Oczywiście nie powinieneś najpierw sprzęgła wciskać a dopiero później hamować. Najlepiej zrobić to jednocześnie, ale hamulec minimalnie szybciej


Przy hamowaniu awaryjnym oba pedały dusimy jednocześnie.

PostNapisane: sobota 29 sierpnia 2009, 23:35
przez damyan90

PostNapisane: niedziela 30 sierpnia 2009, 00:41
przez modzel
bzdura??

awaryjne=hamulec do oporu

PostNapisane: niedziela 30 sierpnia 2009, 16:16
przez BOReK
Prosta droga do wypadku, przyjacielu. Może zamiast powtarzać nie zawsze właściwe porady ze szkolenia warto pomyśleć samemu?

Damian90, a ja powiem rzecz ciekawą. Nie wiem czy to jakieś rozwiązanie konstrukcyjne w moim samochodzie, ale kilka razy już blokowałem wszystkie koła przy nagłym hamowaniu i silnik nigdy mi nie zgasł, a sprzęgło dusiłem dopiero na końcu jak zwykle. Nie jest to logiczne na pierwszy rzut oka, więc poszukam informacji. ;)

Re: Hamowanie pulsacyjne a sprzęgło?

PostNapisane: niedziela 30 sierpnia 2009, 16:32
przez absolutny
DaMia18833 napisał(a):Czy w trakcie hamowania pulsacyjnego wraz z pedałem hamulca powinniśmy wcisnąć sprzęgło tak jak w aucie z systemem ABS?


Na śliskiej nawierzchni typu śnieg, duże opady deszczu itp wciskasz razem sprzęgło z hamulcem. Na suchym asfalcie starasz się szybciej nacisnąć hamulec. Dopiero gdy poczujesz, że jesteś bliski zablokowania kół sprzęgło.

PostNapisane: niedziela 30 sierpnia 2009, 17:57
przez damyan90
no z tym abs-em na początku sie troche zagalopowałem ;p (nie chce mi sie juz tłumaczyć o co mi chodziło) ale nieważne

BOReK, no to dziwne bo pamiętam że miałem raz sytuacje, że jade sobie po mieście i widze z daleka że jakaś baba stoi przy przejściu, ale nie wchodzi na nie mimo że z drugiej strony nic nie jedzie. No to jade, jade, jestem 30-40m (na oko) a ona sobie wychodzi.. no to ja odruchowo hamulec, na ułamek sekundy mi sie zablokowały koła, a silnik zgasł, mimo iż sprzęgło wdusiłem dosyć szybko (nie jednocześnie z hamulcem) widocznie minimalnie za późno

PostNapisane: środa 23 września 2009, 18:23
przez tiromaniak
Jeśli chodzi o hamowanie pulsacyjne z blokadą kół, jak przy ABS, to powinieneś wcisnąć sprzęgło, ponieważ jak zablokujesz koła to Ci silnik zgaśnie przecież...


Ciekawa teoria bo co hamowanie pulsacyjne ma wspólnego ze sprzęgłem? Hamowanie pulsacyjne to nic innego jak naśladownictwo systemu ABS i polega ono na pulsowaniu, czyli zwiększaniu i zmniejszaniu nacisku na padał hamulca - nic więcej. Poza tym jak zablokujesz koła na dłużej to silnik ci rzeczywiście zgaśnie - lądując jednocześnie w rowie lub na drzewie.

PostNapisane: czwartek 24 września 2009, 08:37
przez Pinhead
Bez ABS również sprzęgło razem z hamulcem przy hamowaniu pulsacyjnym. Przy zblokowanej osi napędowej silnik zgaśnie a przy hamowaniu pusacyjnym występuje chwilowe blokowanie kół.