Strona 1 z 3

procedura startowa i kończąca jazdę punkt po punkcie?

PostNapisane: piątek 20 listopada 2009, 23:06
przez mesmerized
Czołem!
Jak powinno wyglądać prawidłowe przygotowanie do jazdy przed egzaminem? Oraz jak wygląda procedura końcowa?

przed jazdą... (zakładamy, że mamy już lusterka i fotel ustawione)

a) zapinam pasy b) przekręcamy stacyjkę c) wciskam pedały sprzęgła i hamulec d) daję na luz e) zwalniam ręczny f) wrzucam jedynkę g) ruszam

??? chyba jednak inna kolejność... muszę się tego nauczyć, bo instruktor się wkurza a zapomniałem kolejność...

dzięki

PostNapisane: piątek 20 listopada 2009, 23:15
przez juve
a światła gdzie ?

PostNapisane: piątek 20 listopada 2009, 23:17
przez Borys_q
-upewnienie o zaciągnietym ręcznym
-pasy
-odspalasz silnik z wciśniętym sprzęgłem
-upewniasz się, że jest luz, jak nie to przełączasz na luz
-puszczasz sprzęgło
-swiatła
-kontrolki czerwone(poza recznym, to póżniej)
-sprzęgło
-bieg
-ocena sytuacji wokół pojazdu
-reczny odhamować
-ruszamy

To jest b przykładowa kolejność nie ma jednej najwłaściwszej byle by pamiętać kilka zasad:

Odpalaj światła po uruchomieniu silnika, a gaś przed zgaszeniem.
Uruchamiaj silnik na wciśniętym sprzęgle.
Pamiętaj żeby sprawdzić czy jakieś czerwone kontrolki się nie świecą, jak się świecą nie wolno jechać.

Co do kończenia jazdy:
-ręczny oraz bieg na luz
-puszcamy pedały
-wylączamy światła wycieraczki i inne powłączane ustrojstwa
-gasimy silnik
-można jeszcze 1 szy bieg włączyć ale to różnie w zależności od miasta uczą

PostNapisane: piątek 20 listopada 2009, 23:56
przez mesmerized
ja mam jakichś dziwnych instruktorów... jeśli coś zrobię nie w tej kolejności co trzeba to od razu westchnienie i komentarz nieprzyjemny :/

PostNapisane: piątek 20 listopada 2009, 23:57
przez Borys_q
To zapamiętaj jak ciebie uczą i bedzie po problemie.

PostNapisane: sobota 21 listopada 2009, 00:35
przez mesmerized
właśnie... tylko, że miałem 2 miesiące przerwy a jestem już przy 20stej godzinie... trochę głupio tak teraz zapytać o procedury startowe :P ale dzięki!

Re: procedura startowa i kończąca jazdę punkt po punkcie?

PostNapisane: sobota 21 listopada 2009, 00:37
przez athlon
mesmerized napisał(a): b) przekręcamy stacyjkę c) wciskam pedały sprzęgła i hamulec d) daję na luz e) zwalniam ręczny f) wrzucam jedynkę g) ruszam


Znaczy odpalasz samochód na biegu bez wciśniętego sprzęgła??

fajnie masz ;]

P.S.

Zrób tak raz, to już na przyszłość będziesz wiedział że to zła kolejność.

PostNapisane: sobota 21 listopada 2009, 00:39
przez mesmerized
właśnie dlatego potrzebne mi wasze procedury startowe ;)

PostNapisane: sobota 21 listopada 2009, 07:08
przez PabloSBT
1.upewnienie się o tym czy drzwi są zamknięte
2.Ustawienie fotela
3.ustawienie lusterek
4.zapięcie pasów
5.wciskasz sprzęgło i odpalasz
6. Wrzucasz jedynke
7.ocena sytuacji wokół pojazdu
8.Jeśli masz zaciągnięty ręczny to go zwalniasz i dodajesz gazu
9.Jedziesz :)

_______________________________________________________
Jak już wyjeżdżasz na droge to nie zapomnij o włączeniu świateł mijania i nie otwieraj szyb jak jedziesz bo dostaniesz kazanie ;P

PostNapisane: sobota 21 listopada 2009, 22:07
przez Pajejek
Zmień instruktora. To jego powinieneś zapytać a nie na forum szukać teoretycznych informacji o praktyce. Instruktor niech fochy swoje wyładuje na członkach swojej rodziny a nie na człowieka, którego zobowiązał się nauczyć jeździć :!:
Głowa do góry. To ty jesteś szefem, bo to ty płacisz.

PostNapisane: niedziela 22 listopada 2009, 10:29
przez Calvados
Nie zawsze jest tak łatwo zmienic instruktora :)
Instruktor powinien ci powiedziec jak prawidłowo wykonywac te czynnosci ale np u mnie tego typu informacje były udzielane na zajeciach teoretycznych i jak w siadasz w samochod musisz juz o tym wiedziec aby nie tracic czasu.
Mam moze chociaz troche podobna sytuacje do twojej bo jak sie pytam jak np. wyjechac bo mam inaczej ustawiony samochód lub jest remont na drodze i nie wiem jak jechac to słysze"pomysl, dasz sobie rade" albo "no a jak myslisz" , "napewno wiesz tylko sie nie boj" - pytam po to bo nie jestem pewna i własnie chciałabym otrzymac informacje i te odpowiedzi mnie jeszcze bardziej irytuja.
Dlatego z moimi watpliwosciami przychodze tutaj :)

1 ustawienie fotela
2 Lusterka
3 Zapinamy pas
4 Zagłowki
5 Kierownica
*6 Sprzegło i kluczyk
*7 Sprawdzasz kontrolki (tu nacisk na sprawdzenie drzwi i hamulca)
*8 Właczasz światła mijania
*9 Bieg (w zaleznosci 1 lub R)
*10 Kierunkowskaz
*11 Zwalniasz hamulec reczny
*12 Puszczasz sprzegło dodajesz gaz ...

Powrót
1 zaciagasz hamulec reczny
2 Bieg na luz
3 Zdejmujesz noge ze sprzegła
4 Zdajmujesz noge z hamulca
5 wyłaczasz wszystkie odbiorniki pradu
6 przekrecasz kluczyk
7 odpinasz pasy
8 wysiadasz

PostNapisane: niedziela 22 listopada 2009, 12:27
przez mti91
Przy okazji spytam, wydawało mi się, że światła mijania gasi się po zgaszeniu silnika? Jest to jakaś różnica? Chyba tylko, że w tej kolejności nie zapomnimy ich wyłączyć :D

PostNapisane: niedziela 22 listopada 2009, 12:30
przez athlon
np. wyjechac bo mam inaczej ustawiony samochód lub jest remont na drodze i nie wiem jak jechac to słysze"pomysl, dasz sobie rade" albo "no a jak myslisz" , "napewno wiesz tylko sie nie boj"


A nie wpadłaś na to że instruktor uczy ciebie samodzielnego myślenia? Za kilkanaście godzin spędzisz z nim ostatnią podróż i podczas samodzielnej jazdy nikt ci już nie będzie pomagał. Dlatego instruktor kładzie nacisk na to abyś sama myślała nad daną sytuacją na drodze i abyś sama wiedziała co masz zrobić. Na razie on czuwa nad tobą i jak bys zaczęła nieprawidłowo jechać to zareaguje. Ale pamiętaj że wiecznie jeździć z tobą on nie będzie, a ty nie będziesz tylko jeździć po swoim mieście ale także po Polsce, europie itp.

PostNapisane: niedziela 22 listopada 2009, 12:51
przez lith
Calvados napisał(a):
1 ustawienie fotela
2 Lusterka
3 Zapinamy pas
4 Zagłowki
5 Kierownica
*6 Sprzegło i kluczyk
*7 Sprawdzasz kontrolki (tu nacisk na sprawdzenie drzwi i hamulca)
*8 Właczasz światła mijania
*9 Bieg (w zaleznosci 1 lub R)
*10 Kierunkowskaz
*11 Zwalniasz hamulec reczny
*12 Puszczasz sprzegło dodajesz gaz ...

Powrót
1 zaciagasz hamulec reczny
2 Bieg na luz
3 Zdejmujesz noge ze sprzegła
4 Zdajmujesz noge z hamulca
5 wyłaczasz wszystkie odbiorniki pradu
6 przekrecasz kluczyk
7 odpinasz pasy
8 wysiadasz


A czemu nie:
1. ustawienie fotela
2. zagłówki
3. Lusterka
4. Kierownica
5. Zapinamy pas
6. Sprzegło i kluczyk
7. Właczasz światła mijania
8. Sprawdzasz kontrolki (tu nacisk na sprawdzenie drzwi i hamulca) (swoją drogą po co hamulca, skoro na razie i tak jest zaciągnięty xD)
9 Bieg (w zaleznosci 1 lub R)
10. Kierunkowskaz
11. Zwalniasz hamulec reczny
12. Puszczasz sprzegło dodajesz gaz ...

Jeden problem... pominęłaś złapanie i kręcenie kierownicą :)

Powrót
1. Bieg na luz
2. zaciagasz hamulec reczny
3. Zdajmujesz noge z hamulca
4. Zdejmujesz noge ze sprzegła
5. przekrecasz kluczyk
6. wyłaczasz wszystkie odbiorniki pradu
7. odpinasz pasy
8. wysiadasz

:D

Nie ucz się jedynego słusznego schematu, bo potem w stresie zapomnisz co było po zapaleniu świateł i nie pojedziesz. jak już chcesz się uczyć to na ucz się co musisz zrobić przed jazdą, żeby o niczym nie zapomnieć (ale co, a nie koniecznie dokładną kolejność). Ale to czy pierw ustawisz lusterka, czy kierownicę to chyba najmniejszy problem (ja zacząłbym od kierownicy, bo priorytet to wygodnie usiąść :P). Ważne tylko, żeby pierw odpiąć pasy, a potem wysiadać :P

PostNapisane: niedziela 22 listopada 2009, 13:14
przez Calvados
Była prosba o napisanie schematu wiec podałam taki jaki dostałam na zajeciach .

Ale to czy pierw ustawisz lusterka, czy kierownicę to chyba najmniejszy problem
jesli najmniejszy nie widze powodu do nawiazywania do tego .

Wada forum jest to ze zamiast odpowiadac na pytania kazdy stara sie udowodnic ze wie najlepiej .

Sama nie uzywam już schematu ale na poczatku był bardzo przydatny. Logicznie myslac nie poprawimy najpierw lusterek a pozniej fotela .. ale na poczatku roznie sie zdarzało.

Co do hamulca .. nasłuchałam sie wiele na temat praktyk egzaminatorów o zaciaganiu lub nie zaciaganiu hamulca recznego czy nie zamknieciu swoich drzwi własnie po to aby sprawdzic czy kursant zwraca uwage na kontrolki.

Ps. do athlon
Wydaje mi sie ze jak zadaje pytanie to po to aby uzyskac odpowiedz i nigdy nie pytam jesli wczesniej nie pomyslałam o tym . Mieszkam w małej miejscowosci a prawo jazdy robie we Wrocławiu wiec nie jestem przyzwyczajona do takiego ruchu i pytam po to aby manewr wykonac odrazu dobrze a nie zle z jego koretka.