Strona 1 z 2

Wymiana oleju

PostNapisane: środa 10 marca 2010, 22:09
przez Margo
Co jaki czas powinno się całkowicie wymieniać olej? i na jaki czas można po sobie potem darować dolewanie go? a może nie można?

PostNapisane: środa 10 marca 2010, 22:30
przez sterciu
Zalezy od paru czynników , jakie auto , model/marka , jaki silnik , jaki olej zalecany jest przez producenta. W nowszych autach przebiegi miedzy serwisowe (czyli między innymi wymiana oleju i filtra) oscylują w okolicach 30kkm. Ja przykładowo zmieniam w autech srednio co 10-15kkm olej i filtr (czyli w dostawczych średnio co miesiąc - półtora miesiaca). Pomiędzy zmianami nie dolewam poniewaz nie ma potrzeby bo stan z max spada zwykle do okolic minimum przed zmianą. Pisze do okolic poniewaz zwykle jest ponad minimum.

A co do dolewania to napewno nie powinieneś dopuścic aby stan oleju spadł spał na miarce poniżej minimum. Jezeli spadnie to dobrze dolać chociażby do tego minimum ;).

PostNapisane: środa 10 marca 2010, 22:34
przez szerszon
Ale co jakiś czas sprawdzić poziom wypada,bo niektóre silniki lubią żreć ten olej bez powodu. :)

PostNapisane: środa 10 marca 2010, 22:39
przez sterciu
No ja zapomniałem dodać ze sprawdzać sie powinno też co jakis czas ;). Kiedys mialem wyrobiony nawyk ze co rano sprawdzałem w 125p i Polonezie , ale auta się troche zminiły więc teraz z racji ze dłuższe trasy robie to sprawdzam w busie przed kazdym wyjazdem , a jak na miejscu się kręce to tak raz na dwa-trzy dni.

PostNapisane: środa 10 marca 2010, 23:26
przez ks-rider
sterciu napisał(a):Zalezy od paru czynników , jakie auto , model/marka , jaki silnik , jaki olej zalecany jest przez producenta. W nowszych autach przebiegi miedzy serwisowe (czyli między innymi wymiana oleju i filtra) oscylują w okolicach 30kkm. Ja przykładowo zmieniam w autech srednio co 10-15kkm olej i filtr


Moze nie wprowadzaj ludzi w blad.

Tak jak sam napisales w zaleznosci od modelu. Kazdy dealer udzieli in formacji co ile w danym modelu nalezy ten olej wymienic oraz jaki typ / specyfikacje zastosowac. Wymiana razem z filtrem oleju, kontrola najpozniej przy nastepnym tankowaniu ( + sprawdzenie cisnienia w oponach ).

Wymiana moze byc dla przykladu
1. co 10 000 km ( w starszych autach )
2. co 15 000 km
3. co 20 000 km
4. 30 000 km

:wink:

PostNapisane: środa 10 marca 2010, 23:48
przez sterciu
ks-rider napisał(a):
sterciu napisał(a):Zalezy od paru czynników , jakie auto , model/marka , jaki silnik , jaki olej zalecany jest przez producenta. W nowszych autach przebiegi miedzy serwisowe (czyli między innymi wymiana oleju i filtra) oscylują w okolicach 30kkm. Ja przykładowo zmieniam w autech srednio co 10-15kkm olej i filtr


Moze nie wprowadzaj ludzi w blad.

Tak jak sam napisales w zaleznosci od modelu. Kazdy dealer udzieli in formacji co ile w danym modelu nalezy ten olej wymienic oraz jaki typ / specyfikacje zastosowac. Wymiana razem z filtrem oleju, kontrola najpozniej przy nastepnym tankowaniu ( + sprawdzenie cisnienia w oponach ).

Wymiana moze byc dla przykladu
1. co 10 000 km ( w starszych autach )
2. co 15 000 km
3. co 20 000 km
4. 30 000 km

:wink:


sorry ale jakbyś przeczytal jeszcze raz mój post to ja napisałem "przykładowo" , nie napisałem ze tak się zmienia więc nie rozumiem o co Ci chodzi z tym wprowadzaniem w błąd. Również nie napisałem ze definitywnie w kazdym nowym aucie zmienia sie olej co 30kkm.

Olej wymienia się tak jak pisalem wczesniej w zalezności od kilku czynników. Jednak nawet jak producent bedzie zalecał , bo tylko zaleca a nie nakazuje zmieniac przykładowo olej co 30kkm to nikt użytkownikowi pojazdu nie zabrobi zmienic olej po 10kkm jak bedzie chcial. Albo wogóle go nie zmieniać.


Skoro juz tak napisałes ze zmienia się co tyle i tyle przykładowo to powinieneś uwzględnic i napisać tez to ze mineralny powinno sie zmieniac czesciej jak syntetyczny olej. Dlaczego olej mineralny powinno się cześciej jak syntetyczny zmieniac ??

PostNapisane: czwartek 11 marca 2010, 01:35
przez ks-rider
sterciu napisał(a): Dlaczego olej mineralny powinno się cześciej jak syntetyczny zmieniac ??


Poprzez mechaniczna prace silnika nastepuje rozlozenie / rozbicie lancucha stroktury oleju.

:wink:

PostNapisane: czwartek 11 marca 2010, 10:38
przez qwer0
Moim skromnym zdaniem wypadaloby najpierw zapytac o jaki olej chodzi.
Producent mojego auta np nie przewiduje wymianiy oleju w manualnej skrzyni biegow, a olej silnikowy zaleca wymieniac co 20kkm.

Re: Wymiana oleju

PostNapisane: czwartek 11 marca 2010, 16:44
przez modzel
Margo napisał(a):Co jaki czas powinno się całkowicie wymieniać olej?


tak jak zaleca producent


Margo napisał(a): dolewanie go?


jak bierze olej to się robi remont silnika chyba ze to stare auto tzw "pierwsze" to można dolewać mineralny jak ubywa.

chyba ze np co 20k km trochę ci ubyło i chcesz dolać bez wymiany.

tutaj tak: jak jest w dobrym stanie i ma podziałać to nie warto

PostNapisane: czwartek 11 marca 2010, 17:03
przez qwer0
jak bierze olej to się robi remont silnika

No bez przesady.

W najnowszym VW Golfie dopuszczalne zuzycie oleju silnikowego to 1l/1000km! Bedziesz mial nowke z salonu, bedziesz musial dolewac oleju 20 razy w ciagu roku przy srednim przebiegu 20 000km i nie bedzie sie to kwalifikowalo na naprawe gwarancyjna, ani nic podobnego. Jest to dopuszczalne zuzycie oleju podane przez producenta do wiadomosci publicznej, zadne zatajone dane ;)
Dla wiekszosci autek dopuszczalne jest 0,5l/1000km.

Takze dolewki od wymiany do wymiany sa jak najbardziej dopuszczalne i nie ma w tym nic zlego.
Dopiero przekorczenie powyzszych wartosci (wiadomo, dla kazdego silnika te wartosci beda inne) kwalifikuje jednostke napedowa do remontu.

PostNapisane: wtorek 16 marca 2010, 23:00
przez loser
Generalnie tak jak napisano wcześniej.
Dodam, że oprócz przebiegu stosuje się upływ czasu. Czyli wymiana oleju np co 12 miesięcy.
W myśl zasady co pierwsze nastąpi. Albo przebieg np 15tyś albo 12 miesięcy.

Co do sprawdzania poziomu oleju i innych płynów oraz ciśnienia w oponach, to spotkałem się z opinią, że należy to robić co tysiąc km, nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu i zawsze przed trasą.

Sprawdza się nie tylko, żeby uzupełnić ale także, żeby w porę zauważyć ewentualne problemy np wyciek oleju spowodowany nieszczelnością miski olejowej.


Uzupełniać generalnie należy powyżej min. ale jeśli auto jest w długiej trasie, jest obciążone (pasażerowie, bagaż) wskazane jest aby olej był jednak bliżej max.


A co do oleju w skrzyni biegów, to fakt, że niektórzy producenci nie zalecają wymieniać oleju. Ale także czytałem, że serwisy poza ASO, zalecają wymianę oleju w takich autach, aby ustrzec właścicieli przed wymianą skrzyni biegów.

PostNapisane: środa 17 marca 2010, 09:51
przez dma3
zalecają wymianę oleju w takich autach, aby ustrzec właścicieli przed wymianą skrzyni biegów.


chyba żeby więcej zarobić :lol:

PostNapisane: środa 17 marca 2010, 10:37
przez qwer0
Uzupełniać generalnie należy powyżej min. ale jeśli auto jest w długiej trasie, jest obciążone (pasażerowie, bagaż) wskazane jest aby olej był jednak bliżej max.

A co to za roznica?
Ma byc miedzy min, a max. A czy bedzi eblizej min, czy blizej max nie robi zadnej roznycy.

A co do oleju w skrzyni biegów, to fakt, że niektórzy producenci nie zalecają wymieniać oleju. Ale także czytałem, że serwisy poza ASO, zalecają wymianę oleju w takich autach, aby ustrzec właścicieli przed wymianą skrzyni biegów.

Tak jak kolega wyzej napisal - chyba zeby zarobic na wymianach oleju.
Auta robia miliony km. na tym samym oleju w skrzyni i skrzynia jest dobra. Wiec Kowalski ma wymienic, bo robiac 20tys km rocznie skrzynie mu sie rozleci jak oleju nie wymieni?
Jak sie nie przewiduje wymiany, to wymieniac nie trzeba.

PostNapisane: środa 17 marca 2010, 13:28
przez Pawlisko7
Nie wiem jak z wymianą, ale na pewno uzupełnienie oleju w skrzyni biegów jest potrzebne. Po odbiorze samochodu od mechanika zadziwiło mnie jak lekko wskakują teraz biegi :)

PostNapisane: środa 17 marca 2010, 13:49
przez BOReK
Podeprę może Qwer0 odnośnie krytyki opinii, że silnik biorący olej nadaje się do remontu. Ford Transit 2,2l, diesel, nówka zakupiona z salonu w styczniu 2010 bierze olej. Na razie nakręciliśmy nim w firmie jakieś 10 tysięcy km i dolaliśmy mu już ponad litr. Po prostu niektóre jednostki tak mają i nie wiem czy to wynika z pewnych rezerw konstrukcyjnych, czy z niedbalstwa projektanta, albo to po prostu taki egzemplarz.

Wiem, że moim prywatnym hondowskim silniku z roku 1991 ubywa też jakieś pół litra oleju na 1000km i to się mieści w normie. Znajomi z tym samym samochodem twierdzą jednak, że spokojnie można silnik utrzymać w stanie bez brania kropli oleju i jak bierze, to można myśleć o remoncie mimo, że producent branie przewidział już na starcie. ;)

Poziom oleju w skrzyni też powinno się kontrolować co jakiś czas, zależnie od własnych doświadczeń i danych producenta. Warto sprawdzic zwłaszcza kupując samochód używany, bo genialny poprzedni włąściciel mógł wpaść na wiele dziwnych pomysłów. U mnie po roku jazdy skończyło się na zlaniu ze skrzyni oleju silnikowego (!) i wlaniu MTFa Hondy, zmiana była taka jakbym nową skrzynię założył.