silniki i spalanie

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

silniki i spalanie

Postprzez Cachorro » piątek 11 czerwca 2010, 14:10

wytłumaczcie mi prosze jedną rzecz:
czy możliwe jest, że np seicento z silnikiem 900 pali 6 na trasie
a takie audi B5 pali 4,5 a ma silnik 1900, czyli drugie tyle?
www.pajacyk.pl KLIKNIJ !

18.08.2007 godz. 7.00
egzamin teoria + praktyka
WORD Dąbrowa Górnicza
Zdane za 1 razem !! :)
Cachorro
 
Posty: 265
Dołączył(a): sobota 16 czerwca 2007, 16:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Cachorro » piątek 11 czerwca 2010, 14:26

znalazłam na przykład takie dane (audi b5): (ile mpalą na miesie)
1.6 102 KM
6.1 – 11.6 l.

1.8 150 KM
6.6 - 10.8 l

2.4 165 KM
6.9 – 13.4 l.

1.9 TDI 90 KM
4.4 – 7.0 l.

Wynika z tego, ze silnik 1.9 jest najbardziej oszczedny ...
Ostatnio zmieniony piątek 11 czerwca 2010, 14:31 przez Cachorro, łącznie zmieniany 1 raz
www.pajacyk.pl KLIKNIJ !

18.08.2007 godz. 7.00
egzamin teoria + praktyka
WORD Dąbrowa Górnicza
Zdane za 1 razem !! :)
Cachorro
 
Posty: 265
Dołączył(a): sobota 16 czerwca 2007, 16:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez piotrekbdg » piątek 11 czerwca 2010, 14:31

Cienki to benzyna, a Audi to w twoim porównaniu Diesel, więc nie ma co się dziwić. Jednostka 1.9 TDI będzie górą jeśli chodzi o ten aspekt w rywalizacji z niemal każdym silnikiem benzynowym, a juz tym bardziej "na trasie".
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Postprzez ixi25 » piątek 11 czerwca 2010, 14:34

Spalanie nie zależy tylko od pojemności, a w twoim przykładzie chodzi chyba o silinik 1,9 DIESLA. A wiadomym jest że te silniki działają na innej zasadzie od iskrowych i potrzebują mniej paliwa na dany dystans od benzynowych
http://www.youtube.com/watch?v=aYSixusn ... r_embedded

http://etransport.pl/film840.html

Doświadczenie z egzaminem - 5podejść.
Doświadczenie za kierownicą - ponad 500000 km oraz 17 krajów EU.
ixi25
 
Posty: 523
Dołączył(a): wtorek 18 maja 2010, 00:18
Lokalizacja: EU

Postprzez Cachorro » piątek 11 czerwca 2010, 14:34

a od czego jeszcze zalezy spalanie?
www.pajacyk.pl KLIKNIJ !

18.08.2007 godz. 7.00
egzamin teoria + praktyka
WORD Dąbrowa Górnicza
Zdane za 1 razem !! :)
Cachorro
 
Posty: 265
Dołączył(a): sobota 16 czerwca 2007, 16:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez piotrekbdg » piątek 11 czerwca 2010, 14:37

Mocy silnika, typu silnika (diesel vs beznzyna), zastosowanej techniki ( wolnossący, turbodoładowany), masy pojazdu, typu skrzyni biegów (automaty zwykle mniej ekonomiczne). To tak z grubsza co mi przyszło na myśl...
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Postprzez Borys68 » piątek 11 czerwca 2010, 14:43

Ahoj!
Można jeszcze dorzucić obciążenie pojazdu, styl jazdy ...
Borys
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Postprzez Cachorro » piątek 11 czerwca 2010, 14:43

a co pije mniej wolnossacy czy turbo?
www.pajacyk.pl KLIKNIJ !

18.08.2007 godz. 7.00
egzamin teoria + praktyka
WORD Dąbrowa Górnicza
Zdane za 1 razem !! :)
Cachorro
 
Posty: 265
Dołączył(a): sobota 16 czerwca 2007, 16:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez ixi25 » piątek 11 czerwca 2010, 14:47

Cachorro napisał(a):a od czego jeszcze zalezy spalanie?


Oj od wielu. To musisz poczytać o budowie i zasadzie działania silnika, bądź może ci to ktoś wytłumaczy kto zna się na tym dokładnie, bo ja nie jestem specjalistą w tej dziedzinie.

Z tego co wiem i oprócz tego co napisał piotrekbdg, to ma jeszcze znaczenie, wlot powietrza, ustawienie zaworów,ciśnienie wtrysku, opory wałów, tłoków itp. ustawienia przepustnicy itd.
A od taki bardziej niezależnych od silnika to: opory powietrza, opory toczenia, skład mieszanki paliwowo powietrznej(jakość paliwa i powietrza), rodzaju napełdu (wszelkie wały, ilość kól napędowych)

Musisz patrzeci nie tlko na pojemność, ale i na moc oraz moment obrotowy. ógólnie mówiąc harakterystykę silnika
http://www.youtube.com/watch?v=aYSixusn ... r_embedded

http://etransport.pl/film840.html

Doświadczenie z egzaminem - 5podejść.
Doświadczenie za kierownicą - ponad 500000 km oraz 17 krajów EU.
ixi25
 
Posty: 523
Dołączył(a): wtorek 18 maja 2010, 00:18
Lokalizacja: EU

Postprzez cman » piątek 11 czerwca 2010, 14:58

Cachorro napisał(a):a co pije mniej wolnossacy czy turbo?

Ogólnie turbo.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez piotrekbdg » piątek 11 czerwca 2010, 16:57

a co pije mniej wolnossacy czy turbo?


No jak się spojrzy np na silniki koncernu VW to można łatwo zauważyć, że przykladowo silnik tradycyjny 1.6 od takiej Octavii pali trochę więcej od modelu analogicznego z jednostką 1.4 FSI, mimo że ten drugi ma też lepsze osiągi.
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Postprzez yogge » piątek 11 czerwca 2010, 19:50

Spalanie? Od miliona czynników zależy. I, zakładając porównanie w miarę podobnych silników* to podejrzewam, że na każdym w ogólnym rozrachunku wyjdzie się dokładnie tak samo.

*mam na myśli silniki napędzane jednakowym paliwem i o w miarę zbliżonej pojemności, np. benzyna 1.4 do benzyna 1.8 etc.
yogge
 
Posty: 91
Dołączył(a): czwartek 02 sierpnia 2007, 16:12


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości