Strona 1 z 1

silniki i spalanie

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 14:10
przez Cachorro
wytłumaczcie mi prosze jedną rzecz:
czy możliwe jest, że np seicento z silnikiem 900 pali 6 na trasie
a takie audi B5 pali 4,5 a ma silnik 1900, czyli drugie tyle?

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 14:26
przez Cachorro
znalazłam na przykład takie dane (audi b5): (ile mpalą na miesie)
1.6 102 KM
6.1 – 11.6 l.

1.8 150 KM
6.6 - 10.8 l

2.4 165 KM
6.9 – 13.4 l.

1.9 TDI 90 KM
4.4 – 7.0 l.

Wynika z tego, ze silnik 1.9 jest najbardziej oszczedny ...

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 14:31
przez piotrekbdg
Cienki to benzyna, a Audi to w twoim porównaniu Diesel, więc nie ma co się dziwić. Jednostka 1.9 TDI będzie górą jeśli chodzi o ten aspekt w rywalizacji z niemal każdym silnikiem benzynowym, a juz tym bardziej "na trasie".

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 14:34
przez ixi25
Spalanie nie zależy tylko od pojemności, a w twoim przykładzie chodzi chyba o silinik 1,9 DIESLA. A wiadomym jest że te silniki działają na innej zasadzie od iskrowych i potrzebują mniej paliwa na dany dystans od benzynowych

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 14:34
przez Cachorro
a od czego jeszcze zalezy spalanie?

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 14:37
przez piotrekbdg
Mocy silnika, typu silnika (diesel vs beznzyna), zastosowanej techniki ( wolnossący, turbodoładowany), masy pojazdu, typu skrzyni biegów (automaty zwykle mniej ekonomiczne). To tak z grubsza co mi przyszło na myśl...

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 14:43
przez Borys68
Ahoj!
Można jeszcze dorzucić obciążenie pojazdu, styl jazdy ...
Borys

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 14:43
przez Cachorro
a co pije mniej wolnossacy czy turbo?

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 14:47
przez ixi25
Cachorro napisał(a):a od czego jeszcze zalezy spalanie?


Oj od wielu. To musisz poczytać o budowie i zasadzie działania silnika, bądź może ci to ktoś wytłumaczy kto zna się na tym dokładnie, bo ja nie jestem specjalistą w tej dziedzinie.

Z tego co wiem i oprócz tego co napisał piotrekbdg, to ma jeszcze znaczenie, wlot powietrza, ustawienie zaworów,ciśnienie wtrysku, opory wałów, tłoków itp. ustawienia przepustnicy itd.
A od taki bardziej niezależnych od silnika to: opory powietrza, opory toczenia, skład mieszanki paliwowo powietrznej(jakość paliwa i powietrza), rodzaju napełdu (wszelkie wały, ilość kól napędowych)

Musisz patrzeci nie tlko na pojemność, ale i na moc oraz moment obrotowy. ógólnie mówiąc harakterystykę silnika

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 14:58
przez cman
Cachorro napisał(a):a co pije mniej wolnossacy czy turbo?

Ogólnie turbo.

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 16:57
przez piotrekbdg
a co pije mniej wolnossacy czy turbo?


No jak się spojrzy np na silniki koncernu VW to można łatwo zauważyć, że przykladowo silnik tradycyjny 1.6 od takiej Octavii pali trochę więcej od modelu analogicznego z jednostką 1.4 FSI, mimo że ten drugi ma też lepsze osiągi.

PostNapisane: piątek 11 czerwca 2010, 19:50
przez yogge
Spalanie? Od miliona czynników zależy. I, zakładając porównanie w miarę podobnych silników* to podejrzewam, że na każdym w ogólnym rozrachunku wyjdzie się dokładnie tak samo.

*mam na myśli silniki napędzane jednakowym paliwem i o w miarę zbliżonej pojemności, np. benzyna 1.4 do benzyna 1.8 etc.