Strona 1 z 1

Problem z niskimi obrotami - Ford Fiesta

PostNapisane: niedziela 13 czerwca 2010, 14:47
przez LAK32
Cześć ,

Mam problem z moim autkiem (fiesta 99')
auto ma niskie obroty przy dodawaniu gazu - łapie tylko do połowy a potem szarpie autem , czy ktoś miał podobny problem albo może orientować się o co tu chodzi ? nie chce oddawać auta do mechanika bo to może jest jakaś błahostka :)

PostNapisane: niedziela 13 czerwca 2010, 15:15
przez sisco
Swego czasu szwagier miał podobne objawy przy uszkodzonym silniku krokowym.

PostNapisane: niedziela 13 czerwca 2010, 16:07
przez LAK32
zapomniałem dodać , silniczek krokowy jest nowy i to raczej nie w nim tkwi problem

PostNapisane: niedziela 13 czerwca 2010, 16:12
przez cman
Ale coś więcej, co znaczy "niskie obrotowy przy dodawaniu gazu", co to znaczy "łapie tylko do połowy", czy na każdym biegu tak samo, czy na luzie też, czy szarpie, ale wkręca się dalej bez problemu, czy wkręca się, ale ledwo co, czy w ogóle się już nie wkręca, czy stało się to nagle, czy na przykład działo się już wcześniej, ale przy wyższych obrotach?

PostNapisane: niedziela 13 czerwca 2010, 18:26
przez LAK32
cman napisał(a):Ale coś więcej, co znaczy "niskie obrotowy przy dodawaniu gazu", co to znaczy "łapie tylko do połowy", czy na każdym biegu tak samo, czy na luzie też, czy szarpie, ale wkręca się dalej bez problemu, czy wkręca się, ale ledwo co, czy w ogóle się już nie wkręca, czy stało się to nagle, czy na przykład działo się już wcześniej, ale przy wyższych obrotach?




Gdy dodaje gazu łapie tylko do połowy a potem ledwo wchodzi na obroty następnie szarpie autem , dzieje się tak na każdym biegu , nawet na luzie , stało się to nagle nigdy wcześniej takiego problemu nie było tzn. wcześniej miałem problem z wysokimi obrotami tj. auto samo wchodziło w wysokie obroty i to była wina silniczka krokowego.
Dzisiaj sprawdzałem też na starym silniczku krokowym w celu sprawdzenia zachowania się auta (wcześniej na starym silniczku krokowym właśnie wchodził w wysokie obroty) a teraz ma i na nowym i na starym za niskie

mam nadzieję że teraz napisałem bardziej zrozumiale :)

PostNapisane: niedziela 13 czerwca 2010, 18:56
przez marcij
Na sam początek sprawdź dolot , czy nie spadł jakiś wąż, czy coś Ci nie wpadło do filtra powietrza, czy filtr nie jest zalany itd. Potem do sparwdzenia czujnik polożenia wału korbowego,czujnik połozenia przepustnicy, ewentualnie inne czujniki. Ale w tym to powinien pomóc odczyt błędów z ECU. Nie wyskakuje Ci kotrolka "check engine" ? Ewentualnie , jak czujesz się na siłach , to wepnij się w sonde lambda , poobserwuj jej wskazania i będziesz wiedział , czy w momencie duszenia sie i problemów z wkręcaniem się masz mieszanke zbyt ubogą , czy zbyt bogatą. To znacznie pomoże w dalszej diagnozie.