Strona 1 z 1
Różnica pomiędzy naczepą jedno a dwu-osiową???

Napisane:
czwartek 05 sierpnia 2010, 18:40
przez donkiller
Witam. Tak jak w temacie. Kurde nie czaję różnicy pomiędzy takimi naczepami... i jaką kat. trzeba mieć na jakie naczepy. Proszę o w miarę przejrzyste wytłumaczenie dla kompletnego laika. Dzięki

Napisane:
czwartek 05 sierpnia 2010, 19:07
przez modzel
na 2 osie chyba trzeba mieć +e to zależy od ładowności przyczepy

Napisane:
czwartek 05 sierpnia 2010, 19:51
przez Borys_q
Na naczepy generalnie c+e bezwzględu na liczbę osi chyba, że to jakieś małe takie co do aut o dmc poniżej 3,5 tony to wtedy B+e

Napisane:
czwartek 05 sierpnia 2010, 21:41
przez donkiller
A jaka jest różnica pomiędzy naczepą jedno i dwu osiową??? szukałem na google ale nic nie ma...

Napisane:
czwartek 05 sierpnia 2010, 21:57
przez cman
Taka, że jednoosiowa ma jedną oś, a dwuosiowa dwie...
No nie wiem o jakie Ci różnice chodzi.

Napisane:
czwartek 05 sierpnia 2010, 22:27
przez ks-rider
Jest jedna roznica w przypadku kat. B Tandemem latwiej sie manewruje - czyli tak latwo nie ucieka.
:wink:

Napisane:
piątek 06 sierpnia 2010, 01:08
przez slayer17
A kategoria B nie zawęża się tylko do DMC zestawu?
Coś mi się wydaje, że ilość osi nie ma znaczenia. Co nie zmienia faktu, że ciężko jest znaleźć taką dwuosiówkę, żeby razem z autem się w 3500kg zmieściło :wink:

Napisane:
piątek 06 sierpnia 2010, 08:30
przez donkiller
No, ale co to są te osie??? Coś w podwoziu takiej przyczepy??? Tego nie czaje...

Napisane:
piątek 06 sierpnia 2010, 09:17
przez cman
No tak, osie czyli to czego się trzymają i na czym się obracają koła.
Np. trzy osie:

Re: Różnica pomiędzy naczepą jedno a dwu-osiową???

Napisane:
piątek 06 sierpnia 2010, 14:57
przez ixi25
donkiller napisał(a):Witam. Tak jak w temacie. Kurde nie czaję różnicy pomiędzy takimi naczepami... i jaką kat. trzeba mieć na jakie naczepy. Proszę o w miarę przejrzyste wytłumaczenie dla kompletnego laika. Dzięki
Ale po co Ci to wiedzieć, jak wogóle nie wiesz co to jest oś?!

Napisane:
piątek 06 sierpnia 2010, 21:27
przez BOReK
Może kolega pyta o osie symetrii naczepy. ;)
Różnica jest taka, że im więcej osi, tym mniejszy nacisk na oś - czyli tym więcej może naczepa dźwignąć. Z papierami nie ma to nic wspólnego, byle się DMC mieściło w odpowiednich granicach.

Napisane:
sobota 07 sierpnia 2010, 08:21
przez donkiller
Dzięki Cman i Borek!!! Właśnie o to mi chodziło :)) Pozdrowienia i dzięki za wypowiedź