Strona 1 z 1

Samochód łapie temperaturę bardzo szybko...

PostNapisane: środa 15 września 2010, 11:14
przez chantal
Mój samochód opel corsa bardzo szybko łapie wysoką temperaturę,w gorące dni wystarczy że stanę na światłach ze 2 razy i już mam 100.Strach jeżdzić,2 razy mi się zagotowało bo nie miałam gdzie zjechać.Okazało się że wentylator raz się kręci a raz nie.Zmieniony został czujnik termowentylatora,załacza on przy 95 stopniach.Czy teraz przestanie się grzać?bo na razie nie jeżdze odkąd mam nowy czujnik i nie wiem.A jeśli nie to co jest nie tak?Silnik 1,2,gdzieś czytałam że małe silniki tak mają?

Re: Samochód łapie temperaturę bardzo szybko...

PostNapisane: środa 15 września 2010, 13:15
przez Pinhead
Jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz.

Re: Samochód łapie temperaturę bardzo szybko...

PostNapisane: środa 15 września 2010, 13:59
przez BOReK
Nie małe silniki, a każde tak mają. Odpal wóz na postoju, przegazuj trochę i patrz, czy problem się powtarza. Jeśli tak, to po nagrzaniu sprawdź ręką, czy chłodnica jest ciepła:
- jest ciepła - czy masz dość płynu w układzie?
- jest zimna - zepsuty termostat w pozycji zamknietej (do sprawdzenia) albo zatkany jakiś przewód między chłodnicą a silnikiem.

Wiatrak też "sprawdza" temperaturę chłodnicy i ją chłodzi, więc jeżeli raz działał a raz nie, to pewnie chłodnica się nie dogrzewała. Termostat nie musi byc w 100% sprawny albo całkiem zepsuty, może działać częściowo i wtedy też jest do wymiany.

Re: Samochód łapie temperaturę bardzo szybko...

PostNapisane: środa 15 września 2010, 15:52
przez Lewynsky
Miałem podobną sytuację. Po odebraniu auta od mechanika strasznie szybko grzał się silnik. Jak otworzyłem maskę to okazało się że wiatrak kręci się w drugą stronę. Mechanik podłączył odwrotnie kabelki. Sprawdź u siebie czy ciepłe powietrze jest prawidłowo wyrzucane pod auto czy może do przodu.

Re: Samochód łapie temperaturę bardzo szybko...

PostNapisane: czwartek 16 września 2010, 15:35
przez qwer0
Miałem podobną sytuację. Po odebraniu auta od mechanika strasznie szybko grzał się silnik. Jak otworzyłem maskę to okazało się że wiatrak kręci się w drugą stronę. Mechanik podłączył odwrotnie kabelki. Sprawdź u siebie czy ciepłe powietrze jest prawidłowo wyrzucane pod auto czy może do przodu.

Tylko, ze co ma wiatrak, ktory wlacza sie dopiero po osiagnieciu sporej temp. do tego jak szybko nagrzeje sie silnik?
Moze miec cos wspolnego z przegrzewaniem sie silnika. A ze szybko sie nagrzewa... A to cos zlego? To tylko sie cieszyc, ze silnik szybko osiaga optymalna temperature pracy.


Zmieniony został czujnik termowentylatora,załacza on przy 95 stopniach.Czy teraz przestanie się grzać?

A to wlacz silnik i odstaw auto. Jak sie nagrzeje, to z braku przeplywu powietrza powinien wlaczyc sie wiatrak. Jak ochlodzi to sie wylaczy, po czym znowu wlaczy itd itd.
Jak mimo to bedzie sie przegrzewal no to tak jak koledzy wyzej pisali, poziom plynu, termostat, zly przeplyw (przytkane przewody), czy nawet wiatrak krecacy w zla strone, lub wlacza sie za pozno.

Jesli wszystko to bedzie ok, no to jeszcze ewentualnie czujniki. To, ze wskaznik pokazuje, ze plyn sie juz gotuje, to nie oznacza, ze faktycznie tak jest.