Strona 1 z 1

zjazd z wysokiego krawężnika a uszkodzenie auta

PostNapisane: sobota 02 kwietnia 2011, 14:26
przez tomciopaluch188
ostatnio jechalem z kolegą dosc ciezkim:D siedzial z przodu i na ulicy po lewej zaparkowal tir i musialem go ominąc z prawej wjezdzajac na krawęznik wjazd byl lagodny i prawą stroną jechalem po chodniku az chodnik robil sie wiekszy i po ominięciu tira krawęznik juz byl z tych wysokich i ja jechalem na 2 biegu bez gazu i poprostu zeby zjechac odbilem szybko w lewo i prawe kola zjechaly z tego olbrzymiego kraweznika az byly takie strzaly i mocno za trzeslo jak przednie a później tylne prawe kolo zjechalo
czy moglo sie cos zepsuć?
jak sie powinno zjezdzac z takich krawezników jak np omijamy przeszkode i jedną stroną auta jestesmy na chodniku moze lagodnie? ale wtedy kola mogly by sie zeslizgnąc?

Re: zjazd z wysokiego krawężnika a uszkodzenie auta

PostNapisane: sobota 02 kwietnia 2011, 14:32
przez annubis17
Zjeżdżać normalnie jak gdyby nigdy nic... A zatrzęsło bo masz wyjechane zawieszenie i prawie nic ci nie amortyzuje z tego co pisałeś w wielu innych tematach.

Re: zjazd z wysokiego krawężnika a uszkodzenie auta

PostNapisane: sobota 02 kwietnia 2011, 14:57
przez tomciopaluch188
ale trzeba mocno odbic w lewo i zjezdzac najwolniej jak sie da?
ja jechalem na 2 biegu bez gazu i zjezdzalem bez hamowania

Re: zjazd z wysokiego krawężnika a uszkodzenie auta

PostNapisane: sobota 02 kwietnia 2011, 15:09
przez annubis17
tomciopaluch188 napisał(a):ale trzeba mocno odbic w lewo i zjezdzac najwolniej jak sie da?
ja jechalem na 2 biegu bez gazu i zjezdzalem bez hamowania

Staczając się powolutku z wysokiego krawężnika można sobie zniszczyć opone jak się ma niefart.

Re: zjazd z wysokiego krawężnika a uszkodzenie auta

PostNapisane: sobota 02 kwietnia 2011, 15:22
przez Borys_q
le trzeba mocno odbic w lewo i zjezdzac najwolniej jak sie da?
ja jechalem na 2 biegu bez gazu i zjezdzalem bez hamowania


Jak tak jeździsz po dziurach i krawężnikach to się nie dziw, że ci wszystko klekocze i klepie.

Re: zjazd z wysokiego krawężnika a uszkodzenie auta

PostNapisane: niedziela 03 kwietnia 2011, 10:19
przez jasiek23
tomciopaluch188 napisał(a):ale trzeba mocno odbic w lewo i zjezdzac najwolniej jak sie da?
ja jechalem na 2 biegu bez gazu i zjezdzalem bez hamowania


Z Twojej wypowiedzi wnioskuje że to był naprawdę dosyć wysoki krawężnik. Moim zdaniem lepiej by było gdybyś zwolnił do 1 biegu i powolutku "spadł" przednim kołem z tego krawężnika. Najwyżej chalapak byś sobie oberwał. O tył tak bym się nie martwił bo z reguły tył jest wyższy i wytrzymalszy jeśli chodzi o doły itp. W przypadku szybszej jazdy w takich okolicznościach o jakich pisałeś jest większe prawdopodobieństwo że np amortyzator dobije do końca albo że stukniesz progiem o krawężnik bo....amortyzator dobił do samego końca :)

Re: zjazd z wysokiego krawężnika a uszkodzenie auta

PostNapisane: niedziela 03 kwietnia 2011, 13:07
przez annubis17
jasiek23 napisał(a):
tomciopaluch188 napisał(a):ale trzeba mocno odbic w lewo i zjezdzac najwolniej jak sie da?
ja jechalem na 2 biegu bez gazu i zjezdzalem bez hamowania


Z Twojej wypowiedzi wnioskuje że to był naprawdę dosyć wysoki krawężnik. Moim zdaniem lepiej by było gdybyś zwolnił do 1 biegu i powolutku "spadł" przednim kołem z tego krawężnika. Najwyżej chalapak byś sobie oberwał. O tył tak bym się nie martwił bo z reguły tył jest wyższy i wytrzymalszy jeśli chodzi o doły itp. W przypadku szybszej jazdy w takich okolicznościach o jakich pisałeś jest większe prawdopodobieństwo że np amortyzator dobije do końca albo że stukniesz progiem o krawężnik bo....amortyzator dobił do samego końca :)

Jeżeli by był taki naprawdę wysoki to by zarył o niego progiem albo podwoziem ;)

Re: zjazd z wysokiego krawężnika a uszkodzenie auta

PostNapisane: niedziela 03 kwietnia 2011, 15:10
przez tomciopaluch188
chyba zarylem
aha a dlaczego te listwy pod autem sa tak nisko ze nie da rady wjechac na wyzszy kraweznik
przeswit jest dosc maly jak na auto klasy sredniej

Re: zjazd z wysokiego krawężnika a uszkodzenie auta

PostNapisane: niedziela 03 kwietnia 2011, 16:46
przez lith
tomciopaluch188 napisał(a):przeswit jest dosc maly jak na auto klasy sredniej


To znaczy, że im wyższa klasa auta wym wyższe podwozie? :lol:

Re: zjazd z wysokiego krawężnika a uszkodzenie auta

PostNapisane: niedziela 03 kwietnia 2011, 18:35
przez tomciopaluch188
u mnie jest bardzo nisko

Re: zjazd z wysokiego krawężnika a uszkodzenie auta

PostNapisane: niedziela 03 kwietnia 2011, 19:08
przez qwer0
to widocznie bardzo niska klasa :P

Re: zjazd z wysokiego krawężnika a uszkodzenie auta

PostNapisane: niedziela 03 kwietnia 2011, 19:30
przez annubis17
tomciopaluch188 napisał(a):chyba zarylem
aha a dlaczego te listwy pod autem sa tak nisko ze nie da rady wjechac na wyzszy kraweznik
przeswit jest dosc maly jak na auto klasy sredniej

Zazwyczaj prześwit jest mniejszy im klasa jest wyższa ;)

Re: zjazd z wysokiego krawężnika a uszkodzenie auta

PostNapisane: poniedziałek 04 kwietnia 2011, 09:33
przez tomciopaluch188
no tak ale u mnie jest tak niski ze pod wysokie krawezniki nie podjade

Re: zjazd z wysokiego krawężnika a uszkodzenie auta

PostNapisane: poniedziałek 04 kwietnia 2011, 15:27
przez lith
Trzeba było limuzynę wyższej klasy kupić :P
Obrazek

A ogólnie to jeśli już szukać zależności to rzeczywiście niższe zawieszenie mają raczej auta właśnie droższe, szybsze... bardziej aerodynamiczne... jak to moja babcia mówi- 'szosowe, a nie na jakieś wertepy'.