GreenEvil napisał(a):zdefiniuj: czesto,
Zdefiniowali już mądrzejsi ode mnie - w słownikach.
GreenEvil napisał(a):Owszem, bo mowie o zjawisku a nie o konkretnym samochodzie.
Skoro mówisz o zjawisku, to dlaczego podajesz wykres konkretnego samochodu i na nim opierasz swoje tłumaczenie?
GreenEvil napisał(a):A jak mam niby to policzyc? Odczytujac wartosci z wykresu?
Skoro zabierasz głos w tym temacie, to chyba dobrze wiesz jak policzyć, prawda?
GreenEvil napisał(a):Z czego wnioskujesz?
Z wykresu momentu obrotowego silnika i wartości przełożeń poszczególnych biegów z mojego linka oraz wykresu momentu obrotowego na kołach z Twojego.
GreenEvil napisał(a):O'rly? a przy jakiej predkosci nalezy zmienic bieg?
Nie rozumiem pytania.
GreenEvil napisał(a):Pierwsze primo : na terenach prywatnych nie obowiazuje "predkosc dopuszczalna"
Drugie primo: na jakiejs polowie autostrad niemieckich tez nie obowiazuje "predkosc dopuszczalna".
Obawiam się, że na polskim forum prawa jazdy, pisząc ogólnie o jeździe samochodem, mamy zazwyczaj na myśli przede wszystkim jazdę po drogach publicznych w Polsce.
GreenEvil napisał(a):Trzecie primo: Jesli wezmiemy samochod, ktory predkosc maksymalna ma 150, to gdzie skonczy mu sie trojka?
Więc najpierw go weźmy, przeanalizujmy dane i dopiero wtedy będziemy mogli coś napisać - może się okaże, że tam przy każdej zmianie biegów należy kręcić do odcięcia. Ja wyraźnie napisałem, że:
przykładowo w tym samochodzie - tym samochodzie, w którym 1 i 2 bieg należy ciągnąć do odcięcia.
GreenEvil napisał(a):Twoje zdanie prawidlowo powinno brzmiec: W a3 1.8T, ktorego wykres momentu i mocy nie odbiega od wzorcowego a bieg 3 konczy sie przy 160km/h, nie ma sensu zmieniac biegu na 4, bo obowiazuja limity predkosci.

Moje zdanie ma brzmieć dokładnie tak, jak zostało przeze mnie napisane. Twoja pseudoironia jest zupełnie zbędna.
GreenEvil napisał(a):Jeszcze raz powtorze - te parametry sa zalezne od konkretnej jednostki a konkretnie od silnika, skrzynie akurat maja powtarzalne przelozenia.
Co nie zmienia faktu, że w prawie każdym samochodzie, a nawet jego wersji silnikowej, inne...
GreenEvil napisał(a):edit: kolejny (losowy) wykres
No i...? Jakieś słowo komentarza?
Jeszcze może tak zapytam. Mamy jakiś silnik i wykres jego momentu obrotowego i mocy - możesz sobie znaleźć dowolny. Znajduje się on w pojeździe z bezstopniową skrzynią biegów. Jaką prędkość obrotową silnika (dla tego dowolnie wybranego przez Ciebie silnika) należałoby utrzymywać, żeby uzyskać maksymalne możliwe przyspieszenie?