Strona 1 z 1

Postój na biegu

PostNapisane: niedziela 19 lutego 2012, 02:01
przez Adamso93
Cześć, mam pytanie. Jak robię postój i zostawiam samochód na biegu bez ręcznego, to mogę zrobić tak, że wbijam 1 lub R i dopiero gaszę silnik, czy najpierw gaszę silnik, a dopiero później wbijam bieg. I jak to jest ze skręcaniem kół w stronę np. krawężnika, żeby samochód się przypadkiem nie stoczył. Możliwe jest to, że na biegu samochód się stoczy? Bo wolałbym nie kręcić w miejscu kołami, bo słyszałem, że żywotność gum wtedy jest słabsza. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jest jakaś różnica czy wbiję 1 czy R, czy powinienem stojąc przodem pod górkę wbijać 1, a stojąc przodem w dół R? Się rozpisałem... Czekam na odpowiedzi. :wink:

Re: Postój na biegu

PostNapisane: niedziela 19 lutego 2012, 03:03
przez lith
Nie ma różnicy kiedy wbijesz bieg. Koła skręcasz tak, żeby jakby się staczał to chciał wjechać tymi kołami na krawężnik. Jak nic się nie zepsuje to przecież się nie stoczy ani na biegu, ani na ręcznym... ale nigdy nie wiadomo co się stać może. Chociaż na biegu raczej nie za wiele, więc jak się dobrze trzyma na tym biegu to będzie się trzymało. Z tym kręceniem kołami w miejscu bez przesady- to raczej kiedyś było istotne jak nie było wspomagania i po prostu kręciło się ciężko w miejscu. To czy 1 czy R nie ma znaczenia, liczy sie przełożenie, a to zależy od samochodu, w jednym ciężej ruszyć na 1ce, w innym na R, a w innym będą takie same.

Re: Postój na biegu

PostNapisane: niedziela 19 lutego 2012, 10:33
przez Adamso93
Dzięki bardzo za odpowiedź. To by chyba było na tyle, można temat zamknąć. :)